Localizations image
Strona główna / Remont turbo

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Remont turbo

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Remont turbo, czyli jak wyleczyć naszą turbosprężarkę?

Turbosprężarka w silnikach diesla to był prawdziwy przełom w historii silników wysokoprężnych. Zainstalowana po raz pierwszy w produkowanym seryjnie europejskim, niemieckim BMW model 2002 turbo w 1973 roku, turbosprężarka historię ma znacznie dłuższą, jednak to właśnie świat niemieckiej motoryzacji przyniósł złoty wiek technologii turbo. Mogłoby się wydawać, że wieloletnie prace nad układem turbodoładowania przyniosą technologii pracę w zasadzie bezawaryjną i bezobsługową, jednak ze względu na specyfikę pracy turbosprężarek dochodzi niekiedy do jej uszkodzenia i konieczny jest remont turbo. W skład remontu turbo znajdziemy wiele etapów i postaramy się przybliżyć, czego może spodziewać się wysłana do remontu turbosprężarka.


Etapy remontu turbo.

Pierwszym i jednocześnie najważniejszym etapem remontu turbo wysłanego do specjalistycznej pracowni regeneracji i naprawy turbosprężarek samochodowych jest jej weryfikacja. Turbosprężarkę rozbiera się do części pierwszych i za pomocą algorytmu sprawdzeń i oceny, zarówno organoleptycznej, jak i wspomaganej cyfrowym sprzętem diagnostycznym, ustala się przyczyny jej uszkodzenia i widoczne niedoskonałości i uszkodzenia. Weryfikacji podczas remontu turbo poddaje się wszystkie części turbosprężarki oprócz składowych zestawu naprawczego. Elementy te zawsze podlegają wymianie, podczas każdego demontażu turbosprężarki, dlatego też w czasie remontu turbo nie jest inaczej i łożyskowanie, uszczelnienia i osłonka termiczna zawsze są wymieniane na nowe, po każdorazowym otwarciu konstrukcji turbo. Remont turbo rozpoczyna się od wspomnianej weryfikacji, a następnie po zweryfikowaniu uszkodzenia następuje czyszczenie elementów nadających się do ponownego wykorzystania w remoncie turbo i ponowna weryfikacja elementów. Zdarza się, że niektóre wady zauważalne są dopiero po czyszczeniu i dopiero taka ponowna weryfikacja pozwala na ustalenie ostatecznej ceny regeneracji turbosprężarki. Po takiej wycenie obowiązkowo powinien się warsztat skontaktować z klientem i poinformować go o cenie, jaką przyjdzie mu zapłacić za przeprowadzenie remontu turbo i zazwyczaj właśnie tak się dzieje, a przynajmniej w przypadku korzystania z usług profesjonalnych pracowni i warsztatów świadczących usługi regeneracji turbosprężarek i remontu turbo.


Klient zgodził się na remont turbo, co dalej?

Dalej następuje przygotowanie i kompletowanie elementów do ponownego montażu turbiny. Przygotowuje się rdzeń turbosprężarki, który w procesie remontu turbo musi zostać wyważony i zmontowany z pozostałymi elementami. Dodatkowo rdzeń turbodoładowania to nie jeden niepodzielny element, tylko składowa wirnika turbiny, wałka rdzenia i koła kompresji. Wszystkie te elementy wyważane są z osobna i wszystkie razem już po montażu, czy raczej powinny być, bo nie brakuje firm, które podobnym problemem się nie trudzą. Jest to niezbędne dla zachowania dedykowanej turbosprężarce żywotności, ponieważ tolerancja jakości choćby wyważenia jest zbyt niska dla elementów opuszczających fabrykę, aby można było bez uprzedniej weryfikacji i doważania zamontować je w turbosprężarce podczas remontu turbo. Wyważony rdzeń turbosprężarki montowany jest w korpusie turbo w celu umieszczenia później konstrukcji w maszynie i poddaniu turbosprężarki ustawianiu i regulacji zmiennej geometrii. Spotykaliśmy się już z opiniami, że ustawienie zmiennej geometrii to "zaledwie" ustawienie maksymalnego wychylenia łopatek VNT oraz pozycji "zero" kiedy nie mają zadanego żadnego ciśnienia. Warto tu jednak zaznaczyć, że precyzja, z jaką się to odbywa, jest niemożliwa do uzyskania bez posiłkowania się specjalistycznym elektronicznym sprzętem. Po wyczyszczeniu, wyważeniu rdzenia, zmontowaniu wszystkich elementów turbosprężarki i ustawieniu VNT (lub VTG, lub VGT, zależnie od producenta), turbosprężarkę poddaje się symulacji warunków z silnika. Jest to ostateczny test pozwalający stwierdzić, czy turbosprężarka może po remoncie turbo opuścić pracownię, czy konieczna jest dalsza nad nią praca.


Ostateczne sprawdzenie turbosprężarki, czyli co kończy remont turbo?

Umieszczona w maszynie, kompletna i teoretycznie gotowa turbosprężarka najpierw wypełniana jest olejem silnikowym (dłuższe życie każdej turbosprężarki to odpowiedni dobór oleju silnikowego), za co w samochodzie odpowiada elektryczna pompa oleju, a co jest niezbędne do jej bezpiecznej pracy, a następnie coraz bardziej rozpędzana w celu uzyskania warunków porównywalnych z warunkami panującymi w silniku. Początek badania, czy raczej początek zbierania wyników diagnostyki ma miejsce przy prędkości obrotowej rzędu 15 tysięcy obrotów na minutę, która jest stopniowo zwiększana, aż do uzyskania wartości 160, 180, a nawet 200 tysięcy obrotów na minutę, aby jak najlepiej upewnić się, czy turbosprężarce coś jeszcze nie doskwiera. Wszystko to ma na celu, aby turbosprężarka opuszczająca pracownię po remoncie turbo miała osiągi, parametry i żywotność jak najbardziej zbliżoną do rzeczywistych osiągów i możliwości nowej turbosprężarki, prosto z fabryki. Słowem podsumowania można dodać, że remonty turbo cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza wśród użytkowników samochodów z silnikiem diesla, która od 2006 roku, czyli od wprowadzenia normy Euro 4, stanowią nieodłączny element każdego samochodu wyposażonego w silnik wysokoprężny, samozapłonowy.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Remont turbo

Cena i koszt (netto)
Wycena naprawy turbo 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbiny 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Cena regeneracji turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbo do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbin do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana VNT, VTG, VGT turbin 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii turbiny do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Naprawa VNT, VTG, VGT turbosprężarek do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Remont turbo)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.