Localizations image
Strona główna / Cennik turbiny

Cennik turbiny – Porównaj warsztaty i sprawdź ceny.

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75

Cennik regeneracji turbiny obejmuje nie tylko cenę samej turbiny, ale również cały szereg, różnego rodzaju specyficznych działań, których przeprowadzenie jest konieczne i niesie za sobą wiele korzyści. Warto tu wspomnieć, że mimo iż budowa turbosprężarki nie należy do najbardziej skomplikowanych elementów auta, to zaskoczyć może duża ilość różnego rodzaju elementów wchodzących w jej skład. Zajmijmy się więc analizą, cóż takiego może zepsuć się w turbinie i ile wyniesie nas wymiana lub naprawa. Słowem, rzućmy okiem na cennik turbiny i jej regeneracji.

Zakres cen za turbiny oraz turbosprężarki p[o regeneracji oraz nowe
Cennik turbiny


Turbosprężarka wewnątrz i na zewnątrz – cennik turbiny

Zewnętrzny wygląd turbosprężarki nie nasuwa podejrzeń, jak zbudowana jest ona w środku i jak wiele elementów składa się na to stosunkowo proste urządzenie. Na pierwszy rzut oka nowoczesna turbosprężarka składa się z trzech elementów, to jest z korpusu jasnego, ciemnego i wystającego elementu o kształcie zbliżonym do gruszki, skąd zresztą jego potoczna nazwa – gruszka turbiny. Najczęściej dotykające jej uszkodzenia to korozja, uszkodzenia elektronicznych nastawników pozycji oraz nieszczelności uniemożliwiające poprawną pracę. Nie są to elementy poddawane regeneracji dlatego w przypadku uszkodzenia sterowania cięgnem zmieniającym pozycję VTG, czyli zmiennej geometrii, konieczna jest wymiana takiego siłownika. Przykładowo cena takiego siłownika do Opla Movano czy do Renault Master to koszt około 100 złotych. Siłownik ten zwany również aktuatorem turbiny steruje cięgnem poruszającym pierścieniem, zmieniającym położenie kierownic, które zmieniają położenie kierownic zmiennej geometrii, czyli elementu bezpośrednio odpowiedzialnego za zmianę kierunku przepływu spalin. Często dotykają je uszkodzenia w postaci wytartych kierownic, wyrobienie pierścienia sterowania zmienną geometrią lub zacięcie się cięgna. Nowa zmienna geometra kosztuje minimum 250 złotych dla średnio popularnych modeli. Zmienna geometria kieruje spalinami, które napędzają turbinę. Turbina w turbosprężarce różni się ceną w zależności od rozmiarów i wykorzystanych materiałów, więc rozbieżność jest spora, jednak do najmniejszych i najmniej skomplikowanych turbosprężarek koszt turbiny rozpoczyna się już od 30 do 40 złotych za sztukę. Turbina połączona jest wałkiem (około 88 złotych netto sztuka) z kołem kompresji (koszt około 37 złotych netto za sztukę), które wspólnie tworzą koras, rdzeń, CHRA turbosprężarki, który przygotowany fabrycznie do montażu w turbo kosztuje około 400 złotych. Ponieważ rdzeń wymaga odpowiedniego smarowania koniecznie należy wspomnieć o olejowaniu, uszczelnieniu oraz łożyskowaniu takiego rdzenia. Wymienione elementy wchodzą w skład zestawu naprawczego – zbioru elementów wykorzystywanych w standardowych naprawach turbosprężarki. Wśród części, jakie znajdziemy w zestawie naprawczym (koszt około 100 złotych), wymienić można elementy takie jak uszczelnienie pomiędzy korpusem a talerzykiem, łożysko ślizgowe, odrzutnik oleju, uszczelnienie wałka, łożysko oporowe (to interesujący i charakterystyczny element zestawu naprawczego turbosprężarki wyposażony w specjalny kanał smarujący wałek po stronie wydechowej – niezbędna jest jego odpowiednia instalacja, aby nie doprowadzić do uniemożliwienia olejowania wałka), charakterystyczna nakrętka z lewym gwintem, której brak ewidentnie świadczy o raptownym zatrzymaniu turbiny oraz pierścień utrzymania pozycji łożyska ślizgowego. Wszystkie te elementy wraz z osłoną termiczną (kosz około 15-20 złotych za sztukę) wymieniane są w czasie każdej diagnostyki turbiny, głównie z racji niekoniecznie zużycia, a raczej standardów jakości specjalistycznych pracowni, które nie pozwalają sobie na ponowne wykorzystanie elementów "jednorazowych", co w praktyce oznacza niemal zerową sprężystość materiału, z jakiego wykonana jest osłona termiczna – raz zamontowana nie może zostać wykorzystana ponownie z racji mikro odkształceń przyjmujących kształt uszczelnianego połączenia. Rdzeń pracuje zarówno w części gorącej, jak i zimnej turbosprężarki, dlatego też niezbędne jest uszczelnienie i odizolowanie koła kompresji – tym zadaniem zajmuje się talerzyk, również dostępny jako część zamienna (15 złotych netto). Skoro już jesteśmy przy uszkodzeniach, warto wspomnieć o przyczynach powstawania uszkodzeń.

Wygląd turbiny wewnątrz i na zewnątrz - co trzeba naprawić?
Turbosprężarka wewnątrz i na zewnątrz – cennik turbiny


Co sprawia, że musimy sprawdzić cennik turbin – przyczyny uszkodzenia turbosprężarki.

Najczęstszą przyczyną uszkodzenia turbosprężarki są bezpośrednio warunki pracy turbo. Wysoka temperatura doprowadza do przegrzania korpusów i ich pęknięć, zwłaszcza w silnikach benzynowych. W przypadku uszkodzeń związanych z rdzeniem, pomijając ciało obce dostające się do teoretycznie odizolowanego środowiska pracy turbiny czy koła kompresji, jest niewłaściwe olejowanie – najczęściej brak oleju. Jeśli wymiana oleju następuje rzadziej, niż przewidziany przez producenta turbosprężarki okres najczęściej wiąże się to z powstawaniem nagarów w kanałach smarujących i poprzez to, ze zmniejszeniem światła przepływu oleju. Skoksowany olej stanowi dla świeżego oleju barierę nie do przekroczenia i nie trafia on na niezbędnie wymagający smarowania rdzeń, co prowadzi do wytarcia wałka, porysowania jego powierzchni ślizgowej lub przegrzania. Wszystkie te czynniki sprawiają, że cennik turbin jest bardzo szeroko rozumianym pojęciem i bardzo różniącym się w zależności od powstałych uszkodzeń.

Zakres i przyczyny uszkodzeń turbosprężarki oraz cennik turbo
Co sprawia, że musimy sprawdzić cennik turbin – przyczyny uszkodzenia turbosprężarki.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Cennik turbiny

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbin 0 złotych
Wycena naprawy turbo 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarki 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarek 0 złotych
Naprawa turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbin do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarki do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbiny do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbo 163 złote (netto) + części
Naprawa VNT, VTG, VGT turbin do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie zmiennej geometrii turbosprężarek do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Cennik turbiny)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.