Regeneracja ► Naprawa ► Czyszczenie ► Koszt turbin ► Ceny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
W jakiej pracowni regeneracji można zregenerować turbo jak również przeprowadzić serwis Koszt turbin?
W jaki sposób przebiega usługa Koszt turbin dla turbin?
- Odbieramy turbosprężarki pocztą albo dostarczamy turbiny do pracowni.
- Turbosprężarki są demontowane a następnie dzwonimy z informacją o zakresie uszkodzeń turbosprężarki.
- Turbosprężarki są testowane na stołach probierczych.
- Turbosprężarki czyści się i naprawia na wysokiej klasy stołach diagnostycznych.
- Po odnowieniu możliwości systemów doładowania odsyłamy do zamawiającego.
Jaka jest cena usługi Koszt turbin w pracowniach naprawy turbo?
Jak najszybciej dotransportować turbinę do firmy zajmującej się regeneracją?
Jakie turbiny da się oddać do naprawy, jakie turbosprężarki można poddawać usłudze Koszt turbin?
- Turbosprężarki konwencjonalne,
- Turbosprężarki ze zmienną geometrią,
- Doładowania szeregowych i równoległych.
Jakie są oznaki niesprawności turbosprężarek jakie można regenerować i przeprowadzać usługę Koszt turbin?
- zmniejszone osiągi,
- czarny dym z wydechu,
- zwiększony pobór paliwa,
- wahania obrotów,
- niemożność rozruchu silnika.
Z jakiego powodu warto wybrać laboratoria wykonujące usługę Koszt turbin oraz naszą stronę?
- Dysponujemy najnowocześniejszą i największą pracownią tego typu w kraju,
- Posiadamy autoryzację największych producentów części samochodowych,
- Nasza kadra szkolona była w największych ośrodkach szkoleniowych w Europie, a nasz sprzęt to dedykowane maszyny,
- Wszystkie zregenerowane turbosprężarki mają gwarancję jak nowe, na 2 lata, bez limitu kilometrów,
- Mamy niskie ceny,
- Pracujemy jedynie z oryginalnymi częściami zamiennymi.
Koszt turbin często wkalkulowany jest w koszt eksploatacji auta, głównie ze względu na fakt, że turbo, nie bez przyczyny zresztą, uznawane jest za element eksploatacyjny, który z czasem zużyje się i utraci właściwości. Można jednak spowolnić ten proces i sprawić, że turbosprężarka wytrzyma w naszym silniku znacznie dłużej, niż miałoby to miejsce w przypadku gdy eksploatacja przebiegałaby bez udziału nas, kierowców. Jak zmniejszyć koszt utrzymania turbin? Jak sprawić, by turbosprężarka wytrzymała dłużej? Co może narazić nas na wzrost ceny eksploatacji, kosztu turbin? Postaramy się w poniższym artykule odpowiedzieć rzetelnie na pytanie, jak ograniczyć koszt turbiny w samochodzie.
Jak zmniejszyć koszt utrzymania turbin?
Po pierwsze najistotniejszym elementem utrzymania turbiny w dobrym stanie jest stosowanie odpowiedniego i dobrej jakości oleju. Olej silnikowy (nie mylić z napędowym – diesel w turbinie nie doda nam mocy, raczej doprowadzi do jej utraty) to najważniejszy zapewniający turbinie żywotność czynnik. Smarowanie rdzenia turbosprężarki odbywa się z wykorzystaniem oleju silnikowego, najczęściej syntetycznego, głównie za sprawą jego wytrzymałości na wysokie temperatury i tarcie. Film olejowy pokrywający wałek rdzenia zapewnia odpowiednią współpracę wałka i łożyska ślizgowego, w którym wałek pracuje. Biorąc pod uwagę fakt, że prędkość obrotowa turbosprężarki potrafi przekroczyć nawet 200 obrotów na minutę, musimy wiedzieć, że jeśli zabraknie wspomnianego oleju, najprawdopodobniej dojdzie do jego uszkodzenia. To samo tyczy się sytuacji, w której korzystamy w samochodzie z oleju silnie wyeksploatowanego – gęstniejąca konsystencja oleju i pojawiające się zbrylenia ułatwiają koksowanie się oleju, który następnie osiada na elementach turbosprężarki, utrudniając jej pracę, prowadząc do uszkodzeń i zwiększając eksploatacyjny koszt turbin. Jak podają specjalistyczne pracownie, zajmujące się w codziennej pracy przywracaniem sprawności turbosprężarkom, aż 7 z 10 głównych przyczyn powstawania uszkodzeń w turbosprężarce związane jest z niedostateczną ilością oleju w układzie, ewentualnie z jego niską jakością. Jeśli nie zadbamy o olej, możemy spodziewać się w ogólnym zestawieniu znacznego wzrostu kosztu turbin. Co