Localizations image
Strona główna / Cennik turbosprężarek

Cennik turbosprężarek – Porównaj warsztaty i sprawdź ceny.

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.43

Cennik turbosprężarek potrafi zaskoczyć każdego niezbyt obeznanego z rzeczywistością posiadaczy nowoczesnych samochodów z silnikiem diesla. Turbosprężarki są stosunkowo prostymi w założeniu konstrukcyjnym urządzeniami, dlatego też ich ceny zaczynające się od kilku tysięcy złotych są niemałym zaskoczeniem. Ceny turbosprężarek są tak różne, jak różne są ceny samochodów, ponieważ każda niemal turbosprężarka jest inna. Między innymi właśnie ta różnorodność wśród modeli turbosprężarek definiuje ich wysokie ceny – nie ma turbosprężarki uniwersalnej, każda jest dedykowana do konkretnego modelu silnika. Ponieważ silników diesla jest mnóstwo, dlatego też na rynku dostępnych jest tysiące modeli turbosprężarek, różniących się między sobą budową, wyglądem, właściwościami i co najważniejsze dla przeciętnego użytkownika wspomnianych silników powietrznych, czyli turbosprężarek, także ceną. Jakich cen turbosprężarek spodziewać się w przypadku konieczności wymiany i czy można zmniejszyć ilość koniecznych do wydania pieniędzy?

Koszty i ceny nowych oraz regenerowanych turbosprężarek w oparciu o cennik
Cennik turbosprężarek


Regeneracja turbo zmniejsza ceny turbosprężarek.

Turbosprężarki to urządzenia bardzo drogie, co znajduje odzwierciedlenie w cenniku turbosprężarek nawet dla najpopularniejszych modeli samochodów. Przykładowo turbosprężarka pasująca do modelu silnika 2.0 TDi montowanego w samochodach marki Audi model A3, Volkswagen model Passat, czy Golf V nowa w sklepie kosztuje około 2500 złotych. Dla porównania regeneracja takiej turbosprężarki to koszt około 350-390 złotych w zależności od ilości koniecznych do przeprowadzenia prac nad turbosprężarką. Do ceny koniecznie trzeba doliczyć standardowo wymieniane elementy jak zestaw naprawczy, czyli uszczelki i podkładkę termiczną, które wymienia się za każdym demontażem, jednak średnia cena takiego zestawu nie przekracza 100 złotych. Innym przykładem turbo, jakie często obejmują cenniki turbosprężarek to turbosprężarka do Citroena model C5 montowana również w samochodach Peugeot model 407, kompatybilna z silnikiem 2.0 HDi. Turbosprężarka ta znana jest ze swojej awaryjności, w której to popularną usterką jest uszkodzenie elektronicznego nastawnika zmiennej geometrii turbosprężarki. Pomimo swojej żywotności i skuteczności wykonywanej pracy turbo to narażone na znaną i typową usterkę nie należy do najtańszych. O ile szybko zdiagnozowana usterka nastawnika siłownika pozwala na odzyskanie sprawności turbiny niewielkim kosztem, tak zignorowanie takiej wydawałoby się niewiele znaczącej usterki prowadzić może to permanentnego zniszczenia turbosprężarki, a to z kolei wiąże się z koniecznością jej wymiany. Za podobną przyjemność, jak nowe turbo do Peugeota z silnikiem 2.0 HDi, przyjdzie nam zapłacić około 2300 złotych. Regeneracja to cena porównywalna do regeneracji wspomnianej wcześniej VAG-owskiej turbosprężarki. Kolejnym ciekawym przykładem może być turbosprężarka do Renault Master, których na polskich drogach nie brak. Cennik turbosprężarek w dowolnym szanującym się zakładzie nie może pominąć takiej podwójnej turbosprężarki BiTurbo, ponieważ nie należy do najrzadziej zgłaszanych usterek w Renault Master. Cena turbosprężarki do Renault Master BiTurbo to koszt rozpoczynający się od 2700 złotych, natomiast regeneracja takiej turbiny to zaledwie 350 do 490 złotych od sztuki (sztuk jest dwie, jak to w BiTurbo). Łatwo zauważyć, że cena regeneracji turbosprężarek za każdym razem jest niższa od ceny nowej turbosprężarki. Dlaczego dzieje się tak, że regeneracja jest zawsze znacznie lepszą opcją?

Możliwość regeneracji turbosprężarki i zmniejszenia kosztów naprawy
Regeneracja turbo zmniejsza ceny turbosprężarek.


Dlaczego najbardziej zaawansowana regeneracja zawsze jest tańsza niż jakakolwiek pozycja w cenniku nowych turbosprężarek?

Dzieje się tak głównie z przyczyny drogich materiałów wykorzystywanych w budowie turbosprężarek, jak bogaty w nikiel czy tytan NiResist. Odporny jest on na wysokie temperatury i ciśnienie, które to, oba, czynniki są dla turbosprężarek i ich środowiska pracy charakterystyczne. Ponieważ materiały są drogie, wykonanie precyzyjne, a każda turbosprężarka dedykowana jest do konkretnego modelu silnika i pojazdu, wysoka cena nie dziwi, jednak dlaczego cena regeneracji jest tak niska w porównaniu z nowymi turbosprężarkami? Głównie ze względu na fakt, że najdroższe w turbosprężarkach elementy – korpusy, muszle, osłony, można z powodzeniem wykorzystywać dalej – przywrócenie im sprawności czy osiągów fabrycznych najczęściej polega na wyczyszczeniu ich w odpowiednich maszynach i zamontowaniu w ich strukturze nowego wkładu – rdzenia turbosprężarki, czyli najważniejszej części pracującej, która uważana jest za element eksploatacyjny – z czasem zużywa się i niezbędna jest wymiana korasa, rdzenia, turbiny, wałka czy CHRA. Producenci są tego oczywiście świadomi i dlatego wypuszczają zestawy naprawcze, z których bez większego problemu można złożyć rdzeń turbosprężarki (gotowe rdzenie też są), jednak dla wszystkich złotopalcych majsterkowiczów mam złą wiadomość – nie da się złożyć turbosprężarki z zachowaniem jej osiągów na nowych częściach po demontażu bez specjalistycznego sprzętu, pozwalającego na odpowiednie ustawienie turbosprężarki jest niemożliwe. Podobna praktyka najprawdopodobniej doprowadzi do uszkodzenia wspomnianego bardzo drogiego korpusu turbosprężarki, którego uszkodzenie z kolei dyskwalifikuje turbo z możliwości regeneracji.

Diametralne różnice w kosztach pełnej regeneracji i wymiany turbosprężarki na nową
Dlaczego najbardziej zaawansowana regeneracja zawsze jest tańsza niż jakakolwiek pozycja w cenniku nowych turbosprężarek?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Cennik turbosprężarek

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Wycena naprawy turbin 0 złotych
Rozbiórka turbosprężarki 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbiny 0 złotych
Koszt naprawy turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbiny do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarek do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii turbin 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbo do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbiny do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Cennik turbosprężarek)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.