Localizations image
Strona główna / Czyszczenie turbo

Czyszczenie turbo • Regeneracja turbosprężarek • Naprawa turbo i turbin • Sprawdź ceny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Czyszczenie turbo to gwarancja zachowania żywotności turbosprężarki, co potwierdzają specjalistyczne pracownie zajmujące się przywracaniem sprawności turbosprężarkom, czyli słowem, regeneracją układów doładowania. Nie jest to jedyny czynnik, bo oprócz czyszczenia turbo, wypada regularnie zmieniać olej i dbać, aby turbosprężarka nie pracowała bez oleju, jednak bardzo istotne jest, aby środowisko pracy turbo było relatywnie czyste. Oczywiście uzyskanie możliwie jak najczystszego środowiska turbiny nie jest proste i bez naszej ingerencji nie będzie to możliwe. Co trzeba zrobić, aby nie musieć oddawać turbo do czyszczenia w zakładzie? Czy czyszczenie turbo przynosi efekty? Jak wyczyścić turbosprężarkę bez demontażu, a jak po demontażu? Czy czyszczenie turbo jest konieczne, a w przypadku gdy jest, jak profesjonalnie czyścić turbo?

Jak wygląda czyszczenie turbosprężarek i turbo?
Czyszczenie turbo


1.Co trzeba zrobić, aby nie musieć oddawać turbo do czyszczenia?

Pierwszym podstawowym czynnikiem zapewniającym turbosprężarkom odpowiednie warunki pracy jest obecność różnego rodzaju filtrów. Jeśli nie chcemy mieć problemów z zanieczyszczeniem turbosprężarki, powinniśmy dbać o regularną wymianę filtrów. Filtry powietrza czy oleju nie należą do najdroższych filtrów w samochodzie, a odgrywają bardzo istotną rolę, dlatego tez nie wolno ignorować zużycia filtrów samochodowych. Jeśli stan filtrów odbiega od kondycji, jaką określilibyśmy jako "bez zarzutów" należy zadbać, aby tę kondycję poprawić, najczęściej polega to na ich wymianie. Innym czynnikiem, jaki wpływa na stan naszego turbo, jest stan naszego turbo. Choć może wydawać się to paradoksalne, to uszkodzenie turbosprężarki będzie prowadzić do pogłębiania się uszkodzeń i powstawania nowych. Dobrym przykładem będzie uszkodzenie uszczelnienia olejowania, zwane uszczelnieniem dynamicznym. Jeśli uszczelnienie to przepuszcza olej na przykład do muszli ssącej, to musimy się liczyć z powstawaniem nagarów utrudniających pracę turbosprężarki i kwalifikujących nasze turbo do czyszczenia. Zbierający się na kole kompresji nagar i lepiące się do niego zanieczyszczenia pochodzące ze środowiska zewnętrznego będzie zwiększało opory ruchu, co za tym idzie również temperaturę pracy i w efekcie może doprowadzić do zniszczenia turbosprężarki. Ostatnią odpowiedzią na pytanie, co zrobić, żeby nie musieć czyścić turbo, będzie: "zadbać o auto". To posiadające szerokie spektrum rozumienia stwierdzenie nie sprowadza się do jednej konkretnej rzeczy, o którą trzeba zadbać w aucie. Zwiększone dymienie, niewłaściwie pracujący EGR, niesprawne wtryskiwacze, a nawet zapchany DPF mogą sprawić, że turbosprężarka, kolokwialnie mówiąc, dostanie w kość. Uzyskanie optymalnych parametrów pracy silnika (a więc utrzymanie go w nienagannej kondycji) to w przypadku zwłaszcza nowoczesnych samochodów klucz do zachowania żywotności podzespołów. Niewiele we współczesnych dieslach zostało z jeżdżących nawet na oleju opałowym wolnossących staruszków znanych z początku lat 90 ubiegłego stulecia.

Odpowiednia eksploatacja jedynym ratunkiem dla turbo
Co trzeba zrobić, aby nie musieć oddawać turbo do czyszczenia?


2. Czy czyszczenie turbo przynosi efekty?

Zależnie od tego, z jakim stopniem zanieczyszczenia turbosprężarki mamy do czynienia, jest kilka możliwości reakcji na podobnego typu problem. Czyszczenie turbo bez demontażu przynosi efekty jedynie w przypadku kiedy zauważyliśmy problem z turbosprężarką odpowiednio wcześnie i bez zwłoki podjęliśmy działania mające na celu zapobieżenie pogłębianiu się problemu. Mianowicie, jest sporo proponowanych przez specjalistyczne firmy dodatków do paliwa poprawiających spalanie diesla i zmniejszających produkcję zanieczyszczeń, których ilość i tak została znacznie zmniejszona w ostatnich latach za sprawą poprawy jakości paliwa. Zawór EGR, czyli zawór recyrkulacji spalin stał się nieodłącznym elementem nowoczesnych diesli, ponieważ pozwala na zmniejszenie powstawania trujących związków, typowych dla spalania diesla, których emisja została znacznie ograniczona europejską normą EURO. Już 4 edycja tego dekretu sprawiła, że na rynku motoryzacyjnym, zwłaszcza wśród silników diesla, dokonała się prawdziwa rewolucja. Konieczne stało się wprowadzanie spalin wychodzących z diesla na wtórny obieg i dodatkowe przepalanie ich w komorze spalania w silniku. Jeśli w tych spalinach, które EGR kieruje na turbo, znajdzie się znaczną ilość zanieczyszczeń, nie można liczyć, że magicznym sposobem znikną – trzeba ograniczyć och produkcję lub ułatwić ich usuwanie – zajmują się tym preparaty stosowane jako dodatek do paliwa. Wśród głównych producentów można wymienić znane wszystkim kierowcom marki jak Liqui Moly czy K2, jednak dostępna oferta na rynku "kosmetyków do samochodów" jest znacznie szersza. Można powiedzieć, że co kierowca, to inna opinia, jednak lwia część wykorzystujących takie dodatki użytkowników turbodoładowanych samochodów określa takie dodatki jako "zaskakująco skuteczne". Można więc odpowiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że jeśli sytuacja nie jest krytyczna to czyszczenie turbo preparatami, bez demontażu, przynosi wymierne efekty.

