Localizations image
Strona główna / Koszt turbo

Koszt turbo – Porównaj warsztaty i sprawdź ceny.

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.67

Ciężko jest jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jaki jest koszt turbo, ponieważ cena turbosprężarki uzależniona jest od jej typu, stanu i modelu. Duże znaczenie ma również, choć może wydać się to absurdalne, co jest przyczyną tego, że potrzebujemy turbosprężarki. Jeśli naszym marzeniem było mieć turbosprężarkę i żadnej innej jeszcze nie mamy, to na pewno zapłacimy za nią więcej niż jeśli już jakaś turbosprężarka jest w naszym posiadaniu, a o tym, dlaczego tak jest, jak również o kosztach, z jakimi trzeba się liczyć w przypadku zakupu turbiny oraz o wielu innych związanych z kosztem turbo ciekawostkach i niuansach przeczytać można w poniższym artykule, który powstaje dla Państwa we współpracy z jedną z profesjonalnych pracowni regeneracji i naprawy turbosprężarek w Polsce. Zapraszamy do turbo lektury.

Turbina po regeneracji i jej cena
Koszt turbo


Dlaczego zapłacę więcej za nową turbosprężarkę, jeśli nie mam starej?

Dobre pytanie, jednak lepsze byłoby: „Dlaczego zapłacę za turbosprężarkę mniej, jeśli już jakąś mam?”, ponieważ lepiej odda specyfikę sytuacji. Turbosprężarki, zwłaszcza te dostępne w pracowniach regeneracji i fabrykach producenta, to w dużej mierze części naprawione, zregenerowane i o przywróconych fabrycznych osiągach. W takim wypadku, jeśli posiadamy starą turbosprężarkę, możemy zwrócić ją w zamian za otrzymanie nowej i naprawionej, co pozwoli nam na odzyskanie części zainwestowanych pieniędzy w wymianę turbo. Czyli, innymi słowy, koszt turbo można zmniejszyć poprzez zwrócenie starej uszkodzonej turbosprężarki w ramach swoistej „kaucji”. Sytuacja taka ma miejsce, ponieważ korpusy turbosprężarek, zwłaszcza w dobrym stanie są materiałem, powiedzmy, deficytowym, trudno dostępnym a przez to bardzo pożądanym. Dodatkowym czynnikiem jest to, że nie są one dostępne jako elementy zamienne, a jednocześnie wykonane z cennych i wytrzymałych stopów, wykorzystujących domieszki niklu, chromu i tytanu. Dlatego, też, nawet jeśli zepsuje nam się turbosprężarka, lepiej jej nie wyrzucać, nawet jeśli jest zupełnie niesprawna, a odzyskać za nią, choć część pieniędzy, jakich wymaga przywrócenie sprawności naszemu samochodowi i wymiana turbo.

Nowa turbosprężarka na podmianę
Dlaczego zapłacę więcej za nową turbosprężarkę, jeśli nie mam starej?


Ile kosztuje turbo?

Zależy. Jest kilka czynników determinujących koszt turbo.

1. Typ turbosprężarki – jeśli pytamy o turbosprężarkę prostą, ze starego auta, to nie powinniśmy bać się kosztów związanych z taką turbosprężarką. Są to elementy relatywnie tanie, łatwo dostępne i chętnie sprzedawane. W przypadku kiedy natomiast naszym zainteresowaniem poszczycić się może turbosprężarka posiadająca konstrukcję uzupełnioną o zmienną geometrię powinniśmy się spodziewać kosztów wyższych niż w przypadku turbosprężarki tej zmiennej geometrii pozbawionej. Wyższa komplikacja konstrukcji i więcej elementów sprawiają, że nowe turbosprężarki VTG, VNT (o zmiennej geometrii) są droższe, a koszt turbo większy.