jeszcze może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i zwiększyć koszt turbin? Bardzo ważne w eksploatacji turbosprężarek jest utrzymanie w dobrej kondycji wszystkich samochodowych filtrów, ponieważ mają one znaczny wpływ na pracę turbosprężarki. Dzięki filtrom powietrza z układu dolotowego unikniemy sytuacji, że do kolektora dostanie się jakiekolwiek zanieczyszczenie, których na drogach nie brakuje. Trafiające na rozpędzone do prędkości obrotowej, powiedzmy 120 tysięcy obrotów na minutę, ziarenko piasku może spowodować prawdziwe spustoszenie w układzie doładowania silnika. Może na przykład dojść do wyłamania się którejś łopatki wirnika i w efekcie do uszkodzenia turbiny, co nie tylko skaże nas na koszt nowej turbiny (turbin się nie naprawia, nie spawa, nie klei tylko wymienia), a samą turbosprężarkę na utratę wyważenia rdzenia a w efekcie powstania niebezpiecznych bić prowadzących do powstania uszkodzeń muszli wydechowej i ssącej, oraz osłony łożyskowania zwanej korpusem środkowym. Bicia turbiny prowadzą nie tylko do uszkodzenia rdzenia, ale również do wytarć po wewnętrznej stronie muszli, które to wytarcia mogą oznaczać uszkodzenie eliminujące muszlę turbosprężarki. Nie zwiększy to, co prawda kosztu turbiny (która, a propos kosztów turbiny kosztuje zaledwie 80 - 100 złotych) jednak znacząco zwiększy koszt całościowy eksploatacji turbosprężarki. Wytarcia muszli, jeśli nie są zbyt wielkie, za zgodą klienta nie uniemożliwiają wykorzystanie jej ponowne w procesie regeneracji, jednak jeśli któryś z inżynierów, jacy zajmują się turbo na pracowni, stwierdzi, że uszkodzenia są zbyt znaczące, aby bez ryzyka wykorzystać ponownie turbosprężarkę, na pewno nie będzie użyta – nawet na wyraźną prośbę klienta. Jest to związane z procedurami obowiązującymi na pracowni, starannie przestrzeganymi, ponieważ są one jednymi z czynników determinujących uzyskanie i utrzymanie autoryzacji producenta.
Jak sprawić by turbosprężarka wytrzymała dłużej?
Zmniejszenie ceny turbin kosztem zmniejszenia żywotności turbosprężarki nie wydaje się najlepszym pomysłem, stąd też korzystanie z niedrogich, orientalnych, ale niskiej jakości zamienników, które doprowadzą do wcześniejszego uszkodzenia czy zużycia się turbosprężarki, mogą, zamiast zmniejszyć koszt turbin, zwiększyć koszt eksploatacji turbosprężarki. Zatem dobrą odpowiedzią na pytanie: „Jak sprawić by turbosprężarka wytrzymała dłużej?” będzie wykorzystanie tylko oryginalnych części zamiennych. Ciekawostką może być próba porównania wytrzymałości materiałowej mocowań pochodzących z kraju środka i oryginalnych Boscha, których stosunek wynosi jak 1 do 7 (60 MPa dla chińskiego zamiennika oraz 420 MPa dla oryginalnej części). Dlatego też wykorzystanie oryginalnych części, które tylko z pozoru niczym się nie różnią, jest kluczowe dla zachowania wytrzymałości i żywotności turbosprężarki samochodowej. Innym kluczowym elementem zachowania wytrzymałości turbosprężarki na odpowiednim poziomie jest stosowanie wysokiej jakości oleju, regularnie wymienianego, gdy tylko dojdzie do spadku jego właściwości smarnych. Wspominaliśmy zarówno w tym artykule, jak i innych na naszej stronie, że głównym czynnikiem powodującym uszkodzenia turbosprężarki jest jej niewłaściwe olejowanie. Oczywiście przyczyn uszkodzeń jest znacznie więcej, ale sporo z nich wiąże się ze stosowaniem niskiej jakości bądź zużytych filtrów oraz problemów z uszczelnieniami turbosprężarki, natomiast inne są zupełnie marginalne. Najistotniejszy jest olej. Jak więc zapewnić turbosprężarce olej i dlaczego nie wolno gasić silnika tuż po zatrzymaniu? Układ smarowania silnika pracuje razem z silnikiem, praktycznie nie stosuje się pomp elektrycznych, jakie zapewniłyby systemowi smarowanie bez pracującego silnika. Dlatego też skazywanie silnika na pracę na wysokich obrotach, bez odczekania chwili po jego uruchomieniu to niemal pewny problem z układem doładowania silnika. Dodatkowym czynnikiem utrudniającym dostarczenie oleju do wszystkich miejsc, gdzie jest niezbędny, wiąże