Localizations image
Strona główna / Czyszczenie turbiny

Regeneracja ► Naprawa ► Czyszczenie ► Czyszczenie turbiny ► Ceny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.60

Czyszczenie turbiny to jeden z czynników zapewniających turbosprężarkom odpowiednio długą żywotność, jednak jak to zrobić, nierzadko spędza sen z oczu kierowcom, którzy nie przykładali zawczasu odpowiedniej uwagi do stanu oleju i filtrów. Sposobów czyszczenia turbiny nie ma wiele, jednak pewność daje zaledwie jeden i nie jest to metoda najtańsza z wymienionych. Jednocześnie warto wspomnieć, że czyszczenie turbiny wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami niż cena nowej turbosprężarki. Jak profesjonalnie wyczyścić turbinę? Co może sprawić, że turbo wymaga czyszczenia? Jakim sposobem czyścić turbosprężarki, aby nie narazić się na uszkodzenie układu doładowania? To i wiele więcej znajdą Państwo w treści artykułu poniżej, do którego lektury serdecznie zapraszamy.

Jak wygląda czyszczenie turbiny - przebieg czyszczenia
Czyszczenie turbiny


Czyszczenie turbiny domowym sposobem

Ponieważ turbosprężarka najlepiej pracuje w odizolowanym środowisku, wszystkie łączące ją ze środowiskiem zewnętrznym kanały, takie jak na przykład kanał dolotowy muszą być zaopatrzone w odpowiednie filtry zajmujące się mechanicznym usuwaniem zanieczyszczeń, a w tym wypadku z zasysanego powietrza. Jeśli więc chcielibyśmy oczyścić środowisko pracy turbosprężarki, powinniśmy w pierwszej kolejności zadbać o stan naszych filtrów, które są pierwszą i najważniejszą barierą pomiędzy zanieczyszczeniami i naszym turbo. Kolejna rzecz, o jaką możemy zadbać, to stan silnika. Jeśli z rury wydechowej wydobywa się czarny dymek (oraz analogicznie kłęby czarnych cumulusów) to powinniśmy sprawdzić, dlaczego tak jest i przyczynę wyeliminować. Najczęstszą przyczyną powstawania czarnego dymu jest niewłaściwy stosunek ilości powietrza w komorze spalania do ilości wtryśniętego oleju napędowego, a może to być spowodowane zbyt dużą ilością diesla (lejące wtryskiwacze, nieodpowiednie mapy lub kodowanie wtryskiwaczy) lub zbyt małą ilością powietrza (tutaj przyczyn jest więcej: nieszczelności na wtryskiwaczach, nieszczelności na turbo, niesprawny zawór otwarcia turbosprężarki, niewłaściwe ustawienie VTG, nieszczelny intercooler, zacięcie zmiennej geometrii, niesprawny zawór EGR, i w zasadzie wymieniać można by jeszcze długo), a co za tym idzie, do uszkodzenia turbosprężarki prowadzą bezpośrednio inne usterki. Poza tym można stosować różnego rodzaju dodatki do paliwa, które poprawiają spalanie diesla i zmniejszają ilość produkowanej sadzy.

Domowe sposoby na czyszczenie i naprawę turbiny zanieczyszczonej
Czyszczenie turbiny domowym sposobem