2. Rodzaj turbo – układ doładowania to nie jest jeden, taki sam w każdym przypadku i identyczny dla każdej marki układ elementów i od jego konstrukcji zależy koszt turbosprężarki. Są różne rodzaje układów doładowania: zaczynając od tych najprostszych, kończąc na skomplikowanych układach Bi, Twin i Quadra turbo, współpracujących ze sobą, sprzężonych, lub pracujących niemal oddzielnie. Logiczne jest, że turbosprężarka z najnowszej wersji BMW, wchodząca w układ czterech elektronicznie sterowanych turbosprężarek będzie droższa niż stara turbina z Audi 100.

3. Stan turbosprężarki – tu wiele nie trzeba wyjaśniać – nowe turbosprężarki są zawsze wersją najdroższą – jeśli chcemy zmniejszyć koszt turbo do wymiany, musimy skorzystać z innych opcji niż nowiutkie turbo prosto z półki. Na szczęście producenci i zakłady zajmujące się regeneracją i naprawą turbosprężarek samochodowych mają w swojej ofercie wersje używane, przywrócone do dawnej świetności. W przypadku kiedy regeneracją zajmuje się pracownia przywracająca sprawność podzespołom, to jest to po prostu turbosprężarka w zasadzie identyczna, jak turbosprężarka nowa. Jeśli zaś przywracaniem sprawności zajął się producent, oznacza to, że turbo jest regenerowane fabrycznie i często zmieniana jest wtedy tabliczka znamionowa – na przykład Garrett dla swoich regenerowanych fabrycznie podzespołów przygotował specjalne odmienne czerwone tabliczki znamionowe.

4. Elementy użyte w konstrukcji – przykrym standardem staje się wykorzystywanie przez nieautoryzowane pracownie elementów zamiennych pochodzenia orientalnego, a jeśli mamy być szczerzy, po prostu chińskich tanich zamienników. Wytrzymałość takich elementów jest znacznie mniejsza, więc mimo że takie części są znacznie tańsze to ostatecznie, nie należy to do opłacalnych schematów zachowań. Sprawdzaliśmy wytrzymałość materiałową chińskich mocowań i porównywaliśmy ją z oryginalnymi mocowaniami marki Bosch. Różnica w wytrzymałości wynosiła niemal 6-krotną wartość (72 MPa dla zamiennika, 420 dla oryginalnego mocowania Bosch), co oznacza, że wykorzystanie zamienników, zwłaszcza w przypadku tak dużego obciążenia, jak w turbosprężarkach nie prowadzi do niczego dobrego, wręcz przeciwnie może doprowadzić do ponownego uszkodzenia naszego podzespołu, jeśli jakiś fragment wykorzystanych przez nas części zamiennych nie wytrzyma i urwie się, co z kolei wewnątrz turbo doprowadzi do niemałego spustoszenia, a być może nawet do rozerwania korpusu turbosprężarki.

Turbo po diagnostyce i regeneracji
Ile kosztuje turbo?


Czy koszt naprawy turbo bardzo się zmienia w zależności od uszkodzeń?

Koszt naprawy turbo jest stały i wynosi około 350-400 złotych. Zmienia się tylko koszt koniecznych do wykorzystania w procesie naprawy części. Im więcej jest w turbosprężarce zniszczone, tym więcej koniecznych będzie do naprawy części. Do tego dochodzi jeszcze cena zestawu naprawczego, który wymieniany jest zawsze – łożyskowanie, zastosowane uszczelnienia i mocowania nie mogą być wykorzystane więcej niż raz. Jest to standardowy wymóg autoryzacji pracowni przez producenta.

Turbina po uszkodzeniu z wymienionymi częściami
Czy koszt naprawy turbo bardzo się zmienia w zależności od uszkodzeń?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Koszt turbo

Cena i koszt (netto)
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarek 0 złotych
Rozbiórka turbo 0 złotych
Sprawdzenie turbiny 0 złotych
Wycena naprawy turbin 0 złotych
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbo do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarek do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii turbosprężarki 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii podawania spalin turbo do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbin do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Koszt turbo)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.