Localizations image

Objawy uszkodzonej turbiny – Melett Serwis – warto wiedzieć…

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

1. Uszkodzenie turbosprężarki - objawy - Melett Serwis

Turbosprężarka to ważny element naszego pojazdu, odpowiadający za jego lepsze osiągi. Jak rozpoznać uszkodzenia systemu turbodoładowania? Niestety większość symptomów uszkodzenia turbosprężarki może oznaczać awarie zupełnie innych komponentów naszego pojazdu, takich jak silnik, pompa oleju, czy układy przelotowe. W niniejszym tekście postaramy się przybliżyć najczęstsze objawy.

Naprawa turbo- serwis Melett

2. Turbina głośno pracuje lub gwiżdże przy zwiększaniu obrotów

Jeżeli usłyszymy głośną pracę pod maską, nie oznacza to jeszcze w 100% uszkodzenia turbiny, jednak z całą pewnością powinniśmy odwiedzić mechanika z turboserwisu Melett, ponieważ zwykle jest to objaw poważniejszych awarii. Jeżeli w trakcie jazdy słyszymy dźwięki przypominające tarcie o siebie metalowych elementów nasilający się wraz ze zwiększeniem obrotów silnika lub wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, najprawdopodobniej mamy uszkodzoną turbosprężarkę.

Samochód nagle traci moc, turbosprężarka reaguje z opóźnieniem na wciśnięcie pedału gazu lub świeci się kontrolka błędu

Kiedy nasze auto zaczyna gwałtownie tracić moc i nie słyszymy aby turbosprężarka pracowała, możemy podejrzewać uszkodzenie układu doładowania. Jazda z taką turbosprężarką nie należy do bezpiecznych, ponieważ może nam braknąć mocy na przykład w czasie wyprzedzania, uniemożliwiając nam sprawne wykonanie manewru. Świecąca się kontrolka błędu często oznacza przeładowanie, które doprowadzić może do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej i kosztownej naprawy turbosprężarki. Zwykle przyczynia się do tego zebrany nagar, powodujący zacięcie łopatek.

Wirnik turbosprężarki po regeneracji

Nadmierna ilość spalin wydobywających się z układu wydechowego, białe, czarne lub niebieskie zabarwienie dymu.

Jeśli nasz samochód zmienia się w maszynkę do wytwarzania błękitnego dymu, możemy być pewni, że jednostka napędowa spala olej silnikowy, co spowodowane może być brakiem szczelności turbosprężarki. Czarny dym z kolei sugeruje niedopalenie paliwa, które spowodowane może być tłoczeniem zbyt małej ilości powietrza przez turbosprężarkę. Podobne objawy w przypadku silników wysokoprężnych występują także przy awarii pompy wtryskowej lub samych wtryskiwaczy.

Ubytki oleju silnikowego, wycieki lub duża ilość oleju w układzie dolotowym

Częstą przyczyną zwiększonego apetytu naszego auta na olej silnikowy jest uszkodzona turbosprężarka. Oznacza to wyeksploatowanie łożysk turbiny, skutkujące przedostawaniem się oleju zarówno do komory spalania, jak i do układu wydechowego. Wtedy pojawić się może wspomniany już dużej ilości błękitny dym z rury wydechowej.

Każdy z wyżej wymienionych objawów nie jest całkowicie pewnym potwierdzeniem uszkodzenia naszej turbosprężarki, jednak wymaga natychmiastowej konsultacji z Bosch Diesel Service - Pawlik warsztatem Melett specjalizującym się regeneracji naprawie turbosprężarek samochodowych.

Turbosprężarka - duża ilość spalin z wydechu

Komentarze

Radek 2023-01-25 10:22:38

Objawy uszkodzonej turbosprężarki mogą obejmować: spadek mocy silnika, dłuższy czas rozruchu silnika, brak lub ograniczona reakcja na dodanie gazu, huczenie lub głośne stuki z okolic turbosprężarki, wzrost zużycia paliwa, czarny dym z rury wydechowej, a także błąd komputera pokładowego dotyczący turbosprężarki Należy pamiętać, że uszkodzenie turbosprężarki może być spowodowane różnymi przyczynami, dlatego ważne jest, aby skonsultować się z profesjonalistą, aby ustalić przyczynę i dobrać odpowiednie działanie naprawcze.

krzysztof 2022-10-22 11:49:43

w moim c-max 16 tdci 90 km przy wyprzedzaniu są momenty jak by silnik ciągnął i zwalniał jak by brakowało mocy ; proszę o pomoc

Bartek 2021-07-13 03:43:53

Mi auto dalej dymi mimo że turbina wymieniona mam nadzieję że to resztki niewypalonego oleju kopci na biało albo pierścienie

Krystian 2020-03-05 10:52:42

Po objawach wydaje mi się, że mam uszkodzone łopatki turbiny. Mam nadzieję, że uda coś się z tym jeszcze zrobić.

Agenor 2019-08-23 13:44:28

Naprawdę warto wiedzieć, bo można sobie biedy narobić, jak się nie wie jakie są objawy uszkodzenia turbiny

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO