Localizations image
Strona główna / Wymiana turbiny

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Wymiana turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Wymiana turbiny i wymiana turbosprężarki, czym to się różni?

Wymiana turbiny i wymiana turbosprężarki to dwie tak różne procedury, jak wymiana koła i wymiana koła zamachowego i chociaż niewielka jest różnica między nazwami obu czynności, same one w sobie mają tylko jedną wspólną cechę – należą do procesu wymiany turbo. Słowem wyjaśnienia, zaraz opiszemy wszystkie te procedury, opierając się oczywiście na wymianie turbiny. Słowem wstępu natomiast, wymiana turbiny to proces, jakiemu poddawana jest turbosprężarka, wymiana turbosprężarki to proces, jakiemu poddawane jest turbo, natomiast wymiana turbo to proces, jakiemu poddawany jest samochód.


Jak wygląda wymiana turbiny?

Turbina to element rdzenia, "korasa" (z ang. "core") turbiny, CHRA, czyli Central Rotating Housing Assembly. Turbosprężarka dzieli się zasadniczo na 3 części: zimną, ciepłą i wspomniany rdzeń łączący obie części i pracujący w każdej z nich. Zadaniem turbiny w turbosprężarce jest przetwarzanie siły przepływu spalin na energię napędzającą koło kompresji pracujące w części zimnej. Ponieważ środowisko pracy turbiny w turbosprężarce jest najbardziej obciążające pod względem wytrzymałości materiałowej, ponieważ temperatura panująca w części ciepłej nierzadko przekracza 800 stopni Celsjusza, a prędkość obrotowa turbiny sięga (a niekiedy przekracza) 180 tysięcy obrotów na minutę. Z tego tez powodu materiały, jakie wykorzystane są do produkcji turbin, muszą cechować się wyjątkową wytrzymałością temperaturową, są bardzo twarde, lecz jednocześnie bardzo kruche i biorąc pod uwagę warunki pracy turbiny, nawet drobina piasku może spowodować w konstrukcji części ciepłej turbosprężarki prawdziwe spustoszenie. Wymiana turbiny wymaga rozbiórki turbosprężarki i wyjęcia rdzenia. Następnym elementem, jaki przed wymianą turbiny trzeba przeprowadzić (a raczej, jaki przeprowadzany jest w specjalistycznych pracowniach), jest wyważenie wspomnianej turbiny. Po wyważeniu i uzyskaniu przeciążeń poniżej granicy akceptowalnej przez serwis (producent dopuszcza turbiny o przeciążeniu sięgającym nawet 2 g, autoryzowana pracownia regeneracji dysponująca odpowiednim sprzętem powinna akceptować przeciążenia poniżej 0,2, najwyżej 0,3 g, czyli w zasadzie 10 razy mniejsze), turbinę montuje się na wałku rdzenia i ponownie wyważa. Tutaj również specjalistyczne pracownie osiągają pułapy znacznie bardziej rygorystyczne i restrykcyjne, na przykład dopuszczalna prędkość obrotowa, w jakiej mają się turbiny zachowywać odpowiednio, dla producenta oscyluje w granicach 150 – 160 tysięcy obrotów na minutę. Przy wykorzystaniu wyważarek TB Sonio i TB Comfort firmy Schenck, odpowiednie badania można przeprowadzić nawet przy prędkości przekraczającej 180, a nawet 200 tysięcy obrotów na minutę (zwłaszcza w przypadku małych turbosprężarek). Po instalacji koła kompresji na wałku z turbiną przeprowadza się doważanie (najczęściej poprzez bardzo precyzyjne, sięgające dziesiątych części miligrama, ujmowanie masy). Wyważoną i doważoną turbinę można bez obaw instalować wraz z pozostałymi elementami rdzenia turbo w środku turbosprężarki.


Czy to koniec wymiany turbiny?

W zasadzie tak, jednak należy tu nadmienić o konieczności wykorzystania nowego uszczelnienia dynamicznego rdzenia turbo – przy każdym demontażu turbo trzeba je wymienić, zastosowania właściwych mocowań i właściwym montażu już bezpośrednio w turbosprężarce. Zachowanie wszystkich zasad odpowiedniego montażu jest dla pracowni regeneracji obowiązkiem i każdy odpowiednio zregenerowany element, jak na przykład turbosprężarka do wymiany, powinien być opatrzony odpowiednią dokumentacją, która stanowi dla nas również podstawę dla ewentualnych roszczeń gwarancyjnych. Warto również zadbać, aby wymieniać uszkodzone lub zużyte elementy jedynie na oryginalne części zamienne.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Wymiana turbiny

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbosprężarki 0 złotych
Wycena naprawy turbiny 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbin 0 złotych
Sprawdzenie turbo 0 złotych
Naprawa turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarek do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbin do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa VNT, VTG, VGT turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbiny do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana VNT, VTG, VGT turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Wymiana turbiny)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.