Localizations image

Montaż turbiny • Wyważanie turbosprężarek • Diagnostyka turbo i turbin • Sprawdź ceny usług

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75

Montaż turbiny w samochodzie z turbosprężarką nie powinien przyprawić kłopotu doświadczonemu mechanikowi, jednak montaż turbiny w turbosprężarce to zupełnie inna sprawa i zupełnie inny zakres działań. O tym, co różni montaż turbin od montażu turbosprężarki, o tym, co różni diagnostykę turbiny od przeglądu samochodu oraz czego możemy dowiedzieć się z komputera pojazdu z uszkodzoną turbosprężarką, a także wiele więcej ciekawych informacji przeczytać można będzie w naszym poniższym artykule na temat montażu turbiny.

Turbosprężarka samochodowa przed montażem
Montaż turbiny


Co to jest montaż turbosprężarki?

Montaż turbosprężarki jest to instalacja turbosprężarki w samochodzie, z którego uszkodzona turbosprężarka została wymontowana, a następnie w jej miejsce ma być zamontowane nowy element, pracujący poprawnie. Czynność ta wykonywana jest w większości warsztatów mechaniki samochodowej, zwłaszcza w zakładach specjalizujących się w silniach, osprzęcie silnika oraz w samochodach z silnikiem diesla, ponieważ to właśnie w dieslach turbosprężarka jest najpopularniejsza – obecnie ma ją większość wysokoprężnych silników na olej napędowy. Turbosprężarce do instalacji w silniku nie trzeba w zasadzie niczego poza skasowaniem starych błędów o uszkodzonej turbinie oraz rzetelnego podłączenia wszystkich przewodów, rureczek, czy w specyficznych wypadkach również wtyczek. Jest to czynność stosunkowo prosta i nie jest czasochłonna, wyjątkiem są specyficzne modele silników, które na przykład do wymiany turbosprężarki wymagają demontażu większej ilości elementów, z samym silnikiem włącznie.

Zregenerowana turbina przed montażem
Co to jest montaż turbosprężarki?


Co to jest montaż turbiny?

Montaż turbiny jest to instalacja turbiny w rdzeniu turbosprężarki po uprzednim wyważeniu turbiny i przygotowaniu osłony łożyskowania, łożyskowania i zestawu naprawczego do naprawy rdzeni. Ma to na celu przywrócenie właściwości i osiągów fabrycznych turbosprężarce, która uległa uszkodzeniu. Czynność ta wykonywana jest jedynie w specjalistycznych pracowniach zajmujących się regeneracją i naprawą turbosprężarek samochodowych. Montaż turbiny wymaga odpowiedniego przeszkolenia, doświadczenia, a także specjalistycznego sprzętu, wykorzystywanego do przygotowania nie zawsze idealnie wyważonych elementów do montażu turbiny w rdzeniu. Jest to proces czasochłonny, łatwy jedynie dla standaryzowanych pracowni posiadających autoryzację producenta, trudny natomiast dla każdego przeciętnego mechanika. Można pokusić się nawet o stwierdzenie, że mechanik profesjonalista nie powinien się nawet podejmować takiego zadania, będąc świadomym, jak trudne jest to i wymagające zadanie.

Naprawiona turbina do montażu
Co to jest montaż turbiny?


Czy można turbinę montować samemu?

Turbosprężarkę oczywiście tak, można zamontować w silniku samodzielnie, jeśli czujemy się na siłach i mamy jakieś doświadczenie w pracy z samochodem nie powinno sprawić to większych problemów. Dodatkowo w Sieci można znaleźć schematy montażu turbosprężarki w silniku. Turbiny w turbosprężarce nie można instalować samodzielnie pod żadnym pozorem. Już pomijając kwestię braku odpowiedniego sprzętu do naprawy i testowania turbosprężarki, to jeśli w procesie składania tak złożonego podzespołu popełnilibyśmy błąd, na przykład niewłaściwie uszczelnili turbosprężarkę, to mogłoby dojść do przedostania się oleju smarnego do części gorącej turbosprężarki, a poprzez to rozpylenie go w komorze spalania (również, jeśli stosujemy chłodnicę międzystopniową). Jak łatwo się domyślić olej smarny nie nadaje się do spełniania tej samej funkcji co olej napędowy, a poprzez to sam silnik nie jest dostosowany do spalania tego typu oleju. Jak spala się olej smarny? Z wytworzeniem bardzo dużych ilości charakterystycznego białego dymu, które poprzez kolektor wydechowy trafiają na turbosprężarkę, rozpędzając turbinę coraz bardziej i bardziej, przez co tłoczy ona jeszcze więcej oleju z nieszczelnej turbiny do silnika, który spala się, wytwarzając jeszcze więcej dymu i jeszcze bardziej rozpędzając turbinę. Sytuacja utrzymuje się do:

- skończenia się powietrza,

- skończenia się oleju,

- rozerwania turbosprężarki lub silnika,

a sama sytuacja nosi nazwę rozbiegania silnika diesla. Jest to dosyć niebezpieczne zjawisko, które może doprowadzić do permanentnego zniszczenia silnika diesla, a także narazić postronnych na utratę zdrowia.

Samodzielny montaż turbo
Czy można turbinę montować samemu?


Czym różni się diagnostyka turbiny od przeglądu samochodu?

Diagnostyka turbiny, czyli można powiedzieć jej przegląd wykonywany, jest tylko w przypadku jej uszkodzenia, natomiast przegląd samochodu cyklicznie. Jeśli przeprowadzalibyśmy taką diagnostykę, wymianę zestawu naprawczego i temu podobne procedury regularnie, najprawdopodobniej zakłady zajmujące się regeneracją turbosprężarek miałyby znacznie mniej pracy, ponieważ montaż turbiny powinien odbyć się raz na życie samochodu – w fabryce, ponieważ deklarowana żywotność dobrze eksploatowanej turbosprężarki porównywalna jest z żywotnością przeciętnego silnika. Natomiast jeśli zapewnimy jej jeszcze dodatkowo tak pilną opiekę, jak opisano powyżej, bez problemu powinna przeżyć cały samochód. Można tu jako ciekawostkę dodać, że turbosprężarkę, nawet niesprawną można bez najmniejszego problemu sprzedać na rynku wtórnym.

Zdiagnozowana turbosprężarka samochodowa
Czym różni się diagnostyka turbiny od przeglądu samochodu?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Montaż turbiny

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbin 0 złotych
Rozbiórka turbosprężarek 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Wycena naprawy turbiny 0 złotych
Cena naprawy turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbin do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbo do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana geometrii turbosprężarki 163 złote (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbiny do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej regeneracji turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Montaż turbiny)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.