Localizations image

Regeneracja ► Naprawa ► Czyszczenie ► Nowe turbosprężarki ► Ceny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50

Obecnie uzyskanie osiągów silników benzynowych czy elektrycznych dla samochodów z silnikiem diesla stanowiłoby problem, gdyby nie obecność jednego bardzo charakterystycznego urządzenia zajmującego się doprowadzaniem do silnika i komory spalania w silniku dodatkowych ilości powietrza. Zadaniem tym zajmuje się turbosprężarka będąca standardowym wyposażeniem obecnych nowoczesnych i ergonomicznych silników diesla. Ważne i bardzo potrzebne zadanie spełnia turbosprężarka w samochodzie, jednak nie jest niezniszczalna i niekiedy dochodzi do jej uszkodzenia, a przyczyną często jest nasza niefrasobliwość. O tym, jak uchronić się od uszkodzenia turbosprężarki, jak znaleźć warsztat, który zajmie się regeneracją turbosprężarek samochodowych oraz czy w ogóle decydować się na regenerację turbosprężarki, czy może lepiej wybrać nową turbosprężarkę.

Nowa turbosprężarka z pracowni
Nowe turbosprężarki


Nowe turbosprężarki - charakterystyka

Nowa turbosprężarka to gwarancja niezawodności i skuteczności pracy, a jej żywotność powinna zachowywać deklarowane przez producenta wartości, jednak jaka jest różnica między turbosprężarką nową a regenerowaną ze wsparciem autoryzowanej pracowni? Turbosprężarki, jakie trafiają w ręce profesjonalistów z pracowni regeneracji, zazwyczaj są to przykłady najróżniejszych uszkodzeń i problemów, które powstały, gdy turbosprężarka stawiała czoła trudnym warunkom środowiska pracy. Wśród typowych uszkodzeń, jakie można znaleźć wewnątrz korpusu turbosprężarki to w zasadzie uszkodzenia wszystkich elementów, jakie wchodzą w skład jej konstrukcji. Zmienna geometria, w tym łopatki kierowania spalin, pierścień poruszany sztangą, rdzeń ze wszystkimi swoimi elementami, turbina, wałek, koło kompresji, zawory upustowe, w tym zarówno waste gate, jak i blow off valve oraz sam korpus turbosprężarki to elementy, jakie mogą ulec uszkodzeniu w używanej turbosprężarce, natomiast będą w doskonałym stanie w nowej turbosprężarce. Warto jednak zapytać, czy uszkodzenia te skazują turbosprężarkę z naszego samochodu na nowe turbo.

Wygląd i charakterystyka nowej turbosprężarki
Nowe turbosprężarki - charakterystyka


Uszkodzenia turbosprężarek


Otóż niekoniecznie, ponieważ zazwyczaj tylko uszkodzenia korpusu, który nie jest dostępny wśród części zamiennych, stawiają pod znakiem zapytania sensowność regeneracji turbosprężarki. Nową i regenerowaną turbosprężarkę na pewno nie różnią takie cechy jak osiągi, parametry pracy, czy gwarancja — i jedne i drugie mają je takie same, jednak pewne różnice są — regenerowane turbo jest znacznie tańsze. Przywrócenie sprawności turbosprężarki wiąże się z koniecznością wymiany uszkodzonych elementów, jednak nie opiera się tylko o to. Produkowane przez fabryki elementy zamienne cechują się zazwyczaj niską jakością wyważenia i testowane są w bardzo mało wymagających warunkach — a w środowisku pracy turbosprężarki nie zdarzają się warunki inne niż trudne — jest to nierozerwanie związane z modus operandi turbosprężarki — napędzana gazami spalinowymi turbina osiąga powyżej 200 tysięcy obrotów na minutę, natomiast temperatura, która temu towarzyszy nierzadko przekracza 800, 900, a nawet 1000 stopni. Wobec takich przeciążeń i temperatur ni dziwi fakt, że niekiedy dochodzi do uszkodzenia poszczególnych pracujących elementów, jak na przykład do zacięcia zmiennej geometrii, albo wytarcia wałka. W przypadku kiedy konieczność wymiany obejmuje już powstałą usterkę, warto skorzystać z usług specjalistów, nawet w przypadku posiadania szerokiej wiedzy na temat motoryzacji, a to głównie za sprawą faktu, że do złożenia turbosprężarki i prawidłowej jej kalibracji niezbędny jest zaawansowany sprzęt diagnostyczny.

Turbosprężarka uszkodzona czynnikami niszczącymi
Uszkodzenia turbosprężarek


Etapy regeneracji turbo

Wśród działań, jakie podejmuje się w czasie ustawiania i konfigurowania turbo, wymienić można wyważanie rdzenia, diagnostykę siłownika, kalibracja VNT i symulację pracy w warunkach serwisowych, zbliżonych do warunków panujących w samochodzie w czasie jazdy. Ten ostatni etap jest najważniejszy, ponieważ pozwala na ustalenie, czy efekt końcowy odpowiada założeniom procesu regeneracji, czy udało się przywrócić regenerowanej turbinie wartości fabryczne osiągów — jeśli tak, turbosprężarka jest plombowana i wysyłana do klienta, jeśli jednak nie, powtarza się procedurę regeneracji i diagnostyki. Warto tu nadmienić, że w przypadku nieuzyskania odpowiednich standardów w procesie regeneracji, musi zostać rozebrana i "przerobiona" raz jeszcze — są to sytuacje rzadkie, jednak ze względu na dokumentację, która dołączana jest w specjalistycznej pracowni do regenerowanego elementu, procedura je obejmuje, a łączy się to z koniecznością ponownej wymiany na przykład osłonki termiczne, które wraz z montażem tracą sprężystość.

Turbosprężarka po wszystkich etapach regeneracji turbo
Etapy regeneracji turbo

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Nowe turbosprężarki

Cena i koszt (netto)
Wycena naprawy turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbiny 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarek 0 złotych
Regeneracja turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbin do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbin do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Nowe turbosprężarki)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.