Czyszczenie turbosprężarki Regeneracja turbosprężarek Naprawa turbo i turbin Sprawdź ceny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Gdzie można zregenerować turbo oraz wykonać usługę Czyszczenie turbosprężarki?
Jak odbywa się usługa Czyszczenie turbosprężarki dla układów doładowania?
- Odbieramy turbosprężarkę naszym kurierem albo dostarczamy turbosprężarki do autoryzowanej pracowni.
- Turbosprężarki są sprawdzane podczas rozbiórki po czym kontaktujemy się informując o problemach turbosprężarek.
- Turbiny są poddawane sprawdzeniu na dedykowanych maszynach.
- Części są czyszczone i naprawiane na wyznaczonych do tego maszynach.
- Po przywróceniu sprawności turbiny przekazujemy do kontrahenta.
Jaki jest koszt usługi Czyszczenie turbosprężarki w przedsiębiorstwach naprawy turbosprężarek?
W jaki sposób dostarczyć turbinę do zakładu regeneracji?
Które turbo można regenerować, jakie turbosprężarki da się poddawać serwisowi Czyszczenie turbosprężarki?
- Turbosprężarki bez VNT,
- Turbosprężarki VGT – o zmiennej geometrii,
- Układy turbosprężarek Bi i Twin turbo.
Jakie można wymienić sygnały niesprawności turbo jakie można remontować i wykonywać usługę Czyszczenie turbosprężarki?
- spadek osiągów,
- zwiększone dymienie,
- wzrost zużycia paliwa,
- skoki obrotów silnika,
- brak możliwości odpalenia auta.
Z jakiego powodu opłaca się postawić na firmy wykonujące usługę Czyszczenie turbosprężarki oraz nasz serwis?
- Dysponujemy najnowocześniejszą i największą pracownią tego typu w kraju,
- Posiadamy autoryzację największych producentów części samochodowych,
- Posiadamy najnowocześniejsze dedykowane maszyny oraz świetnie wyszkoloną kadrę,
- Udzielamy gwarancji bez limitu przejechanych kilometrów, jak na nowe części,
- Mamy niskie ceny,
- Używamy tylko oryginalnych części.
Czyszczenie turbosprężarki to jeden ze sposobów na przywrócenie jej wydolności, jaką utraciła na drodze codziennej eksploatacji. Turbosprężarki samochodowe to części typowe dla silników diesla, które niestety nigdy nie słynęły z czystości produkowanych spalin. Obecność turbosprężarki w dieslach została podyktowana wymaganiami rynku – aby uzyskiwać osiągi porównywalne z silnikami benzynowymi, konieczne było doładowanie silnika, które poprawiało spalanie i osiągi bez zmiany konstrukcji. Jak już wspomnieliśmy jednak, silniki diesla "lubią dymić" a to dymienie dla turbosprężarki, która najlepiej czuje się w idealnie czystym środowisku, bywa zabójcze. Dlatego też postaramy się w tym artykule opisać, jak ważne jest, aby turbo było czyste, jak czyścić turbosprężarki, na co zwracać uwagę podczas eksploatacji samochodu wyposażonego w turbo, a także czy czyszczenie turbosprężarki można przeprowadzić w zaciszu domowego warsztatu.
