Localizations image
Strona główna / Wymiana turbo

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Wymiana turbo

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Czy wymiana turbo w samochodzie z silnikiem diesla jest co jakiś czas konieczna?

Samochody z silnikiem diesla wyprodukowane po 2006 roku, czyli objęte normą emisji spalin EURO V i nowsze w swojej konstrukcji pochwalić się mogą obecnością turbosprężarki. Jest to element do uzyskania emisji spalin na odpowiednim poziomie niezbędny i nie da się pominąć jego obecności w układzie silnika. Dolot zastosowany był już dużo wcześniej, ponieważ już w audi 80, niemniej jednak dopiero po 2006 roku prawdziwie święci tryumfy na rynku motoryzacyjnym. Turbosprężarki są urządzeniami, które wykorzystując siłę emitowanych przez silnik spalin, doładowują powietrzem atmosferycznym komorę spalania w silniku. Wzbogacenie mieszanki paliwo powietrze sprawia, że olej napędowy spala się lepiej i nie produkuje tyle sadzy i zanieczyszczeń zbudowanych na węglu, ile silniki diesla pozbawione w swojej konstrukcji turbosprężarek samochodowych.


Budowa a wymiana turbosprężarki

Powodem, dla których turbo co jakiś czas się zużywa i wymaga wymiany (lub regeneracji, do czego wkrótce przejdziemy), są bardzo trudne warunki pracy turbosprężarki oraz jej niewłaściwa eksploatacja. Brak oleju służącego do chłodzenia rdzenia turbosprężarki, ciało obce w układzie dolotowym lub zbyt duże zanieczyszczenie środowiska pracy turbo sprawiają, że niezbędne jest pochylenie się nad stanem turbosprężarki. Niestety naprawy turbiny nie można dokonać bez jej wcześniejszego demontażu, przez co, czy to w przypadku regeneracji, czy wymiany turbiny konieczne będzie jej zdemontowanie i ponowne zamontowanie co nie jest zadaniem dla laika, zwłaszcza w przypadku turbosprężarek ze zmienną geometrią. Do zadań, do jakich zobowiązany jest monter turbosprężarki, należą:
1. Usunięcie usterki, która była przyczyną zużycia lub zniszczenia uprzednio zainstalowanej turbosprężarki.
2. Wyczyszczenie układu dolotowego (czyli układu turbodoładowania)
3. Wymiana oleju. I jest to punkt, przy którym warto się zatrzymać na chwilę, ponieważ jest to w zasadzie najważniejszy etap wymiany turbosprężarki. Olej wykorzystywany do chłodzenia turbosprężarki jest to olej silnikowy, ten sam który silnik wykorzystuje do chłodzenia i smarowania pracujących w nim tłoków w cylindrach. Olej ten musi być odpowiednio dobrany, dedykowany do tego konkretnego modelu samochodu i nie może być zużyty. Zabrudzony, stary olej działa na rdzeń turbosprężarki jak papier ścierny i z pewnością doprowadzi do ponownego uszkodzenia turbodoładowania.
4. Wymiana filtrów, zwłaszcza filtr powietrza powinien być wysokiej jakości.
5. Wymiana turbosprężarki (bez znaczenia czy na nową, czy regenerowaną w specjalistycznej pracowni – cieszą się identycznymi osiągami) powinna być poprzedzona uzupełnieniem poziomu oleju jeszcze w samym turbo, aby nie doprowadzić do zatarcia turbiny zaraz po uruchomieniu silnika.
6. Konieczne jest również przeprowadzenie inspekcji części smarnej silnika, usunięcie nagarów oleju oraz jakichkolwiek zanieczyszczeń, jakie mogły się w układzie znaleźć.
7. Wprowadzenie do konstrukcji silnika i układu doładowania mocowań innych niż fabrycznie do tego celu dedykowanych – niedopuszczalnym jest stosowanie uszczelniaczy silikonowych lub podobnych, opartych na silikonie.
8. Po przeprowadzeniu wszystkich etapów wspomnianych powyżej – teraz dopiero powinien nastąpić montaż wymienianej turbosprężarki. Opiera się on głównie na szczelnym zamocowaniu turbosprężarki w układzie (w turbosprężarkach bez zmiennej geometrii) oraz odpowiednim podłączeniu sterowania zmienną geometrią, czyli tak zwanej sztangi turbiny, gruszki turbiny oraz zaworu zwanego czasami zaworem N75, służącego do przenoszenia siły podciśnienia z pompy vacuum na łopatki zmiennej geometrii.
9. Proces wymiany turbosprężarki nie jest jeszcze zakończony, ponieważ zamontowaliśmy ją jedynie w układzie i eksploatacja samochodu, który nie miał odpowiednio przygotowanej turbosprężarki może doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też przed rozpoczęciem jazdy niezbędne jest pozostawienie auta na biegu jałowym przez około 20 minut, co ma na celu odpowietrzenie układu doładowania i doprowadzenie oleju silnikowego do konstrukcji turbosprężarki.
10. W celu upewnienia się, czy ilość oleju znajdująca się w turbosprężarce odpowiada wymaganiom, należy kręcić wałem korbowym, odcinając jednocześnie dopływ paliwa, aż do momentu pojawienia się w przewodzie odprowadzającym olej, syntetycznego oleju.


Wymieniać czy nie wymieniać turbo, oto jest pytanie.

Wymiana turbosprężarki powinna być prostą wypadkową jej uszkodzenia. Spadek osiągów, gwizdanie spod maski, czy spadek poziomu oleju powinny być dla nas jasnym sygnałem, że coś jest nie tak i konieczna jest możliwie, jak najszybsza interwencja. W efekcie odpowiednio wcześnie podjętych działań możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy. Wymiana turbosprężarki na nową jest kilkukrotnie lub nawet kilkunastokrotnie droższa niż wymiana turbosprężarek na regenerowane, lub regeneracja naszej turbosprężarki.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Wymiana turbo

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbo 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarek 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Wycena naprawy turbiny 0 złotych
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarki do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarek do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbin do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii turbosprężarki do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii podawania spalin turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej regeneracji turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Wymiana turbo)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.