Localizations image
Strona główna / Remont turbiny

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Remont turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Czy remont turbiny to regeneracja turbosprężarki?

Remont turbiny i regeneracja turbosprężarki, mimo że podobnie brzmią, to są to dwa zupełnie różne procesy. Regeneracja turbosprężarki to bardzo obszerny i skomplikowany proces, którego, można powiedzieć, częścią składową jest remont turbiny. Warto tu również zaznaczyć, że turbina, czyli wirnik części ciepłej turbosprężarki nie podlega naprawie w sensie, jaki znamy z garażowych warsztatów samochodowych, to znaczy, w przypadku uszkodzenia wirnika turbiny, wyłamania łopatek, ich pogięcia lub podobnego uszkodzenia struktury wirnika, niedopuszczalne jest jakiekolwiek prostowanie lub, co gorsza, spawanie tych łopatek. Również utrata osi obrotu przez wirnik automatycznie dyskwalifikuje go jako element do montażu w turbosprężarce. Jakiekolwiek odchylenia od idealnej osi spowodują niebezpieczne bicia i mogą doprowadzić do uszkodzenia znacznie większej ilość elementów turbosprężarki niż tylko wirnika. Niemniej jednak po kolei, remont turbiny to...


Remont turbiny, czyli zazwyczaj wymiana turbiny?

W zasadzie remont turbiny to zawsze wymiana turbiny, ale pod warunkiem, że turbina tego remontu potrzebuje. Przyjęło się określać remontem turbiny cały wachlarz różnego rodzaju procedur i etapów regeneracji turbosprężarek, czyli prób przywrócenia turbosprężarce osiągów i parametrów fabrycznie nowej. Remont turbiny nie polega jednak na opiece nad samym wirnikiem części ciepłej turbosprężarki, nawet jeśli to jego uszkodzenie spowodowało konieczność naprawy turbodoładowania. Konstrukcja turbo sprawia, że jakiekolwiek usterki są następstwem innych problemów i można kolokwialnie powiedzieć, że samo z siebie nic się nie psuje, a już na pewno nie turbosprężarka. Remont turbiny w takim wypadku więc wiąże się z koniecznością naprawy turbosprężarki, ponieważ coś musiało do tego uszkodzenia turbiny doprowadzić, pytanie, brzmi, co było przyczyną.


Weryfikacja turbodoładowania – remont turbiny

Aby wymienić wirnik części ciepłej turbosprężarki, czyli turbinę, konieczne jest zdemontowanie w zasadzie wszystkich elementów turbo. Proces ten rozpoczyna się od inspekcji stanu składowych turbosprężarki i ustalenie przyczyn powstania uszkodzenia. Następnie wybierane są elementy turbo, które można oczyścić i wykorzystać w rekonstrukcji, czyli innymi słowy, co się jeszcze do tej pory w sprawdzanym turbo nie zepsuło. Następnie przeprowadza się czyszczenie tych elementów i ponowną weryfikację, ponieważ ma to na celu wyeliminowanie możliwości wykorzystania elementów, które nie spełniają standardów, a w których braki takie można było znaleźć dopiero po oczyszczeniu. Kolejnym etapem jest tytułowy remont turbiny. Turbina jest elementem składowym rdzenia turbosprężarki. Nie naprawia się go, nie spawa, nie czyści i nie piaskuje. Turbina, czy raczej wirnik rdzenia turbosprężarki w części ciepłej to część, która jeśli ulegnie uszkodzeniu, podlega tylko i wyłącznie wymianie. Mało tego, przed wymianą niezbędnie należy wirnik wyważyć i doważyć już po zmontowaniu rdzenia. Wyważanie opisywaliśmy wśród innych naszych artykułów, ale podstawową czynnością remontu turbiny, czyli jej wyważania i montażu w rdzeniu jest ujmowanie jej masy, na podstawie wyników elektronicznych pomiarów w specjalistycznych maszynach służących do wyważania rdzeni turbosprężarek. Dokładność, z którą się to odbywa, to wartości rzędu dziesiątych części miligramów (od 0,1 mg do 0,2 mg). Turbiny wyważane są osobno, wałki osobno i koła kompresji osobno (choć koła kompresji akurat cieszą się zazwyczaj najlepszą jakością wykonania i najmniej trzeba przy nich wprowadzać poprawek). Następnie montuje się wyważoną turbinę na wałku po wyważaniu i doważa się po raz kolejny. Podobna procedura ma miejsce dla koła kompresji z wałkiem i dla całego rdzenia turbosprężarki znanego również jako CHRA.


Czy to koniec remontu turbiny?

Oczywiście nie jest to koniec remontu turbiny, ponieważ konieczne jest po wykonaniu wszystkich etapów do tej pory, montaż elementów w kompletną turbosprężarkę, ustawienie zmiennej geometrii VNT (odbywa się to poprzez ustalenie maksymalnych wychyleń zmiennej geometrii "zero" i "maks") oraz symulację pracy w środowisku silnika. Dopiero po dokonaniu wszystkich tych zadań, zakończeniu wszystkich testów z wynikiem pozytywnym, można bez ryzyka stwierdzić, że remont turbiny został zakończony i zakończony sukcesem.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Remont turbiny

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbiny 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarki 0 złotych
Wycena naprawy turbin 0 złotych
Naprawa turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbiny do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarek do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbo do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbin do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii podawania spalin turbiny 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbo do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarek do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Remont turbiny)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.