Localizations image
Strona główna / Nowe turbiny

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Nowe turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00

Czy w regeneracji turbosprężarek wykorzystuje się używane części?

Nowe turbiny i nowe turbosprężarki to zupełnie co innego, od tego zaczniemy i to musimy sobie postawić jako pierwszą i najważniejszą myśl przewodnią. Nowe turbosprężarki to fabrycznie nowe, nigdy niezamontowane urządzenia, natomiast nowe turbiny to nowe części zamienne do turbosprężarek. Turbosprężarki ulegają uszkodzeniom, to nie podlega dyskusji, a takie elementy konieczne są do jej naprawy. Przywrócenie sprawności turbosprężarki wymaga wymiany zazwyczaj większości elementów wewnątrz korpusu i, co najważniejsze, należy tutaj rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie do mitu wykorzystania do regeneracji starych części, mit ten powstał najprawdopodobniej za sprawą laika, który usłyszał z do regeneracji wykorzystano stare korpusy — to w zasadzie jedyne elementy, jakie można wykorzystać w regeneracji turbosprężarek i to uszkodzenia korpusów właśnie często eliminują możliwość regeneracji turbosprężarki samochodowej. Można powiedzieć, że wiek korpusu turbosprężarki samochodowej to jedyna rzecz różniąca nowe i regenerowane w autoryzowanych pracowniach turbosprężarki. Pozostałe, takie jak na przykład osiągi, żywotność czy gwarancja, są identyczne.


Nowa turbina w samochodzie — o co warto zadbać?

Jeśli decydujemy się na wymianę turbosprężarki na nową, niekoniecznie regenerowaną fabrycznie jest kilka spraw podczas wymiany turbosprężarki na nową. Pierwszą i najważniejszą z nich jest ustalenie przyczyny uszkodzenia poprzedniej turbosprężarki. Turbo w aucie to element eksploatacyjny — żywotność turbosprężarki jest zazwyczaj 3 czasami 4-krotnie mniejsza niż żywotność silnika. Jeśli przyczyną uszkodzenia poprzedniej turbosprężarki były zanieczyszczenia nagromadzone w turbosprężarce warto wyeliminować przyczynę, czyli na przykład niesprawny układ zasilania, który powoduje zwiększenie produkowanych zanieczyszczeń. Jeśli przyczyną uszkodzenia turbosprężarki było dostanie się do środowiska pracy ciała obcego, konieczne jest wymienienie wszystkich filtrów, które znajdują się przed turbo. Jeśli zaś przyczyną powstania uszkodzenia był któryś z najczęściej wymienianych czynników: ludzkie zaniedbanie, niewłaściwy olej lub zatkany układ smarowania — czyli, innymi słowy, zły olej, to konieczne jest uzupełnienie brakującego oleju, jego wymiana w przypadku zużycia lub w przypadku zastosowania złej odmiany oleju (na przykład mineralnego zamiast syntetycznego) silniki wyposażone w turbosprężarkę poddają olej znacznie trudniejszemu zadaniu, niż silniki bez turbosprężarki.


Wymiana turbiny a wymiana turbosprężarki.

Wymiana turbosprężarki samochodowej to wymiana całego urządzenia, natomiast wymiana turbiny na nową to wymiana pojedynczego elementu wchodzącego w skład rdzenia. Niemniej jednak należy tu odpowiednio mocno zaznaczyć, że przeprowadzenie takiej operacji jak wymiana turbiny w turbosprężarce nie jest możliwe do przeprowadzenia poprawnie bez wykorzystania odpowiedniej aparatury pomiarowej i diagnostycznej. Uzyskanie parametrów turbiny fabrycznie nowej z turbiny na wymianę możliwe jest tylko i wyłącznie przy zastosowaniu w czasie procedury regeneracji procesu wyważania nowej turbiny. Wartości, jakie dopuszczają opuszczenie granic fabryki przez element zamienny do turbosprężarki taki jak nowe turbiny, to w przypadku wyważenia czy testów zachowań w określonej prędkości obrotowej to zaledwie 2g dopuszczalnego przeciążenia w czasie wyważania (dopuszczalne w instalacji w turbosprężarce jest około 0,2g (+/- 0,1g)) a w przypadku prędkości obrotowej około 100-120 tysięcy obrotów na minutę (odpowiednio przeprowadzona procedura testowa powinna obejmować interpretację zachowania turbiny w prędkościach sięgających 180 - 200 tysięcy obrotów na minutę, czyli bardziej zbliżonych do rzeczywistych warunków z silnika). Opiera się o to, że w rzeczywistości turbina o przeciążeniach zbliżonych do 2g przy 100 tysiącach obrotów na minutę w przypadku zwiększenia prędkości obrotowej o 100% będzie poddawana przeciążeniom o znacznie większej wartości a powstające na zasadzie identycznej jak działanie mimośrodu bicia spowodują uszkodzenie turbiny, rdzenia a w efekcie również turbosprężarki.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Nowe turbiny

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbiny 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Wycena naprawy turbin 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Naprawa turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarki do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbin do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbiny do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbin 163 złote (netto) + części
Naprawa VNT, VTG, VGT turbosprężarek do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarki do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Nowe turbiny)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.