Localizations image
Strona główna / Montaż turbosprężarek

Regeneracja ► Naprawa ► Czyszczenie ► Montaż turbosprężarek ► Ceny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75

Regeneracja turbosprężarki to świetne rozwiązanie dla uszkodzonej turbiny i doskonała opcja na zaoszczędzenie pieniędzy związanych z zakupem nowej części, dlatego też regeneracja jest tak często wybierana przez klientów w serwisach i pracowniach specjalizujących się w tej dziedzinie. Po całym procesie przychodzi również czas na montaż turbosprężarek w silnikach oraz turbin w turbosprężarkach. Brzmi to trochę niezrozumiale, aczkolwiek pierwszy montaż turbosprężarki w silniku można wykonać samemu lub też w zwykłym warsztacie, natomiast montaż turbiny w turbosprężarce niestety należy pozostawić specjalistom z autoryzowanych serwisów, gdyż jest to proces o wiele bardziej skomplikowany, który wymaga odpowiednich warunków i specjalistycznych maszyn.

Turbosprężarki przed montażem
Montaż turbosprężarek


Montaż turbosprężarek oraz turbin – różnice w montażu

Jeśli chodzi o proces montażu turbosprężarki w silniku, to jest on stosunkowo prosty, dlatego też każdy mechanik może spokojnie podjąć się takiego zadania bez obaw. Również osoby, które mają podstawowe pojęcie o samochodach, są w stanie zrobić to same z pomocą małej instrukcji, którą przeważnie do zregenerowanej lub nowej turbosprężarki dodają pracownie w zestawie, tak aby ułatwić montaż zarówno mechanikom, jak i samym klientom. Montaż turbosprężarki w silniku to przede wszystkim połączenie ze sobą wszystkich króćców, wężyków i otworów według instrukcji i w odpowiedniej kolejności, a ostatecznie należy jeszcze tylko przykręcić odpowiednie śruby montażowe i użyć nowych uszczelek montażowych (jest to bardzo ważny aspekt w procesie montażu turbosprężarek, gdyż turbosprężarka montowana na starych uszczelkach może ponownie ulec awarii). Jeśli chodzi natomiast o montaż turbiny w turbosprężarkach, to jest to już o wiele bardziej złożony proces, którego podjąć mogą się tylko specjalistyczne serwisy lub też pracownie, posiadające autoryzację firm takich jak Schenck, KK, Garret, IHI, Mitsubishi. Proces montażu turbiny w turbosprężarce polega głównie na demontażu całej turbosprężarki, tak aby dostać się do rdzenia turbosprężarki, gdzie znajduje się turbina, która zostaje zamontowana. Cała turbosprężarka następie składana jest w całość i jest dokładnie wyważana i regulowana, tak aby została jej przywrócona pełna sprawność i przede wszystkim fabryczne osiągi, tak aby turbosprężarka regenerowana nie różniła się niczym od turbosprężarki ze sklepowej półki.

Turbina montowana w turbosprężarce - przebieg
Montaż turbosprężarek oraz turbin – różnice w montażu


Diagnostyka turbosprężarek i montaż turbiny

Znaczącą rolę w procesie regeneracji turbosprężarek oraz w późniejszym procesie montażu turbosprężarek ma początkowy i pierwszy etap regeneracji, czyli proces szczegółowej diagnostyki. Dzięki procesowi diagnostyki specjaliści z autoryzowanych pracowni są w stanie dokładnie ocenić zakres i obszar uszkodzeń turbosprężarki. Taka diagnostyka wiąże się z całkowitą rozbiórką turbosprężarki, gdyż sprawdzone muszą być wszystkie elementy turbosprężarki, czyli na przykład: koło kompresji, zmienna geometrii, wałek, muszla ssąca, muszla wydechowa, rdzeń turbosprężarki lub korpus. Po dokładnej diagnostyce i wycenie turbosprężarki jest ona dokładnie czyszczona, wymieniane są uszkodzone elementy i turbosprężarka przechodzi proces wyważania oraz sprawdzana jest jej sprawność i zdolność do pracy w silniku. Tak dokładnie zregenerowana turbosprężarka gotowa jest do montażu w silniku, gdyż montaż turbiny w turbosprężarce został już wykonany w pracowni w cenie regeneracji turbosprężarki.

Zdiagnozowana turbosprężarka gotowa do montażu
Diagnostyka turbosprężarek i montaż turbiny


Zasady postępowania przed montażem turbosprężarek

Kupując turbosprężarkę regenerowaną, nową lub używaną trzeba zdawać sobie sprawę, że to nie koniec wydatków związanych z uszkodzoną turbosprężarką. Przede wszystkim oczywistym jest, że z jakichś przyczyn turbosprężarka została uszkodzona, dlatego też trzeba w pierwszej kolejności usunąć wszystkie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki i dopiero wtedy można przejść do jej montażu. Serwisy i pracownie sprzedające nowe oraz regenerowane turbosprężarki zalecają zastosować się do paru zasad, takich jak:

  1. Sprawdzenie układu dolotowego razem z kolektorem (chodzi tu o sprawdzenie czystości układu, a w razie potrzeby usunięcia ciał obcych i zanieczyszczeń).

  2. Warto też sprawdzić stan przewodów doprowadzających i odprowadzających.

  3. Bardzo ważnym aspektem jest wymiana oleju silnikowego oraz filtru powietrza.

Po sprawdzeniu tych elementów i wymianie wszystkich niezbędnych rzeczy można spokojnie przejść do montażu turbosprężarki, oczywiście pamiętając przy tym o wymianie uszczelek montażowych na nowe.

Zregenerowane turbo przed zamontowaniem
Zasady postępowania przed montażem turbosprężarek

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Montaż turbosprężarek

Cena i koszt (netto)
Wycena naprawy turbin 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Rozbiórka turbo 0 złotych
Cena naprawy turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbin do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana VNT, VTG, VGT turbiny do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Montaż turbosprężarek)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.