1. Czyste turbo to dłuższa praca w silniku
Turbosprężarka pracuje najczęściej w okolicach silnika, aby jak najlepiej i bezstratnie wykorzystywać siłę przepływu spalin powstających w procesie utleniania oleju napędowego. Czystość tych spalin, jakie trafiają na łopatki wirnika turbiny, pozostawia wiele do życzenia i jeśli miałyby w takiej formie trafić do środowiska, samochód najprawdopodobniej nie uzyskałby dopuszczenia do ruchu, determinowanego przez wytyczne normy emisji spalin EURO. Jednak czystość tych spalin można jeszcze dodatkowo pogorszyć, co ma miejsce w przypadku kiedy nowoczesny diesel nie ma wszystkich parametrów pracy w idealnym zakresie. Przyczyną zwiększonego dymienia, czy zwiększonej produkcji zanieczyszczeń, zazwyczaj są usterki takie jak na przykład uszkodzenie wtryskiwaczy, nieodpowiednie rozpylenie, niewłaściwa dawka wtrysku, późne rozpoczęcie wtrysku, nieszczelności na wtryskiwaczach, czy na ich gniazdach, które sprawiają, że spalanie odbywa się inaczej niż idealnie. Inną przyczyną może być niesprawny zawór EGR, który podaje do komory spalania w silniku nieodpowiednie ilości zanieczyszczonego powietrza, może on się zaciąć, lub nie reagować w ogóle, ponieważ jest to elektrozawór i może dojść do jego uszkodzenia. Innym powodem, dla którego spalanie nie odbywa się w zadeklarowany sposób, są uszkodzenia samej turbosprężarki. Sterownik silnika "wie" jakie powinno być ciśnienie doładowania i ile powinno dostać się do komory spalania powietrza, a ze względu na fakt, że nie ma w turbosprężarkach pomiarów doładowania powietrza, to sterownik nie wie, czy zadane wartości ciśnienia otwarcia turbosprężarki i wtłoczenia powietrza do komory spalania odpowiadają wartościom rzeczywistym. Stąd też przedmuch na kolektorze, nieszczelności na intercoolerze, źle wysterowania geometria lub niewłaściwe ciśnienie otwarcia turbo sprawiają, że poziom zadymienia rośnie, a na muszlach zbierają się zanieczyszczenia. Dopiero usunięcie tych usterek sprawi, że czyszczenie turbosprężarki nie będzie konieczne, a jej żywotność nie zmieni się na przestrzeni tysięcy kilometrów, jakie spędza z nami w samochodzie.
2. Zabrudzone turbo – jak czyścić turbosprężarki?
Załóżmy, że uszkodzenia w naszym samochodzie doprowadziły do zbierania się zanieczyszczeń w budowie naszej turbosprężarki, jednak uszkodzenia zostały usunięte, turbo jest sprawne, jednak pozostaje jeszcze konieczność czyszczenia turbosprężarki. Czyszczenie turbosprężarki domowym sposobem to nie lada wyzwanie, ponieważ bez specjalistycznego sprzętu (o czym jeszcze powiemy) nie ma możliwość, aby dobrze wyczyścić turbosprężarkę nawet po wymontowaniu jej z silnika. Jednak naprzeciw oczekiwaniom klientów wychodzą producenci kosmetyków samochodowych w tym również preparatów poprawiających jakość spalin w samochodach z silnikiem diesla wyposażonych w turbosprężarki samochodowe. Wśród nich nie brakuje znanych na całym świecie marek, jednak sporo jest także mniej znanych, lecz nie mniej skutecznych. Głównym powodem, dla którego zacina się zmienna geometria, gdy sprawny jest siłownik, są zbierające się na zmiennej geometrii zanieczyszczenia, które potrafią zablokować zmiany położenia pierścienia, a co za tym idzie zmiany położenia łopatek, czyli również kierownic spalin. Zablokowane łopatki nie podają spalin kierunkowo, a więc nowoczesna turbosprężarka działa jak stare turbo bez zmiennej geometrii. Zadaniem dobrego środka do czyszczeni turbo bez demontażu jest po pierwsze poprawienie jakości spalin, a po drugie rozbijanie już zgromadzonych zanieczyszczeń. Tu z kolei prym wiodą najbardziej znane marki, które w swoich preparatach i dodatkach do diesla zawierają zarówno środki poprawiające spalanie, jak również usuwające zanieczyszczenia, ale jak mówi stare przysłowie, co jest do wszystkiego, to jest do niczego, nieraz spotykaliśmy się w swojej pracy z opiniami, że najlepsze efekty przynosi stosowanie osobno dodatków do oleju napędowego poprawiających spalanie i osobno wprowadzanie rozpylonych preparatów do turbosprężarki, co ma pomóc w rozbijaniu nagarów oleju zbierających się na przykład na wspomnianej wcześniej zmiennej geometrii.
