Localizations image
Strona główna / Koszt turbosprężarki

Koszt turbosprężarki • Regeneracja turbin • Naprawa turbosprężarek i turbin • Cennik

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.69

Jaki jest koszt porządnej turbosprężarki? Jaki jest koszt zamiennika takiej turbosprężarki i czy zamienniki są w ogóle dostępne? Jaka jest różnica pomiędzy nową turbosprężarką a regenerowaną turbiną? Co wpływa na koszt turbosprężarki? Czemu turbo się psuje i jak zmniejszyć eksploatacyjne koszty turbosprężarki w samochodzie z silnikiem diesla? To tylko niektóre z pytań, nad którymi biedzą się nie tylko Kowalscy jeżdżący starym 1.9 TDI, ale również najtęższe głowy z przedsiębiorstw zajmujących się produkcją, naprawą i regeneracją turbosprężarek samochodowych. Postaramy się przybliżyć w poniższym artykule, od czego zależy koszt turbosprężarki, jak się ustrzec uszkodzeń turbiny oraz wiele więcej tajemnic z życia turbosprężarek znanych tylko specjalistycznym zakładom zajmującym się na co dzień regeneracją turbosprężarek samochodowych, również do silników diesla.

Turbina przed procesem regeneracji
Koszt turbosprężarki


Koszt turbosprężarki do naszego samochodu

Zacznijmy od tego, że turbo turbinie nie równie i nie możemy ot tak zmienić sobie turbosprężarki na „jakąś inną”. Dedykowane do konkretnego samochodu turbosprężarki mają odpowiednie parametry bardzo precyzyjnie ustawiane, czy to fabrycznie, czy już w czasie regeneracji turbosprężarek, niemniej jednak parametry te są dobrane bardzo precyzyjnie, ponieważ praca turbosprężarki jest bezpośrednio sprzężona z działaniem elektronicznego sterownika silnika, i innymi układami w silniku, jak choćby z układem zasilania silnika czy układem chłodzenia i olejowania. Jeśli dobierzemy nieodpowiednią turbosprężarkę, to w najlepszym wypadku po prostu nie uda się jej zamontować. Jeśli jednak uda się zamontować nieodpowiednią turbosprężarkę to na pewno skończy się to niewłaściwą pracą silnika albo jego uszkodzeniem. Dlatego też koszt turbosprężarki jest na pewno uzależniony od pojazdu, do którego ma ona trafić – nie zamontujemy turbosprężarki z Citroena C3 do ciężarowej Scanii ani odwrotnie. Innym czynnikiem determinującym koszt turbosprężarki jest jej model, budowa i wykorzystane w konstrukcji rozwiązania – standardowo modele ze zmienną geometrią są droższe, rozwiązania wykorzystujące układy bi i twin również nie należą do tańszych od zwykłych turbosprężarek. Jedyną opcją, aby obniżyć koszt turbosprężarki do samochodu, którym jeździmy, jest wykorzystanie turbosprężarki innej niż nowa.

Turbosprężarka samochodowa przed procesem diagnostyki
Koszt turbosprężarki do naszego samochodu


Używana turbosprężarka to nie jest uszkodzona turbina – koszt turbosprężarki

Wiele osób powstrzymuje się przed kupieniem używanej turbosprężarki, z powodu podejrzeń uszkodzenia lub nadmiernego zużycia turbosprężarki oferowanej na rynku wtórnym – są to podejrzenia jak najbardziej uzasadnione i ryzyko wykorzystania takiej turbosprężarki na tule poważne, że specjalistyczne pracownie powstrzymują się nawet przed testowaniem takiej turbosprężarki bez uprzedniego demontażu. Ryzyko wystąpienia ciała obcego w budowie turbo jest na tyle poważne i na tyle niebezpieczne zarówno dla aparatury pomiarowej, jak i silnika, że takich działań się zwyczajnie nie prowadzi – nawet testowanie w specjalistycznej pracowni opiera się na demontażu turbosprężarki i jej diagnostyce. Koszt turbosprężarki przez to nie rośnie, ponieważ diagnostyka turbosprężarki przeprowadzana jest za darmo. Czynnikiem zwiększającym koszt turbosprężarki, czy też raczej regeneracji turbosprężarki samochodowej, są konieczne do wykorzystania w procesie części.

Używana turbina regenerowana w serwisie
Używana turbosprężarka to nie jest uszkodzona turbina – koszt turbosprężarki


Nowe turbo czy regenerowana turbina?

Oczywiście regenerowana turbina, ale tylko turbo regenerowane w specjalistycznej pracowni. Takie na które mamy gwarancję, które zostały zregenerowane na odpowiednich, oryginalnych częściach i które zostało zweryfikowane i ustawione na specjalistycznych, przeznaczonych do tego maszynach. Jeśli zaś do wyboru będzie turbosprężarka składana w garażu i nowe turbo, bezwzględnie nowe turbo. Kosztu turbosprężarki nawet nowej prosto ze sklepu będzie niższy niż koszt naprawy silnika uszkodzonego przez źle zregenerowaną turbosprężarkę. Dlatego też najlepszą wersją na obniżenie kosztu turbosprężarki jest odpowiednie dbanie o turbinę, którą już mamy. Powinno zapewnić jej to odpowiednią żywotność a nam spokój ducha i wiele przejechanych bezusterkowo kilometrów.

Turbina po regeneracji jak nowe turbo
Nowe turbo czy regenerowana turbina?


Jak zmniejszyć koszty eksploatacji turbo i dbać o turbinę?

Lać olej, dużo oleju. Oczywiście bez przekraczania maksymalnego poziomu oleju w zbiorniku, ale najlepiej, żeby zawsze był świeży i żeby było go dużo. Zapewni to turbosprężarce odpowiednie smarowanie, zerowe opory pracy i sprawi, że rdzeń turbosprężarki kręcący się z prędkością przekraczającą nawet 150 i więcej tysięcy obrotów na minutę nie zatrze się ani nie przegrzeje.

Regenerowana turbina i jej eksploatacja
Jak zmniejszyć koszty eksploatacji turbo i dbać o turbinę?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Koszt turbosprężarki

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbo 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarki 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbin 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarek 0 złotych
Cena naprawy turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarek do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana VNT, VTG, VGT turbin 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii podawania spalin turbiny do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej regeneracji turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Koszt turbosprężarki)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.