Localizations image
Strona główna / Serwis turbosprężarki

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Serwis turbosprężarki

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Serwis turbosprężarki, czyli co robią z moją turbosprężarką w serwisie?

Serwisem turbosprężarki przyjęło się określać całość złożonych procesów wchodzących w skład procesu regeneracji turbosprężarek samochodowych. Oczywiście złożoność i dokładność tych przeprowadzonych badań, zależy od jakości serwisu, a w tym artykule wymienimy i opiszemy sensowne minimum, dzięki któremu serwis może nazywać się profesjonalną pracownią naprawy i regeneracji turbosprężarek samochodowych. Uzyskanie efektów, które będą satysfakcjonujące dla Klienta, w dużej mierze zależy właśnie od zachowania procedur i przestrzegania wytycznych związanych z całą gamą najróżniejszych aspektów i niuansów, które podczas montażu, demontażu i regeneracji turbosprężarki są bardzo ważne.

Ok, ale jakie działania podejmuje serwis turbosprężarek i na co zwracać uwagę?

Jest to bardzo obszerne zagadnienie i rozbite jest ono na kilka artykułów:

Serwis turbosprężarek
Serwis turbiny
Serwis turbin
Serwis turbo.

W tym artykule zajmiemy się tym, co sprawia, że specjalistyczna pracownia może ustalić przyczyny uszkodzenia turbosprężarki samochodowej. Podczas ustalania przyczyny uszkodzenia turbosprężarki weryfikacji poddawane są: wałek, koło kompresji, talerzyk, korpus, osłonka termiczna, zmienna geometria, siłownik, łożysko oporowe, muszla ssąca oraz muszla wydechowa. Zagadnienia wałka i koła kompresji zostały omówione w artykule "Serwis turbosprężarek", stąd też teraz zajmiemy się kolejnymi, czyli talerzykiem. Uszkodzenia, jakie można znaleźć na talerzyku podczas weryfikacji to wytarcia, świadczące o rysach w miejscu uszczelnienia, natomiast zebrany na wspomnianym talerzyku nagar, lub nieszczelności w jego okolicach, świadczą o zatkanej odmie, lub zatkanym separatorze. Uszkodzenia, jakie można znaleźć na korpusie, który jest kolejnym elementem poddawanym weryfikacji, to między innymi mocne wytarcia wewnątrz korpusu, lub urwany wałek, które świadczą o obecności opiłków w układzie olejowym. O obecności opiłków świadczą również rysy w miejscu łożyskowania. Innym przykładem jest korozja lub wytarcie korpusu na uszczelnieniach, co świadczy o zwyczajnym zużyciu eksploatacyjnym, natomiast zatkane kanały smarujące, w których zebrał się skoksowany olej, świadczą o nieregularnej wymianie oleju. Kolejnym elementem, który sprawdzają serwisy, jest osłonka termiczna. Jest to bardzo interesujący element, ponieważ jest ona jednorazowa, ale jej uszkodzenia wiele mogą powiedzieć o problemach, z jakimi przyjdzie nam się zetknąć w układzie doładowania (i nie tylko). Osłonkę termiczną, która jest elementem eksploatacyjnym, instaluje się raz, ponieważ, po przykręceniu traci ona swoje właściwości sprężyste i przyjmuje kształt "docisku", dlatego też nie regeneruje się jej, tylko wymienia. Natomiast wytarcia na osłonce termicznej mogą świadczyć o zatkanym układzie wydechowym.

Czy wymienione tu są wszystkie procedury, jakie przeprowadza serwis turbosprężarki?

Oczywiście, nie, jest to zaledwie kilka z całej gamy ważnych i istotnych etapów procesu weryfikacji i serwisowania turbiny samochodowej. Pozostałe etapy, zarówno weryfikacji, jak i regeneracji czy naprawy turbosprężarek, znaleźć można w innych artykułach na temat serwisowania turbosprężarek samochodowych. Następnym artykułem z tej serii jest Serwis turbo.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Serwis turbosprężarki

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbiny 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Wycena naprawy turbo 0 złotych
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbiny do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbin do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbiny do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbo 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarek do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbosprężarki do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Serwis turbosprężarki)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.