Efekty czyszczenia turbosprężarki - wady i zalety
 Czy czyszczenie turbo przynosi efekty?


3. Jak wyczyścić turbosprężarkę bez demontażu, a jak po demontażu?

Czyszczenie turbo bez demontażu opiera się o stosowanie wymienionych w poprzednim akapicie dodatków do paliwa, które poprawiają spalanie i zmniejszają produkcję zanieczyszczeń. Jednak, jak również zdążyliśmy wspomnieć, w przypadku kiedy zanieczyszczenie osiągnęło poziom uniemożliwiający wykorzystanie preparatów, konieczne jest jego zdemontowanie i oddanie do czyszczenia w pracowni. Po zdemontowaniu turbosprężarki trafia ona w ręce specjalistów, którzy ostrożnie i z wypracowanym schematem najpierw diagnozują turbo, rozbierają, weryfikują i dopiero po ustaleniach dotyczących jego stanu stwierdzają, czy turbo nadaje się do czyszczenia, regeneracji czy do wyrzucenia. Większość uszkodzeń turbosprężarki można naprawiać, jednak ewidentne pęknięcia muszli czy utrata płaszczyzn styku kolektora powstałe na przykład w efekcie znacznego jego przegrzania, jeśli przekraczają możliwości planowania kolektora, zwłaszcza połączonego z muszlą wydechową uniemożliwiają jej regenerację. Takie uszkodzenia, które eliminują turbo, jako część do regeneracji, sprawiają, że profesjonalny zakład nie podejmie się czyszczenia, bo choć turbo byłoby czyste, nie nadawałoby się i tak do ponownego montażu, a ceniące sobie zadowolenie klienta pracownie nie skazują klientów na koszt czyszczenia, jeśli sama turbosprężarka nie nadaje się już do eksploatacji. Jeśli jednak po weryfikacji turbosprężarka nie wykazuje kardynalnych usterek, poddaje się ją czyszczeniu w różnych maszynach, zależnie od czyszczonej części turbosprężarki. Najbardziej zabrudzone muszle czyści się w maszynach do piaskowania i szkiełowania. Mniej zanieczyszczone siłowniki sterujące lub elementy zmiennej geometrii czyści się w myjkach ultradźwiękowych, natomiast delikatne elementy rdzenia poddaje się czyszczeniu w specjalnych myjkach wykorzystujących metodę termochemiczną, z pomocą wody pod zwiększonym ciśnieniem.

Demontaż a czyszczenie turbosprężarek i turbin
Jak wyczyścić turbosprężarkę bez demontażu, a jak po demontażu?


4. Czy czyszczenie turbo jest konieczne, a jeśli tak to, jak czyścić turbo profesjonalnie?

Jeśli mamy pewność, że turbosprężarka wymaga czyszczenia, a nie regeneracji, to tak, czyszczenie turbo jest konieczne. Jeśli natomiast turbosprężarka wymaga już naprawy lub regeneracji, nie ma sensu, tylko jej czyścić, ponieważ nie uda się przywrócić jej sprawności i funkcjonalności bez kompleksowej naprawy, poprzez samo jedynie czyszczenie. Jak więc wyczyścić turbo profesjonalnie? Niestety sami, bez współpracy ze specjalistyczną pracownią, nie damy rady profesjonalnie wyczyścić turbosprężarki, tak aby z powrotem pełniła nienagannie swoje zadanie w układzie doładowania silnika. Z czym to jest związane, skoro można wykorzystać te same maszyny co profesjonalna pracownia i uzyskać te same efekty? Nie można się nie zgodzić z tak postawioną sprawą, jednak aby czyszczenie turbo przyniosło zadowalające efekty, konieczna jest jego rozbiórka do tak zwanych części pierwszych, a turbiny po zdemontowaniu nie można ot tak zwyczajnie złożyć sobie w całość. Wymagany jest do tego odpowiedni sprzęt i tutaj nieodzowni stają się specjaliści pracujący w zakładach zajmujących się naprawą i czyszczeniem turbosprężarek. Pewne elementy turbo po czyszczeniu nie nadają się do ponownego montażu, jak na przykład osłony termiczne, inne z kolei wymienia się zawsze, jak zestawy naprawcze i nie ma możliwości, aby wykorzystać je ponownie, nawet jeśli nie były zużyte ani zniszczone. Dlatego też można z pełną odpowiedzialnością odpowiedzieć na pytanie "Jak profesjonalnie czyścić turbo?" - "Profesjonalne czyszczenie turbo dostępne jest jedynie w pracowniach zajmujących regeneracją turbosprężarek.

Konieczność czyszczenia zanieczyszczonych turbin i turbosprężarek - gdzie najlepiej?
Czy czyszczenie turbo jest konieczne, a jeśli tak to, jak czyścić turbo profesjonalnie?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Czyszczenie turbo

Cena i koszt (netto)
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Wycena naprawy turbo 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Koszt naprawy turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbo do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja geometrii turbo 163 złote (netto) + części
Wymiana geometrii turbiny do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbin do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Czyszczenie turbo)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.