W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
1. Uszkodzenie turbosprężarki - objawy - Melett Serwis
Turbosprężarka to ważny element naszego pojazdu, odpowiadający za jego lepsze osiągi. Jak rozpoznać uszkodzenia systemu turbodoładowania? Niestety większość symptomów uszkodzenia turbosprężarki może oznaczać awarie zupełnie innych komponentów naszego pojazdu, takich jak silnik, pompa oleju, czy układy przelotowe. W niniejszym tekście postaramy się przybliżyć najczęstsze objawy.
2. Turbina głośno pracuje lub gwiżdże przy zwiększaniu obrotów
Jeżeli usłyszymy głośną pracę pod maską, nie oznacza to jeszcze w 100% uszkodzenia turbiny, jednak z całą pewnością powinniśmy odwiedzić mechanika z turboserwisu Melett, ponieważ zwykle jest to objaw poważniejszych awarii. Jeżeli w trakcie jazdy słyszymy dźwięki przypominające tarcie o siebie metalowych elementów nasilający się wraz ze zwiększeniem obrotów silnika lub wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, najprawdopodobniej mamy uszkodzoną turbosprężarkę.
Samochód nagle traci moc, turbosprężarka reaguje z opóźnieniem na wciśnięcie pedału gazu lub świeci się kontrolka błędu
Kiedy nasze auto zaczyna gwałtownie tracić moc i nie słyszymy aby turbosprężarka pracowała, możemy podejrzewać uszkodzenie układu doładowania. Jazda z taką turbosprężarką nie należy do bezpiecznych, ponieważ może nam braknąć mocy na przykład w czasie wyprzedzania, uniemożliwiając nam sprawne wykonanie manewru. Świecąca się kontrolka błędu często oznacza przeładowanie, które doprowadzić może do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej i kosztownej naprawy turbosprężarki. Zwykle przyczynia się do tego zebrany nagar, powodujący zacięcie łopatek.
Nadmierna ilość spalin wydobywających się z układu wydechowego, białe, czarne lub niebieskie zabarwienie dymu.
Jeśli nasz samochód zmienia się w maszynkę do wytwarzania błękitnego dymu, możemy być pewni, że jednostka napędowa spala olej silnikowy, co spowodowane może być brakiem szczelności turbosprężarki. Czarny dym z kolei sugeruje niedopalenie paliwa, które spowodowane może być tłoczeniem zbyt małej ilości powietrza przez turbosprężarkę. Podobne objawy w przypadku silników wysokoprężnych występują także przy awarii pompy wtryskowej lub samych wtryskiwaczy.
Ubytki oleju silnikowego, wycieki lub duża ilość oleju w układzie dolotowym
Częstą przyczyną zwiększonego apetytu naszego auta na olej silnikowy jest uszkodzona turbosprężarka. Oznacza to wyeksploatowanie łożysk turbiny, skutkujące przedostawaniem się oleju zarówno do komory spalania, jak i do układu wydechowego. Wtedy pojawić się może wspomniany już dużej ilości błękitny dym z rury wydechowej.
Każdy z wyżej wymienionych objawów nie jest całkowicie pewnym potwierdzeniem uszkodzenia naszej turbosprężarki, jednak wymaga natychmiastowej konsultacji z Bosch Diesel Service - Pawlik warsztatem Melett specjalizującym się regeneracji naprawie turbosprężarek samochodowych.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze