Localizations image
Strona główna / Aktualności / Olej do silnika gdzie turbosprężarka – turbina w dieslu

Olej do silnika gdzie turbosprężarka – turbina w dieslu

OLEJE DO SILNIKA TAM GDZIE TURBO SPRĘŻARKA – TURBINA W DIESLU – TURBINA MAZDA 6 co warto wlać, aby smarowanie było prawidłowe

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Jakie oleje stosować w silniku turbodoładowanym?

Aktualnie zauważyć możemy trend wśród kierowców na silniki o stosukowo wysokiej mocy, ale jednocześnie z niskim zużyciem paliwa. Stąd też odpowiedzią producentów są silniki o małej pojemności skokowej wyposażone w turbosprężarkę. Ponieważ konstrukcje te są bardzo zaawansowane, kierowcy powinni stosować wyłącznie oleje syntetyczne aby uchronić silnik przed szybszym zużyciem. Dawniej turbo sprężarka była elementem kojarzonym wyłącznie z samochodami wyścigowymi. Dzisiaj, turbosprężarka obecna jest u każdego producenta samochodów. Większość silników obecnie produkowanych jest wyposażona w ten system doładowania. Turbosprężarki przynoszą korzyść w postaci lepszych osiągów silnika oraz niższego jednostkowego zużycia paliwa, ale ich środowisko pracy jest wręcz ekstremalne (zwłaszcza turbina w dieslu, gdzie jest stosowana powszechnie w dzisiejszym czasie). Przede wszystkim chodzi tu o bardzo wysokie temperatury, dochodzące do nawet 1000°C po stronie gorącej. Bardzo ważnym czynnikiem jest więc tutaj to, jakiej jakości olej znajduje się w silniku. Polecanym oleje do silników turbodoładowanych, jest olej syntetyczny Mobil 1, który gwarantuje ochronę silnika oraz turbosprężarki w szerokim zakresie warunków eksploatacyjnych.

Konwencjonalny olej zastosowany w silniku turbodoładowanym może sobie nie radzić z odprowadzaniem ciepła wytwarzanego przez silnik oraz turbosprężarkę. Taki stan rzeczy może spowodować powstawanie osadów na najważniejszych elementach silnika oraz turbosprężarki, powodując zmniejszenie wydajności silnika. Wysokie temperatury w rejonie łożyskowania zespołu wirującego turbosprężarki mogą doprowadzić do lokalnego przegrzania oleju mineralnego, czego skutkiem może być szybkie utlenienie, a nawet zwęglenie oleju.

wlewanie oleju


Współcześnie produkowane oleje syntetyczne charakteryzuje doskonała odporność przed utlenianiem w wysokich temperaturach a także zdolność do przeciwdziałania tworzeniu się osadów na częściach silnika i turbosprężarki. Tym samym przyczynia się do zapewnienia silnikowi najwyższej ochrony. Olej syntetyczny bardzo skutecznie odprowadza temperaturę, przez co wydłuża się żywotność silnika i jego osprzętu. W samochodzie Mazda 6 dla przykładu producent zaleca stosować wyłącznie oleje syntetyczne do najnowszych silników. W pełni syntetyczne oleje silnikowa są opracowywane w oparciu o syntetyczne oleje bazowe, powstające podczas syntezy chemicznej, surowej rafinacji lub też innych złożonych reakcji chemicznych. Ich jednorodność cząsteczkowa oraz stopień czystości są nie do osiągnięcia w tradycyjnym procesie rafinacji. Wraz ze wzrostem spójności rozmiaru i kształtu molekuł, oleje syntetyczne znacznie lepiej znoszą cięższe warunki pracy. Tradycyjne oleje mineralne, z racji mniej stabilnej struktury molekularnej, pod wpływem wysokiej temperatury mogą tracić swoje właściwości, czego skutkiem będzie pojawianie się niepożądanego osadu i szlamu w silniku.

Do zalet olejów syntetycznych (przyrównując do olejów mineralnych) zaliczyć można nie tylko idealną współpracę z turbosprężarką, ale też:

- lepsza ochrona silnika w niskich temperaturach zewnętrznych, ułatwiająca rozruch zimnego silnika,
- zwiększona tolerancja wysokich temperatur,
- mniejsze zużycie oleju oraz paliwa,
- lepsza ochrona silnika pod obciążeniem,
- lepsza czystość silnika.

Prawdą jest, że oleje w pełni syntetyczne są droższe od pół-syntetycznych oraz odchodzących w zapomnienie olejów mineralnych. Jednak porównując je chociażby do olejów mineralnych, syntetyczny olej szybciej dociera do punktów smarowania, co zwiększa znacznie ochronę silnika przed uszkodzeniami.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

CENA - Turbina Volvo V40 – S40/T4/115 – TURBOSPRĘŻARKA 02 października 2018

CENA - Turbina Volvo V40 – S40/T4/115 – TURBOSPRĘŻARKA

Turbosprężarka -Turbina Volvo V40 cena regeneracji, naprawy (V40, S40, V50, S60,...

Wymiana turbosprężarki 02 października 2018

Wymiana turbosprężarki

WYMIANA TURBOSPRĘŻARKI – JAK I GDZIE NAJLEPIEJ TO WYKONAĆ i w jakiej cenie...

Turbo Garrett 02 października 2018

Turbo Garrett

Turbo Garrett Układ doładowania silnika Udostępnij Turbosprężarki...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.