Localizations image
Strona główna / Remont turbosprężarek

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Remont turbosprężarek

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Co to jest remont turbosprężarek?

Remont turbosprężarek to ogólnie rzecz biorąc zbiór wszystkich działań mających na celu zwrócenie turbosprężarce jej fabrycznych osiągów. Remont turbosprężarek to zadanie jednocześnie wymagające odpowiedniego sprzętu i rozległej wiedzy na temat konstrukcji tych urządzeń. Zakłady zajmujące się remontem turbosprężarek nazywane są zazwyczaj pracowniami regeneracji, niekiedy zaś autoryzowanymi serwisami producentów części do turbosprężarek lub producentów całych układów. Remont turbosprężarek niekiedy jest niezbędny zwłaszcza w przypadku samochodów używanych, kiedy to cena wymiany turbosprężarki może przekroczyć wartość samochodu. Dlatego też w celu zmniejszenia kosztów związanych z obsługą samochodu, zamiast wymieniać turbo, często korzysta się z usług remontu turbosprężarek. Na czym to polega i co dzieje się w serwisie świadczącym usługi remontu turbosprężarek?


Przebieg remontu turbosprężarek.

Pierwszym i najważniejszym etapem w remoncie turbosprężarek jest ocena stanu turbosprężarki i ustalenie przyczyn jej uszkodzenia. Jest to etap najważniejszy, ponieważ pozwala specjalistycznym pracowniom ustalić, z jakiego powodu doszło do uszkodzenia układu doładowania i jeszcze przed rozpoczęciem remontu turbosprężarki poinformować klienta o możliwej przyczynie, dość precyzyjnie stwierdzonej usterki w samochodzie, która stała się główną przyczyną uszkodzenia delikatnego turbo, i wbrew pozorom nawet błahostka może sprawić, że nasza turbosprężarka będzie nadawała się jedynie do remontu. Dobrym przykładem jest niewłaściwa eksploatacja: skazywanie silnika na pracę na wysokich obrotach zaraz po jego uruchomieniu nierzadko, a właściwie najczęściej kończy się uszkodzeniami na wałku rdzenia turbosprężarki. Poprawnie przeprowadzony remont turbosprężarek powinien więc zaczynać się zawsze od rozbiórki turbosprężarki i ustalenia przyczyn jej uszkodzenia. Rozległa lista sprawdzanych elementów pozwala stwierdzić sporo możliwych przyczyn i to z całkiem niezłą precyzją. Następnie po weryfikacji newralgicznych elementów narażonych na uszkodzenia, najczęściej elementów pracujących w turbosprężarce, przeprowadza się czyszczenie turbosprężarki i elementów nadających się do ponownego wykorzystania. Wśród nich wymienić można muszle, łopatki zmiennej geometrii oraz obudowę i siłownik. Z kolei do elementów nienadających się do wyczyszczenia i ponownego wykorzystania należą elementy zestawu naprawczego, czyli uszczelnienia i łożyskowanie, osłonka termiczna oraz mocowania – te są wymieniane przy każdorazowej rozbiórce turbosprężarki.


Czy remont turbosprężarek to tylko wymiana części zamiennych?

Spotykamy się z opiniami, że remont turbosprężarki to nic innego jak wymiana zużytych elementów, jednak stwierdzenie to nie nosi nawet śladu prawdy. Wymiana elementów bez czyszczenia czy wyważania lub strojenia zmiennej geometrii nie może przynieść efektów, jakie powinny towarzyszyć regeneracji turbosprężarek, czyli odzyskania fabrycznych wartości i osiągów. Elementem do wymiany bardzo często jest rdzeń turbosprężarki, czyli tak zwane CHRA (z angielskiego CHRA to akronim od Central Rotating Housin Assembly), a wykorzystanie części naprawczych, bez uprzedniego wyważenia, na pewno nie sprawiłoby, że turbosprężarka mogłaby cieszyć się żywotnością nowej turbiny. Wyważenie wirnika turbiny prosto z fabryki toleruje wyważenie o przeciążeniu sięgającym 2 g, dla porównania wyważenie turbiny opuszczającej profesjonalną, specjalistyczną, największą w kraju pracownię regeneracji i naprawy turbosprężarek nie przekracza przeciążeń rzędu 0,2 do 0,3 g, czyli wartość niemal dziesięciokrotnie mniejszą. Te same turbiny w fabryce testowane są do prędkości obrotowej 150 tysięcy obrotów, natomiast w pracowniach, które poważnie traktują swoje zadanie, taka prędkość przekracza 200 tysięcy, czyli 33% więcej niż fabrycznie. Jest to spowodowane faktycznymi warunkami na drodze, którym poddawana jest turbosprężarka, gdzie w czasie jazdy po górskiej drodze, turbosprężarka może zostać skazana na takie i trudniejsze jeszcze warunki pracy.


Remont turbosprężarek – czy warto?

Oczywiście, że tak, warto regenerować turbosprężarki. Może nie jest to tak zauważalne w przypadku niewielkich turbosprężarek bez zmiennej geometrii, które z racji tego, że się nie psują za często, są szeroko dostępne i nie są szczególnie drogie, jednak w przypadku układu BiTurbo, albo jak w przypadku najnowszych produkcji bawarskiego producenta nawet QuadraTurbo, różnica między ceną nowej turbosprężarki a ceną remontu takich turbosprężarek jest bardzo znacząca i wypadająca znacznie bardziej na regenerację niż wymianę turbosprężarek.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Remont turbosprężarek

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbiny 0 złotych
Wycena naprawy turbo 0 złotych
Sprawdzenie turbin 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarek 0 złotych
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbo do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbo do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii podawania spalin turbiny do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Naprawa VNT, VTG, VGT turbin do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Remont turbosprężarek)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.