Localizations image
Strona główna / Regeneracja turbosprężarek

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Regeneracja turbosprężarek

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Co to jest regeneracja turbosprężarek?

Regeneracja turbosprężarek jest to ogół procedur, jakim poddaje się turbosprężarki w celu przywrócenia im pełnej sprawności. W skład procesu regeneracji turbosprężarek samochodowych wchodzą takie etapy jak rozbiórka i wycena, czyszczenie, wyważanie rdzenia, montaż i wymiana zestawu naprawczego, w tym uszczelnianie i łożyskowanie, ustawienie zmiennej geometrii i symulacja pracy. Zakończeniem procesu regeneracji jest plombowanie i pakowanie oraz wysyłka do klienta. Regeneracja turbosprężarek pozwala na przywrócenie pełnej sprawności i fabrycznych osiągów turbo. Dowodem na skuteczność przeprowadzenia regeneracji turbosprężarki powinny być wydruki parametrów z wyważania rdzenia oraz odpowiednie parametry i wyniki pracy w symulacji. Podczas wyważania rdzenia poddaje się wszystkie jego elementy, czyli turbinę, wałek oraz koło kompresji wyważaniu, zadawana jest im prędkość obrotowa rzędu 50, 100 i 150 tysięcy obrotów na minutę, podczas których badane są bicia i przeciążenia, a w po wykonaniu badania ujmowana jest masa (z dokładnością do 0,1 miligrama), natomiast w czasie symulacji pracy badane i porównywane z deklarowanymi wartościami są ciśnienie (podawane w kilopaskalach) i współczynnik PR.


Jak przebiega regeneracja turbosprężarek?

Turbosprężarka, jaka trafia do serwisu regeneracji turbosprężarek, najpierw poddawana jest wnikliwej inspekcji, sprawdzane są wszystkie elementy wchodzące w jej skład. Ma to na celu po pierwsze rzeczowe przygotowanie wyceny dla klienta, który powinien być poinformowany o kosztach związanych z naprawą przed jej rozpoczęciem, oraz po drugie ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki. Jest to istotne, ponieważ deklarowane przebiegi i żywotność turbosprężarek przekracza żywotność innych podzespołów, a także blacharki, jednak znacznie częściej mamy do czynienia z sytuacją, kiedy turbosprężarka nie dożywa naturalnego końca swoich dni. Znacznie częściej niż w wyniku zużycia, do utraty właściwości turbosprężarki dochodzi w wyniku niewłaściwej eksploatacji lub niewłaściwego doboru oleju. Wyniki wstępnych oględzin pozwalają z dużym prawdopodobieństwem domniemywać jakie przyczyny doprowadziły do uszkodzenia turbodoładowania, a co za tym idzie co oprócz regeneracji turbosprężarek (lub turbosprężarki, jeśli układ turbo jest jedno turbosprężarkowy), czeka nas do naprawy w samochodzie. Po rozebraniu i inspekcji oraz ustaleniu ceny odbywa się kontakt z klientem, gdzie informuje się go o ostatecznej cenie turbosprężarki. Słowem wyjaśnienia, ustalona z góry cena regeneracji turbosprężarki powinna działać jak sygnał ostrzegawczy. Dla profesjonalnego serwisu jasny jest jedynie nakład pracy, jaki trzeba poświęcić turbosprężarce i ile trwają określone procedury naprawy, natomiast ostateczna cena zależy od kosztu części niezbędnych do wymiany w turbosprężarce. Jeśli problemem jest jedynie niesprawne uszczelnienie dynamiczne mające za zadanie uniemożliwienie przedostawania się oleju silnikowego do komory spalania, to wymiana zestawu naprawczego z czyszczeniem i weryfikacją ustawienia zmiennej geometrii to cena regeneracji powinna zamknąć się w koszcie od 500 do 600 złotych. Jeśli jednak uszkodzenie dotknęło muszli turbosprężarki, do wymiany jest cały rdzeń, a ze zmiennej geometrii została bezkształtna masa (co często jest wynikiem dostania się do turbosprężarki ciała obcego, które wyłamało łopatki turbiny i zmieliło w efekcie zmienną geometrię) to cena adekwatnie wzrośnie.


Ile kosztuje regeneracja turbosprężarek?

Regeneracja turbosprężarek, jej cena i ostateczny koszt uzależnione są w dużej mierze od rodzaju turbosprężarki oddanej do regeneracji i stopnia uszkodzenia. Najdroższe w regeneracji są nowoczesne stosowane w BMW poczwórne turbosprężarki Quadra Turbo, jednak główną przyczyną jest właśnie ilość turbosprężarek w układzie. Znacznie niższą ceną charakteryzować się będą turbosprężarki bez zmiennej geometrii, pojedyncze w układzie, niewielkie, zazwyczaj instalowane w samochodach małolitrażowych turbinki.


Gdzie oddać turbo do regeneracji turbosprężarek?

Najlepiej skorzystać z usług autoryzowanego serwisu zajmującego się regeneracją turbosprężarek zawodowo, spod skrzydeł porządnego producenta turbosprężarek i części do nich, jak na przykład Melett. Konkurencja na rynku jest na tyle duża, że ceny muszą być atrakcyjne w każdym wypadku, aby znalazł się ktoś, kto skorzysta z usług zakładu. Różnice natomiast widoczne są w jakości świadczonych usług. Profesjonalne pracownie dysponujące autoryzacją profesjonalnego producenta, aby wspomnianą autoryzację uzyskać, muszą najpierw pochwalić się odpowiednim sprzętem i przeszkoleniem pracowników, których lokalne zakłady często nie posiadają. Warto tu również nadmienić, że opuszczająca taką autoryzowaną pracownię turbosprężarka dysponuje gwarancją identyczną z gwarancją na nowe urządzenie, w pracowniach bez autoryzacji niestety taka gwarancja często jest jedynie przysłowiowo "do bramy".

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Regeneracja turbosprężarek

Cena i koszt (netto)
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Wycena naprawy turbin 0 złotych
Rozbiórka turbosprężarek 0 złotych
Sprawdzenie turbiny 0 złotych
Naprawa turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbin do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa VNT, VTG, VGT turbiny 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarek do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Regeneracja turbosprężarek)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.