Localizations image
Strona główna / Wymiana turbosprężarki

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Wymiana turbosprężarki

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Wymiana turbosprężarki, konieczność w eksploatacji diesla

Turbosprężarka jest pracującym w silniku urządzeniem, silnikiem powietrznym, mającym za zadania wzbogacenie mieszanki paliwo powietrze w samochodzie z silnikiem diesla. Oczywiście turbosprężarki wykorzystywane są również w silnikach benzynowych, ale to właśnie do silników diesla (z racji znacznie niższej temperatury spalania oleju napędowego w porównaniu do temperatury spalania benzyny) stały się tak popularne. Dodatkowym czynnikiem, jaki wpływa na obecność turbosprężarki w silniku diesla, jest konieczność uzyskania emisji spalin na odpowiednim poziomie, co jest wymagane i uregulowane europejskimi normami emisji spalin Euro. Jednak turbosprężarka pracuje w bardzo wymagających warunkach, a niewłaściwa eksploatacja lub uszkodzenie współpracujących z nią podzespołów, a nawet zwyczajne zabrudzenie się turbosprężarki może spowodować jej uszkodzenie lub co najmniej utratę właściwości. Czy wiąże się to z koniecznością wymiany turbosprężarki?


Wymiana turbo, turbiny i turbosprężarki.

Ponieważ jako wymianę turbo często postrzega się zainstalowanie sprawnej turbosprężarki w układzie doładowania, możemy powiedzieć z całą pewnością, że tak, wymiana turbosprężarki jest konieczna. O tym, skąd pochodziłaby wymieniana turbosprężarka, powiemy za chwilę. Jednak czym różni się wymiana turbosprężarki od wymiany turbiny, czy wymiany turbo. Wymiana turbosprężarki polega na (po uprzednim przygotowaniu silnika) zainstalowaniu nowej lub zregenerowanej turbosprężarki i na tym w zasadzie proces się kończy. Oczywiście konieczna jest wymiana oleju, filtrów oraz czyszczenie układu dolotowego, jednak zasadniczo nie wiąże się z tym nic więcej. Wymiana turbiny polega na znacznie trudniejszym zadaniu, a mianowicie na rozbiórce turbosprężarki, aby dostać się do rdzenia turbosprężarki, w skład którego wchodzi właśnie turbina. Turbina pracuje w części ciepłej turbosprężarki, przeczytać o tym można w innych artykułach, a jej wymiana odbywa się na drodze czasochłonnego wyważania, doważania i analizy parametrów pracy urządzenia, natomiast wymiana turbo to wymiana całego układu doładowania wraz z kolektorem, zaworem recyrkulacji spalin i wszystkimi elementami, jakie wchodzą w skład układu.


Wymiana turbosprężarki na nową czy na regenerowaną? Co to jest regeneracja fabryczna?

Wymiana turbosprężarki, jako zainstalowanie nowej, sprawnej, czy regenerowanej to zadanie wymagające znajomości procedury, lecz nie niewykonalne. Warto jednak zwrócić uwagę, na co wymieniamy ten newralgiczny element każdego nowoczesnego silnika diesla. Turbosprężarki używane to ryzyko, jakiego nie polecilibyśmy nikomu – nieszczelnie uszczelnienie dynamiczne turbosprężarki może doprowadzić do przedostania się do silnika diesla oleju, wykorzystywanego do smarowania co może skończyć się rozbieganiem silnika, a jest to proces o tyle słynny co niebezpieczny, zarówno dla silnika, jak i dla postronnych. Wykorzystanie turbosprężarki nowej wiąże się nierozłącznie z wysokimi kosztami, ponieważ turbosprężarki fabrycznie nowe to bardzo często koszt liczony w tysiącach złotych, nierzadko jest to kwota oscylująca wokół wartości używanego samochodu. Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie turbosprężarek samochodowych regenerowanych, fabrycznie lub w autoryzowanych pracowniach. Dzięki udostępnionej przez producenta technologii regeneracji istnieje możliwość, przy wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu, wykwalifikowanych specjalistów i oryginalnych części, odzyskania sprawności turbosprężarki i przywrócenia jej fabrycznych osiągów. Różnica między turbosprężarką regenerowana fabrycznie i w specjalistycznej pracowni jest tylko w nazwie, ponieważ odpowiednio zregenerowana posiada identyczne właściwości jak fabrycznie nowa. Niemniej jednak należy wystrzegać się "garażowej regeneracji", która uniemożliwia sprawdzenie wyważenia, szczelności i osiągów turbosprężarki, przed zamontowaniem jej w samochodzie.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Wymiana turbosprężarki

Cena i koszt (netto)
Wycena naprawy turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbo 0 złotych
Rozbiórka turbiny 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarek 0 złotych
Naprawa turbin do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbiny do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarek do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbin do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbo do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbiny do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana geometrii turbin 163 złote (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbosprężarek do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarki do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Wymiana turbosprężarki)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.