3. Jak nie doprowadzić do konieczności czyszczenia turbosprężarki?
Pierwszą i podstawową kwestią, o którą należy dbać w eksploatacji samochodu wyposażonego w układ doładowania, czyli turbosprężarkę, jest dbałość o stan filtrów w samochodach z podobnym rozwiązaniem. Czyszczenie turbo być może nigdy nie będzie konieczne, jeśli odpowiednio często będziemy zmieniać filtry i dbać o jakość stosowanego przez nas oleju smarnego. Jeśli mamy nowoczesnego diesla, produkowanego po 2012 roku, którego obowiązują normy emisji spalin EURO 5 i wyżej, to bardzo ważne jest, aby również olej napędowy nie odbiegał od standardów, ponieważ auta te są bardziej wrażliwe na olej napędowy niskiej jakości niż stare silniki wysokoprężne. Jeśli chcemy, aby turbosprężarka nie wymagała okresowego czyszczenia, musimy zadbać o wszystkie, a nie tylko niektóre z wymienionych czynników. Jest jeszcze jedna bardzo ważna kwestia, związana może nie z czyszczeniem turbosprężarki, ale z pojęciem higieny jej eksploatacji w pojęciu znacznie szerszym, a mianowicie zapewnienie turbosprężarkom odpowiedniego smarowania. Ponieważ od momentu odpalenia silnika do momentu, kiedy wszystkie układy zostaną wypełnione olejem (ruch oleju napędzany jest elektryczną pompką, która nie pracuje przy wyłączonym silniku), dlatego też nie należy skazywać silnika diesla na wysokie obroty zaraz po odpaleniu, natomiast po dłuższej forsownej jeździe nie należy gasić silnika, aż to schłodzenia się turbiny, która jak wiadomo, nie ma prawie wcale oporów ruchu i kręci się siłą bezwładności już po zakończeniu trasy.
4. Czy turbo można wyczyścić w domu?
Turbosprężarkę można czyścić domowymi sposobami, ale jedynie przy wykorzystaniu preparatów, o których wspominaliśmy w pierwszym akapicie. W innym wypadku niestety nie mamy zbyt wielkiego "pola manewru", co związane jest z faktem, że właściwe czyszczenie turbosprężarki, przeprowadzić można jedynie po uprzednim zdemontowaniu urządzenia i jego rozbiórce, co możliwe jest do wykonania, przez doświadczonego mechanika nawet w domu, jednak czyszczenie, piaskowanie, czy wykorzystanie myjek ultradźwiękowych wymaga odpowiedniego wyposażenia, którym nie każda domowa pracownia może się pochwalić. Ostatnim czynnikiem stojącym na przeszkodzie, aby każdy mógł sam wyczyścić sobie turbo, jest konieczność ponownego zmontowania urządzenia, co nie jest możliwe bez sprzętu, którym pochwalić się nie mogą nawet niektóre pracownie regeneracji turbosprężarek, a co dopiero przydomowe garaże. Stąd też, aby potem zmontować turbosprężarkę w poprawnie pracującą całość, niezbędny jest odpowiedni sprzęt, więc odpowiadamy: Turbosprężarek czyścić w domu się nie da, chyba że przy wykorzystaniu preparatów do czyszczenia turbo.
Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Czyszczenie turbosprężarki |
Cena i koszt (netto) |
---|---|
Rozbiórka turbosprężarek | 0 złotych |
Sprawdzenie turbiny | 0 złotych |
Wycena naprawy turbin | 0 złotych |
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki | 0 złotych |
Koszt naprawy turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) | 285 złotych (netto) + części |
Cena naprawy turbiny do samochodów osobowych i dostawczych | 285 złotych (netto) + części |
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych | 285 złotych (netto) + części |
Cena regeneracji turbo do samochodów użytkowych osobowych | 285 złotych (netto) + części |
Regeneracja turbin do samochodów dostawczych ciężarowych | 366 złotych (netto) + części |
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) | 366 złotych (netto) + części |
Naprawa turbo do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych | 366 złotych (netto) + części |
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbin | 163 złote (netto) + części |
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbiny do samochodów osobowych i użytkowych | 163 złote (netto) + części |
Regeneracja geometrii turbosprężarki do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t | 163 złote (netto) + części |
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarek (robocizna + części) | 399 złotych do ok. 560 złotych (netto) |
Cena podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) | 399 złotych do ok. 560 złotych (netto) |
Koszt podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) | 399 złotych do ok. 560 złotych (netto) |
Informujemy, że wyrażając zgodę na zamówienie odbioru przesyłki, wysyłkę przesyłki oraz odebranie przesyłki zwrotnej za pośrednictwem firmy spedycyjnej DPD Polska Sp. z o.o. wyrażają Państwo tym samym zgodę na akceptację obowiązującego Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska Sp. z o.o. oraz Szczegółowych Warunków Świadczenia Usług DPD Polska Sp. z o.o.
