Localizations image
Strona główna / Nowa turbosprężarka

Nowa turbosprężarka • Regeneracja turbin • Naprawa turbosprężarek i turbin • Cennik

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Nierzadko w przypadku uszkodzenia turbosprężarki jedynym wyjściem z sytuacji i rozwiązaniem problemu uszkodzenia samochodu jest nowa turbosprężarka. Jednak warto wpierw sprawdzić, czy wymiana turbiny jest w ogóle konieczna. Nowe turbosprężarki nie muszą być jedyną odpowiedzią na uszkodzenie turbosprężarki, a postaramy się to udowodnić w poniższym materiale. Turbosprężarka to urządzenie niewątpliwie wrażliwe i podatne na uszkodzenia. Jeśli pozbawić turbosprężarkę oleju w mig zatrze się i będzie wymagała wymiany, jednak, czy to konieczne? Otóż nie zawsze, a ponieważ najczęściej uszkodzeniu ulega stosunkowo tania część turbosprężarki, specjalistycznej pracowni zajmującej się podobnego typu usługami nie sprawi najmniejszego problemu. Jednak kiedy koniecznie trzeba wymienić turbosprężarkę, a kiedy tylko zregenerować? Kiedy sprzęt nadaje się tylko do wymiany, a kiedy można jeszcze odzyskać jego pełną sprawność? Wreszcie, kiedy opłaca się turbosprężarkę regenerować, a kiedy tylko wymieniać? Poniższy artykuł o turbosprężarkach powinien odpowiedzieć na wszystkie powyższe pytania.

Nowa turbosprężarka prosto z pracowni
Nowa turbosprężarka


1. Kiedy uszkodzoną turbosprężarkę wymienić, a kiedy regenerować?

Jeśli znana jest nam budowa turbosprężarki, nie powinien dziwić fakt zapotrzebowania turbosprężarki na odpowiedni olej i odpowiednią jego ilość. Jednocześnie warto zaznaczyć, że nie musi być to ilość duża, starczy, że odpowiednia, ale tylko właściwego i dobrej jakości oleju dedykowanego do konkretnego modelu auta. Jeśli nie zadbamy o ten "szczegół" uszkodzenie turbosprężarki murowane. Dzięki temu jednak, że technologia ta znana jest nam już doskonale (pierwsze turbosprężarki montowano już dawno temu), istnieje obecnie możliwość odzyskania fabrycznych możliwości turbosprężarki. Jednak koniecznie już trzeba tu nadmienić, że wykorzystanie większości elementów z uszkodzonej turbosprężarki w procesie jej regeneracji jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku odpowiednio szybkiej reakcji na pojawienie się uszkodzenia turbo. Początki powstawania problemu zazwyczaj są prozaiczne, w większości przypadków jest to niewłaściwe olejowanie – niskiej jakości olej, zbyt długa jego eksploatacja, prowadząca do koksowania się oleju i jego akumulację w przewodach i kanałach olejowania. Skutkiem tego jest niedobór oleju na najważniejszym elemencie pracującym turbosprężarki, czyli rdzeniu. Jeśli uszkodzeniu ulegnie rdzeń turbosprężarki, bo to właśnie on najczęściej uszkodzeniom ulega, należy niezwłocznie zakończyć eksploatację auta i skorzystać z fachowej pomocy.

Wymieniona i zregenerowana turbosprężarka
Kiedy uszkodzoną turbosprężarkę wymienić, a kiedy regenerować?


