Localizations image

Turbo sprężarka

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
regeneracja turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

 TURBO SPRĘŻARKA | Sprężarka turbo | od A do Z – uszkodzenia, działanie, profilaktyka, technologia, rodzaje, budowa, praca, typy, technologia, eksploatacja, zalety, wady – Regeneracja, naprawa Melett TURBOSERWIS Mielec

Aktualnie spotkanie pojazdu dostawczego, czy ciężarowego bez turbosprężarki graniczy z cudem, coraz więcej jest także samochodów osobowych z tym układem doładowania.

Dzięki układom turbodoładowania samochody mogą poruszać się sprawniej nie tylko w normalnych warunkach, ale też na dużych wysokościach czy przy obciążeniach. Z układów wydechowych turbodoładowanych pojazdów wydostaje się do atmosfery mniejsza ilość szkodliwych substancji, poprawia się także sama charakterystyka pracy jednostki napędowej i znacząco zwiększają osiągi. Urządzenia te muszą wytrzymywać bardzo wysokie temperatury i duże obciążenia, dlatego producenci przy stosują przy ich wytwarzaniu stopy i materiały, które odznaczają się doskonałą wytrzymałością na korozję i ścieranie, a także wysoką żaroodpornością. Są to między innymi takie stopy jak Inconel(36-65% niklu), Ni-Resist o składzie 11-16% niklu, do 4% chromu, 2,5% krzemu, do 8% miedzi i do 2% manganu czy MaRM247, zawierający 19% chromu, 9% żelaza, 5% niobu, 3% molibdenu, 0,9% tytanu, 0,6% tytanu i 0,05% węgla. Są tu także wykorzystywane stopy odlewnicze brązu B102, stal chromowo-niklowo-wolframowa i specjalne stopy aluminium.

Turbosprężarka od A do Z

Turbosprężarki firmy Garrett

Turbosprężarka np. GARRETT, KKK działa dzięki zasilaniu przez spaliny wydobywające się z kolektora wylotowego silnika, które trafiają na łopatki wirnika turbiny, wprawiając go w ruch obrotowy. Wirnik ten napędza sprężarkę, w której drugi wirnik spręża powietrze i pod wysokim ciśnieniem wtłacza je do komory spalania jednostki napędowej, poprawiając w ten sposób spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Często spotykanym wśród starszych turbosprężarek zjawiskiem był efekt turbodziury, obecnie niwelowany przez systemy kierowania spalin, takie jak zawór upustu spalin (wastegate) czy technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny. Pierwszy z tych systemów polega na zastosowaniu zaworu, który regulowany jest przez siłownik reagujący na ciśnienie spalin, otwierając się, gdy jest ono zbyt wysokie. Pozwala to na uniknięcie przeładowania silnika dzięki przedostawaniu się spalin bezpośrednio do układu wydechowego, pomijając turbosprężarkę. Drugie rozwiązanie oparte jest o regulację prędkości przelotowej spalin w turbinie, kontrolowane przez osadzony na wałku turbosprężarki pierścień o ruchu kątowym z zamontowanymi na nim ruchomymi łopatkami, które zmieniają kąt swego położenia w zależności od wymaganego ciśnienia doładowania. Jest to bardzo precyzyjny system kierowania spalin, zapewniający niemal całkowity brak turbodziury i poprawę wydajności oraz kultury pracy silnika.

Turbosprężarka firmy Garrett

Wady turbin w samochodach

Turbo pomimo wielu zalet posiada również wady, jakimi są bez wątpienia nadwrażliwość na zanieczyszczenia, czy niewłaściwą eksploatację. Wszelkie problemy z drobinami materiałów dostającymi się do układu turbodoładowania i niewłaściwym olejowaniem sprężarki skutkować mogą poważnymi uszkodzeniami, których najlepiej pozbywać się przy pomocy wyspecjalizowanych Turbo-serwisów Melett - Pawlik, zajmujących się regeneracją turbosprężarek. Odpowiedni serwis turbosprężarki Bosch Car Service jest w stanie zapewnić sprawność i żywotność równą nowemu egzemplarzowi, jednak do tego wymagane jest odpowiednie przeszkolenie w zakresie regeneracji układów turbodoładowania (SCHENCK, Cimat) oraz nowoczesne zaplecze maszynowo-narzędziowe, w którym znajdują się urządzenia do diagnostyki i specjalistyczne wyważarki.

Wady turbin w samochodach

Komentarze

Mateusz 2023-01-24 14:31:01

Turbosprężarka jest układem wykorzystującym energię spalin silnika, aby wprowadzić dodatkowe powietrze do komory spalania, co pozwala na zwiększenie mocy silnika. Składa się z turbiny i sprężarki połączonych wałkiem osiowym. Energia spalin jest przekazywana na turbinę, która napędza sprężarkę, która wprowadza dodatkowe powietrze do komory spalania. Turbosprężarki są często stosowane w samochodach osobowych, ciężarówkach, maszynach budowlanych i statkach. Zwiększają one efektywność paliwową i pozwalają na zwiększenie mocy silnika bez zwiększania jego rozmiarów.

Alan 2020-03-04 12:37:25

Jak każde urządzenie. będzie miało i wady i zalety. Gdy coś się już dzieje z turbosprężarką, możemy na szczęście dostrzec wiele objawów, aby szybko zareagować.

Niko21 2019-08-27 12:44:03

Maszyna wirnikowa jest na prawdę świetnym urządzeniem, aczkolwiek wszystko ma swoje wady :)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO