Localizations image
Strona główna / Wyważanie turbo

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Wyważanie turbo

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Co to jest wyważanie turbo?

Wyważanie turbo jest jednym z etapów, jakie turbosprężarka musi przejść, aby odzyskać pełną sprawność w procesie regeneracji turbosprężarek. Jest to niezbędny fragment całości procesów mających za zadanie przywrócenie fabrycznych możliwości turbosprężarek. Wyważanie turbo odbywa się jedynie przy wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu, ponieważ wartości, na jakich współczesne turbosprężarki się sprawdza i na jakich osiągach się operuje, sprawiają, że tak zwanym "gołym okiem" niestety nie uda się nawet zbliżyć do prawdziwego wyważenia, nie wspominając już o poprawieniu wartości fabrycznych. Tak, dokładnie, poprawieniu wartości fabrycznych.


Wyważanie elementów turbo.

Turbosprężarka składa się zasadniczo z 3 części – zimnej, ciepłej i łączącego ich wałka. Wyważanie turbo sprowadza się oczywiście do wyważenia wspominanego wałka. Wałek ten służący przełożeniu energii z turbiny na koło kompresji. Całość konstrukcji nosi nazwę rdzenia zwanego również z angielskiego CHRA i jest głównym ruchomym i pracującym elementem w układzie doładowania silnika wysokoprężnego. Wyważanie odbywa się poprzez zadanie odpowiedniej prędkości obrotowej, na profesjonalnych maszynach, najpierw wałkowi, będącemu podstawą konstrukcji rdzenia, i po uzyskaniu wartości akceptowalnych według norm uzupełnienie konstrukcji o koło kompresji, ponowne wyważenie, następnie o turbinę, nakrętki i następuje ostateczne doważenie rdzenia.


Jak przebiega wyważanie turbo?

Wałek CHRA umieszczony w maszynie Schenck RoTec rozpędzany jest wstępnie do prędkości "zaledwie" 15 tysięcy obrotów na minutę i od wtedy rozpoczyna się dokonywanie pomiarów odchyleń od osi. Średnio uzyskuje się około 130 -160 tysięcy obrotów na minutę maksymalnej prędkości obrotowej w celu ustalenia, czy wyważenie spełnia wymagania pracy turbosprężarki. Z kolei sam proces wyważania opiera się na ujmowaniu masy z odpowiednich punktów wałka, co z kolei określane za pomocą elektronicznych pomiarów, a dokładność ujmowania masy oscyluje w granicach 0,1 miligrama. Uzyskanie wartości, jakie spełniają wartości dedykowane do konkretnej turbosprężarki, nierzadko wiąże się ze sporymi zmianami w budowie fabrycznie nowych, nieużywanych rdzeni. Podobną praktykę stosuje się do wszystkich kolejno instalowanych elementów rdzenia aż do uzyskania perfekcyjnych wartości.


Dlaczego trzeba wyważać turbo?

Główną przyczyną, dla której konieczne jest przeprowadzenie wyważania turbo, jest rozbieżność w tolerancjach różnych elementów, będących różnymi składowymi jednego urządzenia. Niestety beż odpowiedniego sprzętu nie da się samemu kupić wszystkich elementów turbosprężarki i złożyć ich w domowym zaciszu. Uzyskanie pewności co do jakości pracy turbosprężarki opiera się na pracy bardzo precyzyjnych urządzeń pomiarowych i niemożliwe jest uzyskanie takich dokładności za pomocą urządzeń domowych czy amatorskich. Dobrym przykładem jest norma przeciążenia. Podawane przez producenta wartości spełnianych norm mają rozbieżność tak dużą, że brak weryfikacji przed montażem i brak odpowiedniego wyważenia poszczególnych elementów skutkować będzie uszkodzeniem nawet odpowiednio wyważonych pozostałych elementów. Dlatego też specjalistyczne pracownie zamiast dedykowanej tolerancji przeciążenia do 1,5 – 2 g dopuszczają tolerancję maksymalnie 0,30 g, natomiast docelowo autoryzowane pracownie nie powinny tolerować przeciążenia większego niż 0,05. Tak precyzyjnie uzyskane osiągi gwarantują, że turbo będzie pracować sprawnie i długo.


Jakie maszyny wykorzystywane są do pomiarów wyważenia turbo?

W profesjonalnych pracowniach są to maszyny takie jak wyważarki Schenck RoTec TBComfort, TBSonio oraz elektroniczne doważarki CIMAT. Pozwalają one na przeprowadzanie ujmowania masy z dokładnością do jednej dziesiątej miligrama. Dokładność taka jest porównywalna jak ta przy tworzeniu prototypów nowych turbosprężarek.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Wyważanie turbo

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbosprężarki 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarek 0 złotych
Rozbiórka turbiny 0 złotych
Koszt naprawy turbin do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbin do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbo do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbiny do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbo 163 złote (netto) + części
Czyszczenie zmiennej geometrii podawania spalin turbin do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii turbosprężarki do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Wyważanie turbo)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.