2. Kiedy nie można regenerować turbo i konieczna jest nowa turbosprężarka?

Najczęstszą usterką eliminującą możliwość regeneracji turbosprężarki jest uszkodzenie którejś z muszli będących jednocześnie osłonami wirników, jak i komorami służącymi do sprężania powietrza i wykorzystania energii spalin. Wspominaliśmy już w innych artykułach, a w tym położymy na to szczególny nacisk, że turbosprężarka pracuje w naprawdę trudnych i wymagających warunkach, w których większość podzespołów w samochodzie nie tylko nie mogłoby pracować, ale natychmiast zostałoby zniszczone. Natomiast dla turbosprężarki jest to można powiedzieć chleb powszedni, a mianowicie warunki takie jak 1000 stopni Celsjusza, bardzo wysokie ciśnienie wewnątrz muszli oraz prędkości obrotowe rdzenia turbosprężarki przekraczające nawet 200 tysięcy obrotów na minutę potrafią sprawić nie lada kłopot nawet urządzeniom takim jak turbo właśnie – stworzone, przygotowane i przeznaczone do tego, aby takie warunki przetrzymywać i pracować w nich z pełną wydajnością. Jednak nic nie jest wieczne – turbosprężarkom dłuższą żywotność niż zaledwie kilka chwil pełnego obciążenia pracy zapewnia specjalny olej (specjalny, ponieważ każdy samochód ma dedykowany przez producenta olej), który w przypadku turbosprężarek samochodowych najczęściej przyjmuje postać oleju syntetycznego – dzięki niemu, wtłaczanemu na rdzeń turbosprężarki, zapewniającemu rdzeniowi odpowiedni film olejowy nie dochodzi do zatarcia turbiny. Jednak jak już wiemy – rdzenie turbosprężarek można wymieniać, naprawiać, czyścić, ogólnie przywracać im w ten bądź inny sposób sprawność i funkcjonalność, pytanie zaś brzmi, co tę regenerację uniemożliwia? Pęknięcia muszli wydechowych i ssących, to przyczyny uszkodzeń, jakie uniemożliwiają regenerację turbosprężarki. Ponieważ materiały wykorzystywane do produkcji wspomnianych muszli nie należą do zestawu popularnych i znanych nam z życia codziennego materiałów nie powinien dziwić fakt, że muszle te są bardzo trudno dostępne jako części zamienne i niemożliwa jest ich obróbka mechaniczna czy spawalnicza. Co prawda stosunkowo głośno w środowisku było o całej serii turbosprężarek do pewnej amerykańskiej marki na F, których przylgnia kolektora nie licowała z pojęciem dobrze wyplanowanej powierzchni stycznej, a, innymi słowy, było nieprzeciętnie krzywa i dało się słyszeć o rozpaczliwych próbach instalacji tego wybrakowanego podzespołu w silnikach za pomocą wszelkich dostępnych środków, jednak koniecznie trzeba zaznaczyć, że jest to proces, jakiego żaden szanujący się poważny zakład zajmujący się naprawą turbosprężarek samochodowych się nie podejmie.

Zniszczona turbosprężarka wymieniona na nową
 Kiedy nie można regenerować turbo i konieczna jest nowa turbosprężarka?


3. Co musi się zepsuć, żeby konieczna stała się nowa turbosprężarka?

Przyjrzyjmy się zagadnieniu dokładnie, a mianowicie w których częściach muszli, i jakich turbosprężarkach może dojść do uszkodzeń fatalnych – eliminujących możliwość naprawy. Pierwszym po podstawowym uszkodzeniem, jakie podczas diagnostyki przeprowadza autoryzowany serwis, jest ocena spójności struktury turbo – jakiekolwiek nawet mikropęknięcia eliminują muszlę do ponownego wykorzystania w procesie regeneracji turbosprężarki. Pęknięcia są typowe dla muszli po stronie ciepłej turbosprężarki, powstałe na skutek przegrzania materiału turbosprężarki, wystąpienia naprężeń wewnętrznych po nieodpowiednim chłodzeniu turbo oraz zmęczenia materiału połączonego ze zbyt dużym ciśnieniem wewnątrz muszli. Uszkodzenia te dotykały również kolektora, który narażony jest na w zasadzie identyczne problemy, jak turbo. Innymi przykładami uszkodzeń muszli eliminujących ją z procesu regeneracji i uniemożliwiającym jej ponowne wykorzystanie są uszkodzenia powstałe na skutek długotrwałego ocierania się rdzenia turbosprężarki, bijącego po utracie wyważenia o ścianki muszli. Co prawda, jeśli zareagujemy dostatecznie szybko, to udaje się zazwyczaj odratować muszlę turbiny, jednak bądźmy szczerzy, częstokroć lekceważona turbina, przypomina o swojej wartości z całą siłą, gdy potrzebna jest nowa turbosprężarka.

Zepsuta turbosprężarka zamieniona na nową turbinę
Co musi się zepsuć, żeby konieczna stała się nowa turbosprężarka?


4. Kiedy opłaca się regenerować turbo, a kiedy wymieniać na nową turbosprężarkę?

Odpowiedź brzmi zawsze, gdy to tylko możliwe. Zawsze koszt nowej turbosprężarki będzie znacznie wyższy, niż koszt przeprowadzenia regeneracji, o ile ta regeneracja jest jeszcze w ogóle możliwa. Jeśli jest możliwa, należy niezwłocznie skorzystać z takiej możliwości. Pozwoli to na zmniejszenie kosztów związanych z przywróceniem jej sprawności, a nam pozwoli cieszyć się jej pełną sprawnością, ponieważ profesjonalnie zregenerowana turbina traktowana jest jak nowa turbosprężarka i nawet obejmują ją identyczna, jak na nową turbosprężarkę gwarancja. Najlepszym tego potwierdzeniem są turbosprężarki GOR – czyli oryginalnie regenerowane turbo Garretta, który na zregenerowane przez siebie turbosprężarki udziela gwarancji identycznej z tą, która obejmuje nowe turbosprężarki.

Regenerowana turbina i nowa turbosprężarka
Kiedy opłaca się regenerować turbo, a kiedy wymieniać na nową turbosprężarkę?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Nowa turbosprężarka

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Rozbiórka turbo 0 złotych
Wycena naprawy turbiny 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbin 0 złotych
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarek do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbin do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbiny 163 złote (netto) + części
Wymiana geometrii turbosprężarki do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Nowa turbosprężarka)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.