Localizations image
Strona główna / Serwis turbo

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Serwis turbo

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Co wchodzi w skład serwisu turbo?

Serwis turbo to całość wszystkich działań, jakie pracownia regeneracji turbosprężarek samochodowych przeprowadza nad naszą turbosprężarką, mając za zadanie przywrócić im fabryczną sprawność. Temat serwisu turbo jest bardzo obszerny i nie sposób byłoby zająć się nim w jednym artykule. Dlatego tez to kolejny z naszych artykułów na temat pracy specjalistów w serwisie turbo. Poprzednie to Serwis turbosprężarki oraz Serwis turbosprężarek.


Serwis turbo – weryfikacja i ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki samochodowej na drodze oględzin.

Za sobą mamy wałek, koło kompresji, talerzyk, korpus oraz osłonkę termiczną. Kolejnym zadaniem, jakim zajmuje się serwisant serwisu turbo, jest zmienna geometria. Uszkodzenia, jakie mogą dotykać zmienną geometrię to pogięte łopatki zmiennej geometrii kierowania spalin, co może świadczyć o ciele obcym, jakie przedostało się z silnika do turbosprężarki, albo na przykład wytarte kierownice, co świadczy o zużyciu eksploatacyjnym. Innym przykładem uszkodzenia, jakie mogło dotknąć zmienną geometrię turbosprężarki to pełne wytarcie zmiennej geometrii, a to z kolei najczęściej powodowane jest przez wytarty wałek. Z kolei uszkodzenia, jakie dotykają siłownik zmiennej geometrii, a jakie mogą dać informację o obecnym stanie silnika podczas serwisu turbo, to na przykład skorodowany, nieszczelny lub ugięty siłownik może świadczyć o zużyciu eksploatacyjnym, natomiast olej w siłowniku świadczy o obecności wspomnianego oleju w układzie podciśnienia. Kolejnym elementem poddawanym inspekcji w czasie serwisu turbo to łożysko oporowe. Jeśli na łożysku oporowym można stwierdzić wytarcia od strony wydechowej, należy sprawdzić drożność wydechu katalizatora, natomiast wytarcia od strony ssącej wyraźnie świadczą o nieszczelnościach w układzie dolotowym. Mocno wytarte łożysko oporowe najczęściej świadczy o opiłkach w układzie olejowym, pozostałe zużycia są najczęściej zużyciami eksploatacyjnymi. Ostatnimi elementami poddawanymi ocenie wizualnej i sprzętowej podczas serwisu turbo są muszle turbosprężarek, a mianowicie muszla ssąca i wydechowa. Jeśli w muszli ssącej znajdziemy olej, najprawdopodobniej mamy do czynienia z zatkaną odmą lub separatorem. Wytarcia w muszli ssącej są najczęściej przyczyną nieprawidłowej pracy koła kompresji i jeśli są znaczące, konieczne jest zastosowanie nowej muszli ssącej, jednak jeśli stwierdzone w czasie serwisu turbo wytarcia nie są wyjątkowo duże, muszlę można warunkowo dopuścić do ponownego montażu w turbosprężarce, jednak jedynie na wyraźne życzenie klienta. Uszkodzenia, jakie dotykają muszlę wydechową wytarcia wywołane biciami wałka i jest to sytuacja analogiczna jak w przypadku muszli ssącej, w przypadku wyraźnego życzenia klienta i w wypadku niewielkich uszkodzeń wewnętrznych muszli, warunkowo dopuszcza się ponowne wykorzystanie muszli w procesie regeneracji.


Koniec weryfikacji w serwisie turbo, co dalej?

Po dokonaniu pełnej weryfikacji w serwisie turbo, specjalistyczne i autoryzowane pracownie podejmują kontakt z klientem, w celu ustalenia końcowej ceny przeprowadzanej docelowo naprawy i po uzyskaniu akceptacji ze strony klienta, rozpoczyna się procedura stopniowego przywracania sprawności turbosprężarkom samochodowym. Ceny regeneracji turbosprężarek samochodowych, jaką ustala się z klientem, jest to cena, jaką trzeba liczyć za robociznę i części, ustalenie przyczyn i weryfikacja w porządnych zakładach wykonywana jest za darmo. Rozstrzał cenowy, na jaki musimy się przygotować to do około 500 złotych za niewielkie uszkodzenia i wymianę zestawu naprawczego, czyli uszczelnień, podkładek i łożyskowania. Zupełnie inaczej wygląda górna granica, ponieważ w skomplikowanych, nowoczesnych turbosprężarkach sterowanych elektronicznie, wyposażonych w zmienną geometrię i, nie oszukujmy się, w fatalnym stanie, gdzie konieczności wymiany wymaga praktycznie wszystko, trzeba przygotować się na koszt w okolicy 1000 złotych. Biorąc pod uwagę ceny nowych turbosprężarek samochodowych, można bez większego ryzyka stwierdzić, że przywrócenie sprawności turbosprężarce oddanej do serwisu turbo, to zaledwie kilkanaście procent ceny wymiany turbosprężarki w serwisie turbo, na turbosprężarkę nową lub regenerowaną fabrycznie.

Czytaj dalej w Serwis turbiny.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Serwis turbo

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Wycena naprawy turbiny 0 złotych
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbin do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbo do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbin 163 złote (netto) + części
Naprawa geometrii turbosprężarki do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii podawania spalin turbiny do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Serwis turbo)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.