Profesjonalne i skuteczne czyszczenie turbiny w pracowniach regeneracji

Aby profesjonalnie wyczyścić turbosprężarkę, trzeba ją niestety wymontować z samochodu, a następnie oddać do pracowni specjalizującej się w turbosprężarkach samochodowych. Specjaliści w takiej pracowni (o ile turbosprężarka nie była uszkodzona), poddadzą ją rozbiórce (jeśli jest uszkodzona, najpierw weryfikuje się jej stan i ustala przyczyny uszkodzenia – w procesie regeneracji klient jest informowany o zakresie uszkodzeń, możliwości lub braku regeneracji i ewentualnych kosztach takiej usługi) i poddadzą czyszczeniu. Z elementów, jakie czyści się w turbosprężarkach wymienić na pewno można korpusy. Ponieważ jakie środowisko pracy turbo jest, każdy wie, a powiedzieć, że jest wymagające, to byłoby lekkie niedopowiedzenie, stąd też na ściankach korpusów znajdziemy nagary i złogi sadzy, których obecność jest tam więcej niż niepożądana. Usuwanie takich zanieczyszczeń odbywa się w specjalnych piaskarkach i maszynach do szkiełkowania. Z kolei zanieczyszczenia w niewielkich kanalikach, jak na przykład w służących do zasilania turbosprężarki olejem, kanałach smarnych ze środkowej części korpusu usuwa się za pomocą myjek ultradźwiękowych. Poza środkowymi korpusami osłaniającymi rdzeń do myjek trafiają również zmienne geometrie, czyli pierścienie z kierownicami i łopatkami odpowiadającymi za kąt przepływu spalin, muszle ssące i korpusy po szkiełkowaniu. Na koniec wszystkie wspomniane elementy myje się w myjkach ciśnieniowych, które są nieinwazyjne i można nimi wyczyścić większość elementów w turbosprężarkach, w tym również. Spośród elementów, jakie nie są poddawane czyszczeniu, wymienić można zestaw naprawczy, który wykorzystuje się nowy podczas każdej rozbiórki turbosprężarki.

Czyszczenie w profesjonalnym serwisie - skuteczność pracowni i czyszczenia
Profesjonalne i skuteczne czyszczenie turbiny w pracowniach regeneracji


Do czego może doprowadzić brudne turbo?


Zanieczyszczenia w turbosprężarce na pierwszym miejscu mogą uszkodzić właśnie samą turbosprężarkę. Jeśli zbiorą się w kanałach smarnych, to najprawdopodobniej doprowadzą do zatarcia turbosprężarki, ponieważ uniemożliwią dostarczanie oleju do turbiny. Jeśli natomiast jest to ciało obce, które wpadnie na rozpędzone wirniki turbiny lub koła kompresji, gdzie w przypadku koła kompresji najczęściej jest to piasek, który wpadł do dolotu, a który powinien był zostać zatrzymany przez filtr powietrza, a w przypadku turbiny najczęściej są to skrzepy nagaru z sadzą, które pojawiają się w przypadku usterek technicznych innych elementów niż turbosprężarka. Częstą przyczyną pojawiania się takich usterek jest zablokowany w nieodpowiedniej pozycji zawór EGR, który, na przykład z racji nieszczelności w pozycji zamkniętej przepuszcza spaliny z sadzą, która z nagarem zbiera się w szczelinie, a przy otwarciu zaworu odrywa się i zgodnie z przepływem spalin trafia do turbosprężarki. Oczywiście nie można nie wspomnieć o tym, że zanieczyszczenie turbiny prowadzi bezpośrednio do wzrostu oporów pracy takiej turbosprężarki, a w efekcie do podniesienia temperatury pracy, co z kolei znów może prowadzić do zatarcia się rdzenia. Warto tu zaznaczyć, że mineralizacja oleju bywa mylona z rozrzedzeniem oleju, ponieważ prowadzi do tego samego, do zatarcia rdzenia. W takim przypadku oprócz czyszczenia turbiny niezbędne będzie przeprowadzenie regeneracji turbosprężarki oraz wyeliminowanie czynnika, który doprowadził do takiej sytuacji w silniku samochodu. Jedynie perfekcyjne zgranie wszystkich elementów współpracujących ze sobą pod maską nowoczesnego diesla daje możliwość zachowania deklarowanej przez producentów żywotności.

Zabrudzenia turbo i skutki zanieczyszczonej turbosprężarki
Do czego może doprowadzić brudne turbo?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Czyszczenie turbiny

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Wycena naprawy turbiny 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Rozbiórka turbosprężarki 0 złotych
Cena naprawy turbin do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbin do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbiny do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja geometrii turbin 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarki do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Naprawa geometrii turbosprężarek do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Czyszczenie turbiny)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.