Zarezerwuj termin (usługa Czyszczenie turbosprężarki)
W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.
Dodaj komentarz
- Bartoszyce
- Łęki
- Międzyrzec Podlaski
- Biała Podlaska
- Zaścianki
- Ustrzyki Dolne
- Biłgoraj
- Tarnogród
- Słupiec
- Działdowo
- Żelechów
- Grajewo
- Gryfice
- Janów Lubelski
- Bodzentyn
- Kwidzyn
- Legnica
- Lipno
- Koluszki
- Mikołów
- Mińsk Mazowiecki
- Szubin
- Nidzica
- Nowy Dwór Mazowiecki
- Kożuchów
- Barczewo
- Działoszyn
- Przeworsk
- Puławy
- Drożanki
- Słubice
- Sokółka
- Kobylanka
- Pinczyn
- Krzeszyce
- Sucha Beskidzka
- Szczecinek
- Wadowice
- Włoszczowa
- Marki
- Żerniki Wrocławskie
- Zduńska Wola
- Lubsko
- Żary
- Żuromin
- Bielsk Podlaski
- Gubin
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Czyszczenie turbosprężarki, regeneracja turbosprężarek oraz naprawa turbosprężarki to usługi związane z konserwacją, naprawą i przywracaniem optymalnego działania turbosprężarki. Oto krótki opis tych usług:
Czyszczenie turbosprężarki: Proces czyszczenia turbosprężarki może różnić się w zależności od stopnia zabrudzenia i rodzaju zanieczyszczeń. Może obejmować demontaż turbosprężarki z silnika, demontaż elementów takich jak kompresor, wirnik, osłony i inne, a następnie czyszczenie ich za pomocą specjalistycznych środków czyszczących, narzędzi lub urządzeń takich jak ultradźwiękowe urządzenia do czyszczenia. Po czyszczeniu turbosprężarka jest montowana z powrotem w silniku i sprawdzana pod kątem prawidłowego działania.
Regeneracja turbosprężarek: Proces regeneracji turbosprężarki polega na przywróceniu jej sprawności poprzez wymianę lub naprawę uszkodzonych lub zużytych elementów. Może obejmować demontaż turbosprężarki z silnika, dokładne zbadanie jej stanu, identyfikację uszkodzonych części, a następnie ich naprawę lub wymianę na nowe, oryginalne lub zamienniki wysokiej jakości. Po regeneracji turbosprężarka jest montowana z powrotem w silniku i poddawana testom w celu sprawdzenia jej działania.
Naprawa turbosprężarki: Naprawa turbosprężarki to proces usuwania usterek lub uszkodzeń, które mogą wpływać na jej działanie. Może obejmować diagnozowanie problemów z turbosprężarką, identyfikację przyczyn awarii, naprawę lub wymianę uszkodzonych części, a następnie testowanie turbosprężarki w celu upewnienia się, że działa prawidłowo.
Wszystkie te usługi są przeprowadzane przez doświadczonych specjalistów ds. turbosprężarek, którzy posiadają odpowiednią wiedzę, umiejętności i specjalistyczny sprzęt diagnostyczny oraz narzędzia. Wygląd tych usług może się różnić w zależności od stanu turbosprężarki, stopnia uszkodzeń czy zakresu prac, które są wymagane. Koszt i czas trwania tych usług również mogą się różnić w zależności od konkretnej turbosprężarki i zakresu prac, dlatego zawsze warto skonsultować się z profesjonalistą i uzyskać dokładne informacje na temat danego przypadku.
Jaki koszt regeneracji turbiny 2.0 TDI? Do tysiąca, czy więcej?