Localizations image
Strona główna / Serwis turbin

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Serwis turbin

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Serwis turbin – podsumowanie przebiegu etapów serwisu turbin

Jest to ostatni z artykułów dotyczących serwisu turbin. Poprzednie części znaleźć można w artykułach: Serwis turbosprężarek, Serwis turbosprężarki, Serwis turbo, Serwis turbiny. Do tej pory omówiliśmy etapy weryfikacji i oceny elementów przed regeneracją, procedury kontaktu z klientem i wyceny uszkodzeń, czyszczenia i przygotowania elementów, które będą ponownie wykorzystywane w montażu turbin w serwisie turbo, podczas regeneracji turbosprężarek oraz wyważania elementów wchodzących w skład rdzenia. Wspomnieliśmy również o montażu wstępnym rdzenia (już po wyważeniu) i korpusu. Kolejnym etapem w serwisie turbin jest przywracanie fabrycznych ustawień zmiennej geometrii.


Ustawianie zmiennej geometrii w serwisie turbin.

Serwisowanie turbin to nie tylko montaż i demontaż elementów. Serwisowanie turbin to całość procesów przywracających sprawność zużytej turbosprężarce. W skład tego serwisowania wchodzi również ustawanie zmiennej geometrii. Zmienna geometria to rozwiązanie zastosowane w turbosprężarkach polegające na dodatkowym ukierunkowaniu padania spalin na łopatki wirnika turbiny. Ponieważ w turbosprężarkach bez zmiennej geometrii czas niezbędny do rozpędzenia się wirnika turbiny, a co za tym idzie wygenerowania odpowiedniego ciśnienia powietrza sprężanego przez koło kompresji, jest stosunkowo długi, dorobił się nawet własnej nazwy i opóźnienie, czas pomiędzy zwiększeniem obrotów silnika o odczuwalnym zwiększeniem mocy, nazwany został turbodziurą. Wykorzystanie zmiennej geometrii sprawiło, że czas ten został zmniejszony do wartości niemal pomijalnej w analizie. Jest to wynikiem zmiany kąta padania spalin na turbosprężarkę. Uzyskuje się to poprzez zastosowanie łopatek, połączonych sztangą, której pozycja zmienia się za sprawą pracy cięgna sterownego przez zawór podciśnienia. Odpowiednie dostrojenie zmiennej geometrii wymaga doświadczenia i szczegółowej wiedzy, ponieważ to ona tak różni turbosprężarki standardowe od turbosprężarek ze zmienną geometrią. Jeśli kąt padania spalin jest mniejszy, prędkość przepływu i ilość tłoczonego gazu jest taka sama, uzyskanie większej prędkości obrotowej turbiny jest znacznie szybsze, a co za tym idzie, znacznie skraca się czas oczekiwania na uzyskanie efektów. Serwis turbiny w specjalistycznej pracowni gwarantuje uzyskanie wartości fabrycznych tego rozwiązania a odbywa się to podczas strojenia VNT (VTG, VGT lub VTN, zależnie od producenta), co rozwija się jako akronim słów Variable Nozzle Turbine, czyli w wolnym tłumaczeniu zmiennej dyszy turbiny, albo profesjonalnie zmiennej geometrii turbiny. Ustawianie zmiennej geometrii odbywa się poprzez zadawanie sterowaniu zmienną geometrią różnych wartości ciśnienia i określeniu ekstrem wychyłu łopatek. Praktycznie wygląda to w ten sposób, że ustawia się tak zwane zero i zderzak na maksymalnym wychyleniu, przy zdefiniowanej wartości ciśnienia. Precyzja jest w przypadku ustawiania zmiennej geometrii bardzo ważna, ponieważ umożliwia pracę układu VNT bez zacinania się łopatek, sztangi czy innych elementów.


Czyli ustawianie zmiennej geometrii w czasie serwisu turbin sprowadza się do dmuchania mocno i słabo?

W zasadzie można odpowiedzieć, że tak, jednak jest to zaledwie sprawdzenie sprawności wyczyszczonego układu. Kolejnym krokiem jest po ustawieniu wartości ciśnienia na VNT, VTG, jest symulacja środowiska silnika. Turbosprężarka zmontowana, uszczelniona, z wyważonym rdzeniem i ustawioną zmienną geometrią podawani spalin instalowana jest na specjalnej maszynie symulującej warunki pracy w silniku. Konieczne jest wykonywanie wszystkich kroków skrupulatnie, aby nie uszkodzić niemal gotowej turbosprężarki. Po montażu w maszynie, upewnieniu się, że kanały olejowe wypełniły się w dostatecznym stopniu syntetycznym olejem silnikowym, rozpoczyna się badanie ustawienia turbosprężarki w warunkach zbliżonych do pracy silnika. Kolejno uzyskuje się coraz większe prędkości obrotowe turbiny i bada się jej zachowanie, zachowanie zmiennej geometrii podczas szybkich zmian obciążenia, większym i mniejszym zadanym ciśnieniu tłoczonego powietrza. Dopiero uzyskanie poprawnych wyników na tym etapie kończy serwis turbin. Do tak przygotowanej turbosprężarki przygotowywana jest dokumentacja techniczna, spis wymienionych elementów, natomiast sama turbosprężarka jest plombowana i pakowana, oraz przekazywana do działu logistyki, skąd wysłana zostanie bezpośrednio do klienta. Choć najczęściej obsługiwanymi w serwisach turbin są warsztaty samochodowe, które świadome są jak złożonym i trudnym procesem jest serwis turbiny, to nierzadko klientami są również osoby prywatne.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Serwis turbin

Cena i koszt (netto)
Wycena naprawy turbiny 0 złotych
Sprawdzenie turbin 0 złotych
Rozbiórka turbosprężarki 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Naprawa turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbo do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii podawania spalin turbin do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbosprężarki do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Serwis turbin)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.