Localizations image

Nowe turbo • Regeneracja turbosprężarek • Naprawa turbo i turbin • Sprawdź ceny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75

Nowe turbo, czyli, innymi słowy, nowa turbosprężarka to już nie tyle konieczność ile alternatywa dla odzyskania sprawności przez uszkodzoną turbosprężarkę. Dzięki nowoczesnym technologiom dostępnym w pracowniach zajmujących się regeneracją i naprawą turbosprężarek samochodowych można przywrócić turbosprężarce życie i zdrowie, a co za tym idzie zaoszczędzić znaczną ilość pieniędzy, ponieważ nowe turbo jest bardzo drogie, a zastosowanie technologii regeneracji pozwala na przywrócenie im sprawności bez inwestowania kilku tysięcy złotych, ponieważ taki jest zazwyczaj koszt nowej turbosprężarki. Dlaczego lepiej wykorzystać regenerowaną turbosprężarkę zamiast nowego turbo?

Nowa turbosprężarka z serwisu
Nowe turbo


Dlaczego regenerowana turbosprężarka, a nie nowe turbo?

Jedynym powodem, jaki przemawia za zastosowaniem regenerowanej turbosprężarki, jest argument cenowy. TO właśnie oszczędność jest jedyną przyczyną, dla której pracują i działają zakłady zajmujące się regeneracją i naprawą turbosprężarek samochodowych. Zabrzmiało to, jakby turbosprężarka nie posiadała żadnych zalet, oprócz ceny i należy się odpowiednie sprostowanie, bo zdanie to jest niemal prawdziwe — regenerowana turbosprężarka nie posiada żadnych zalet poza zaletami, jakimi pochwalić się może fabrycznie nowa turbosprężarka. Turbo regenerowane w specjalistycznej, autoryzowanej pracowni jest w zasadzie identyczne jak nowa turbosprężarka pochodząca z fabryki, różnicą jest jedynie korpus turbosprężarki, metalowa obudowa stworzona z żaroodpornych materiałów, stopów metali, która jest jednym z najdroższych elementów turbosprężarki głównie ze względu na typ materiałów, z których jest wykonany. Drogi metalowy odlew, który nie przejawia objawów uszkodzenia, jak najbardziej nadaje się do ponownego wykorzystania w procesie regeneracji, niestety tutaj kończy się lista elementów, jakie zazwyczaj można wykorzystać w procesie regeneracji — większość wymienianych elementów jest nowa.

Turbosprężarka regenerowana i nowa - różnice
Dlaczego regenerowana turbosprężarka, a nie nowe turbo?


Dużo tańsza regeneracja, czy można to zrobić samemu?

Niestety dla wszystkich oszczędnych kierowców, którzy dla zmniejszenia kosztów eksploatacji zdecydowali się na silniki diesla i którym wysiadła turbosprężarka, nie mamy dobrych wieści, nie da się przeprowadzić regeneracji turbosprężarki samemu. Już pomijając ciężkie do usunięcia zanieczyszczenia, rozmontowanie turbosprężarki, a następnie złożenie jej na powrót wymaga odpowiedniej specjalistycznej wiedzy. Niemniej zdarza się, że ktoś miał do czynienia z maszynami i ich budową i stosunkowo prosta struktura turbosprężarki nie zaskoczy go, i będzie wiedzieć jak ją złożyć, to jednak szansa, że turbosprężarka będzie działać bez zarzutu, jest niewielka. Spowodowane jest to faktem, że stosunek wymaganej precyzji dopasowania elementów zamiennych do turbosprężarki do precyzji elementów produkowanych rzeczywiście wypada znacznie na niekorzyść elementów zamiennych, ale to już jest zadanie odpowiedniej, specjalistycznej, odpowiedzialnej, autoryzowanej pracowni regeneracji turbosprężarek samochodowych.

Turbosprężarka z serwisu, a samodzielna naprawa turbo
Dużo tańsza regeneracja, czy można to zrobić samemu?


Co ma pracownia, czego nie mam ja?

Sprzęt. To jest pierwszy i najważniejszy czynnik, w jakim specjalistyczna pracownia przeważa nad panem Janem Kowalskim z tokarką. Wykorzystanie najnowocześniejszych dostępnych technologii pozwalających na elektroniczną kontrolę nad przeprowadzanym procesem, a co w efekcie pozwala na uzyskanie wartości przygotowania elementów w stopniu znacznie lepszym niż w przypadku zastosowania elementów zamiennych bez przygotowania. Proces taki można porównać do usuwania pozostałości po odlewach na przykład w modelarstwie. Przygotowanie elementów na wymianę powinno być podstawą pracy każdej specjalistycznej pracowni regeneracji. Jak precyzyjna musi być to obróbka, może ilustrować fakt, że ujmowanie masy w procesie wyważania rdzenia turbosprężarki odbywa się z dokładnością do 0,1 mg. Z kolei prędkość, w jakiej testuje się turbiny w fabrykach, nie przekracza 100 tysięcy obrotów na minutę, natomiast w czasie regeneracji 100 tysięcy obrotów na minutę to zaledwie drugi pułap pomiarowy. Sprawdzenie zachowania turbo w takich warunkach jest niezbędne w celu określenia stopnia wyważenia, a w efekcie określeniu przeciążeń działających na turbinę — sprowadzenie ich do wartości około 0,1 - 0,2 g (turbiny dopuszczone są do opuszczenia fabryki producenta już przy wartości przeciążenia 2,0 g) sprawi, że żywotność regenerowanej turbosprężarki znacznie wzrośnie.

Zalety turbosprężarki z pracowni
Co ma pracownia, czego nie mam ja?


Co lepsze nowe czy regenerowane turbo?

Oba są tej samej jakości. Co więcej, ze względu na fakt, że każdy przypadek turbosprężarki w pracowni regeneracji traktowany jest indywidualnie — ponieważ jak nie ma dwóch takich samych osób, tak nie ma dwóch identycznie uszkodzonych turbosprężarek. Z racji takiego indywidualnego podejścia i doskonale przygotowanego zaplecza istnieje szansa nie tylko przygotowania turbosprężarki do stanu porównywalnego z nową, ale również na uzyskanie wartości lepszych od dopuszczalnych poziomów przygotowania materiału przez fabrykę.

Nowe turbo, a turbo regenerowane w serwisie
Co lepsze nowe czy regenerowane turbo?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Nowe turbo

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbosprężarki 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarek 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Cena regeneracji turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbin do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbiny do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarek do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja geometrii turbin 163 złote (netto) + części
Wymiana geometrii turbo do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarek do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Nowe turbo)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.