Localizations image
Strona główna / Regeneracja turbo

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Regeneracja turbo

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Regeneracja turbo – kiedy regenerować turbo?

Regeneracja turbo to smutny moment w rzeczywistości wszystkich korzystających z silników diesla, wyposażonych w turbodoładowanie. Turbosprężarka, o ile wykorzystywana jest z zachowaniem odpowiednich procedur, powinna "przeżyć" silnik, jednak z doświadczenia wiemy, że jest tak bardzo rzadko. Główną przyczyną jest niewłaściwa eksploatacja podzespołu, brak smarowania, zbyt rzadko wymieniany olej lub filtry. W takiej sytuacji dochodzi do uszkodzenia turbosprężarki i konieczna jest regeneracja turbo, stąd też odpowiadając na pytanie z tytułu artykułu, kiedy regenerować turbo, kiedy tylko się zepsuje.


Jakie turbo ma zadanie w samochodzie?

Turbosprężarka jest jednym z najważniejszych elementów współpracujących z silnikiem, mającym na celu poprawienie osiągów i zmniejszenie emisji spalin. Tłoczone do silnika powietrze pozwala na uzyskanie lepszych osiągów bez konieczności zmiany konstrukcji silnika. Co ciekawe samochody z silnikiem diesla wyposażone w turbosprężarkę mają dopuszczalne zadymienie w granicach 3,5 jednostki, natomiast wolnossące silniki diesla tylko 3 jednostki. Trzeba w tym momencie zaznaczyć, że turbosprężarka samochodowa, prosta w swojej konstrukcji oraz pełniąca stosunkowo proste zadanie pracuje w bardzo trudnych warunkach, w bardzo zanieczyszczonym środowisku oraz w bardzo wysokiej temperaturze. Napędzana jest [turbosprężarka] gazami wydechowymi, które wyrzucane z komory spalania w silniku bogate są we wszelkie zanieczyszczenia, od sadzy i cząstek stałych począwszy, na nagarach oleju kończąc. Wszystkie te zanieczyszczenia sprawiają, że część ciepła potrafi niemal zabić się nawarstwiającymi się zanieczyszczeniami, a łopatki turbiny czy kierownice spalin pracują w takim obciążeniu, że nierzadko właśnie zanieczyszczenia są przyczyną uszkodzeń w turbo.


Gdzie i za ile regenerować turbo?

Aby odpowiednio opisać turbodoładowanie w silniku diesla, należy oprzeć się w rozważaniach na jego konstrukcji. Istnieją bardzo istotne różnice pomiędzy turbosprężarkami, jakie stosuje się w starych silnikach diesla, na przykład wyprodukowanych przed 2000 rokiem, a turbosprężarkami w nowoczesnych samochodach o bieżącej dacie produkcji. Stare turbosprężarki były znacznie bardziej tolerancyjne, jeśli chodzi o czystość spalin czy oleju, uzyskiwały mniejszą prędkość obrotową, czy miały turbo-dziurę, natomiast te nowe turbosprężarki, pracujące w sprzężonych ze sobą układach kilku turbin, oprócz znacznie lepszych osiągów i wydajności, cechują się również większą awaryjnością, głównie z racji większej ilości elementów, a co za tym idzie większej ilości "rzeczy, które mogą się zepsuć". Naprawa takiej turbosprężarki (wyposażonej w zmienną geometrię, zawór BOV, elektronicznie sterowany siłownik) będzie znacznie droższa, niż naprawa turbosprężarki starego typu i najprawdopodobniej będzie nas czekać znacznie wcześniej niż regeneracja turbo ze starego Passata B5. Regenerować turbo należy w autoryzowanym zakładzie i raczej nie ma rzetelnej alternatywy. Wszystkie zakłady posiadające kwalifikowany sprzęt jak najprędzej zabiegają o uzyskanie autoryzacji, którą dostać nie jest trudno, o ile dysponuje się wspomnianym sprzętem oraz doświadczoną i przeszkoloną kadrą. Zdolna kadra i odpowiedni sprzęt to gwarancja jakości wykonania zlecenia na właściwym poziomie, a jednocześnie jest to podstawa do uzyskania autoryzacji ze strony producenta turbin. Jak łatwo się domyślić brak autoryzacji świadczy zarówno o braku odpowiedniego sprzętu, jak i może świadczyć o słabo przeszkolonej kadrze. Szczerze odradzamy podobne ryzyko, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że nawet nieco nieodpowiednio złożona turbina cechująca się nieszczelnościami na uszczelnieniu dynamicznym może doprowadzić do strasznego w skutkach rozbiegania się silnika diesla, które wywoływane jest przez olej silnikowy, służący do smarowania turbiny, do komory spalania, gdzie ulega utlenieniu z wytworzeniem dużej ilości białego dymu, który rozpędza jeszcze bardziej turbinę, która tłoczy jeszcze więcej oleju, który się spala i jeszcze bardziej rozpędza turbinę. Sytuacja taka i jej skutki nawarstwiają się aż do rozerwania turbosprężarki, zatarcia rdzenia lub w wypadkach krytycznych rozerwania głowicy silnika. Regeneracja turbo to koszt od 500 złotych w górę.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Regeneracja turbo

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarki 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbiny 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Koszt naprawy turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbiny do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie zmiennej geometrii turbo 163 złote (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbiny do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbin do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Regeneracja turbo)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.