Localizations image

Montaż turbo • Regeneracja turbosprężarek • Naprawa turbo i turbin • Sprawdź ceny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.64

Montaż turbo w samochodzie bez turbosprężarki i w samochodzie z turbosprężarką różni się zasadniczo i nie tylko w kwestii nazewnictwa. Montaż turbosprężarki w samochodzie, w którym fabrycznie nie było turbosprężarki to w zasadzie proces zaawansowanego tuningu samochodów i nosi kolokwialną nazwę „uturbienia” samochodu, inaczej jest w przypadku montażu turbo w aucie, które fabrykę opuściło wyposażone w turbosprężarkę – w takim wypadku montaż turbo najczęściej związany jest z przykrą koniecznością, a mianowicie turbo się wyeksploatowało, zniszczyło czy uszkodziło i konieczna jest jego wymiana. Warto tu jednak nadmienić, że turbosprężarka poddawana jest montażowi turbo znacznie wcześniej, niż montażowi w samochodzie. O jaki typ montażu chodzi? Co się montuje w turbosprężarce, a gdzie montuje się turbosprężarkę? Czy montaż turbo można przeprowadzić we własnym zakresie? Wszystko o montażu i demontażu turbo w jednym artykule, specjalnie dla Państwa, zapraszamy.

Gotowa turbosprężarka do montażu
Montaż turbo


Czy montaż turbo można zrobić samemu?

Oczywiście, że tak, montaż turbo nie należy do najtrudniejszych w mechanice procesów, wręcz przeciwnie, dodatkowo, jeśli demontowaliśmy turbosprężarkę osobiście, wystarczy przeprowadzić wszystkie kroki w odwrotnej kolejności, zamontować turbo, przypiąć wszystkie kable i przewody i w zasadzie to całość procesu. Warto jednocześnie zadbać, aby układ dolotowy wyczyścić. Sporo uszkodzeń dotykających turbosprężarki wynika z niefrasobliwej eksploatacji, a instalacja nowej lub zregenerowanej turbosprężarki w układzie, który nie został solidnie wyczyszczony, w czasie gdy turbosprężarka poddawana była regeneracji, do takich mało odpowiedzialnych działań należy. Aby uniknąć ryzyka konieczności ponownej regeneracji turbosprężarki, ponieważ jakiś skrzep trafił na turbinę i połamał łopatki, warto zastanowić się nad dokładnym wyczyszczeniem układu. Warto również zadbać o odpowiedni stan filtrów zwłaszcza powietrza i oleju. Natomiast jeśli chodzi o montaż turbo, czyli konkretnie montaż elementów wchodzących w skład turbosprężarki do kompletnej turbosprężarki, to nawet przy najszczerszych chęciach i sporej wiedzy nie uda się tego zrobić samemu.

Montowana turbosprężarka - turbo przed montażem
Czy montaż turbo można zrobić samemu?


Montaż turbo z części zamiennych

Turbosprężarka, jaka trafia do pracowni zajmującej się regeneracją i naprawą turbosprężarek samochodowych, poddawana jest demontażowi i jest rozbierana na elementy pierwsze. Ponowne złożenie jej w całość, z zastosowaniem nowych i zregenerowanych elementów nosi nazwę montażu turbo. Montaż turbo musi być przeprowadzany w specjalistycznej pracowni z powodu konieczności wykorzystania specjalistycznych maszyn służących do ustawiania turbosprężarek, która dodatkowo będzie spełniała bardzo rygorystyczne standardy czystości, które definiowane są przez ustalenia i wymogi autoryzacyjne producenta. Jakiekolwiek zanieczyszczenie, jakie dostanie się do turbosprężarki, będzie skutkować uszkodzeniem (mniejszym bądź większym) turbosprężarki, na co kładzie się bardzo duży nacisk podczas montażu. Dodatkowo montaż turbo w pracowni odbywa się według dopracowanych przez lata procedur, w których przestrzega się wszystkich zaleceń producenta, w tym również ponownego wykorzystania części. Niedopuszczalne jest na przykład wykorzystanie ponowne osłony termicznej, której sprężystość jest bardzo mała i która dopasowuje się do kształtu powierzchni, na której jest montowana. Takich szczegółów jest bardzo dużo i tylko specjalistyczne pracownie zajmujące się montażem turbo mają wiedzę o wszystkich i praktykę, aby rzetelnie ich przestrzegać.

Turbina regenerowana na oryginalnych częściach
Montaż turbo z części zamiennych


Co montuje się w turbosprężarce, a gdzie montuje się turbosprężarkę?

Turbosprężarki zazwyczaj znajdziemy w bezpośrednim sąsiedztwie bloku silnika, najczęściej w widocznym i niezbyt trudno dostępnym miejscu. Niekiedy nie jest aż tak wygodnie i trzeba demontować jedną lub więcej części, aż do całego silnika włącznie, zwłaszcza w samochodach sportowych. Turbosprężarka musi być połączona z kilkoma innymi układami nie tylko z chłodnicą międzystopniową (lub silnikiem w przypadku braku intercoolera), w tym między innymi ze sterownikiem silnika, kolektorem dolotowym, kolektorem wydechowym, systemem smarowania oraz choćby układem recyrkulacji spalin, dlatego też instalacja turbosprężarki musi być przeprowadzona z odpowiednią pieczołowitością. Turbosprężarkę zawsze znajdziemy w bloku silnika, jednak gdzie konkretnie, czy po prawej, czy po lewej stronie silnika, odpowiedzieć się nie da, ponieważ każdy model samochodu jest inny i niekiedy turbosprężarkę można dostrzec na pierwszy rzut oka (jak w przypadku Mercedesa GLK, gdzie turbosprężarka zajmuje zaszczytne i łatwe do zauważenia miejsce – a mianowicie prawie cały przód bloku silnika), lecz nierzadkie są sytuacje, w których turbosprężarki są „sprytnie ukryte” tak jak w silnikach usportowionych wersji Land Roverów lub w dużych silnikach HDI, znanych z tego, że nawet wymiana świec łączy się z koniecznością demontażu sporej ilości elementów, albo nawet wymontowania całego silnika.

Elementy zregenerowanej turbiny
Co montuje się w turbosprężarce, a gdzie montuje się turbosprężarkę?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Montaż turbo

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Rozbiórka turbiny 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarki 0 złotych
Koszt regeneracji turbin do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarek do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbiny do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbiny 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbosprężarki do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Montaż turbo)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.