się z faktem, że pod wpływem temperatury olej silnikowy zmienia swoją konsystencję – im jest chłodniejszy, tym bardziej gęstnieje, natomiast pełną sprawność osiąga dopiero w temperaturze około 100 stopni. Jeśli dawno nie zmienialiśmy oleju, dodatkowo jest zimno to w trosce o turbosprężarkę i w celu zmniejszenia ewentualnego kosztu turbin na przyszłość nie warto skazywać silnika na pracę w dużym obciążeniu. Podobnie ma się sytuacja z zatrzymaniem pojazdu po forsownej jeździe – jeśli nie damy turbosprężarce chwili na „uspokojenie się”, wytracenie siły bezwładności, które wciąż obracają wirnikiem turbiny, a jednocześnie wyłączymy silnik, skażemy turbo na pracę bez smarowania. Już jedna taka sytuacja może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, natomiast dla nas będzie to oznaczać pojawienie się kosztu turbiny, którą trzeba będzie zregenerować.
Co może nas narazić na wzrost kosztu turbin?
Niewłaściwa eksploatacja, stosowanie słabego oleju, zużytych filtrów, czy czynniki zewnętrzne bez większego problemu mogą doprowadzić do konieczności naprawy i regeneracji turbosprężarki. Przez zużyte filtry, czy to oleju, czy powietrza przedostaną się zanieczyszczenia, które jeśli nie uszkodzą, to na pewno skrócą żywotność turbosprężarki. Jednak nawet niewielki skrzep nagaru, jeśli trafi na kruche łopatki turbiny strony gorącej, może doprowadzić do prawdziwego spustoszenia wewnątrz muszli wydechowej. To samo dotyczy koła kompresji po stronie zimnej, tylko w tym wypadku zagrożeniem są zanieczyszczenia z zewnątrz, które przedostały się przez filtr powietrza i dostały się do kolektora układu dolotowego. Innymi zagrożeniami są zanieczyszczenia w oleju i jego niska jakość. Wzrost oporów pracy, plus zanieczyszczenia w oleju dają w efekcie znaczny wzrost temperatury w rdzeniu, wzrost tarcia, co najprawdopodobniej doprowadzi do uszkodzenia rdzenia, lub choćby samego wałka, na przykład poprzez jego przegrzanie. Wymienione czynniki na pewno, zwłaszcza w długotrwałej eksploatacji doprowadzą do uszkodzenia turbosprężarki, a w efekcie do wzrostu kosztu turbin.
Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Koszt turbin |
Cena i koszt (netto) |
---|---|
Rozbiórka turbosprężarki | 0 złotych |
Wycena naprawy turbin | 0 złotych |
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarek | 0 złotych |
Sprawdzenie turbiny | 0 złotych |
Koszt naprawy turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) | 285 złotych (netto) + części |
Naprawa turbo do samochodów osobowych i dostawczych | 285 złotych (netto) + części |
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych | 285 złotych (netto) + części |
Cena regeneracji turbosprężarek do samochodów użytkowych osobowych | 285 złotych (netto) + części |
Koszt naprawy turbiny do samochodów dostawczych ciężarowych | 366 złotych (netto) + części |
Naprawa turbin do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) | 366 złotych (netto) + części |
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych | 366 złotych (netto) + części |
Wymiana zmiennej geometrii turbin | 163 złote (netto) + części |
Regeneracja geometrii turbiny do samochodów osobowych i użytkowych | 163 złote (netto) + części |
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbosprężarek do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t | 163 złote (netto) + części |
Cena podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) | 399 złotych do ok. 560 złotych (netto) |
Cena podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) | 399 złotych do ok. 560 złotych (netto) |
Cena podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) | 399 złotych do ok. 560 złotych (netto) |
Informujemy, że wyrażając zgodę na zamówienie odbioru przesyłki, wysyłkę przesyłki oraz odebranie przesyłki zwrotnej za pośrednictwem firmy spedycyjnej DPD Polska Sp. z o.o. wyrażają Państwo tym samym zgodę na akceptację obowiązującego Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska Sp. z o.o. oraz Szczegółowych Warunków Świadczenia Usług DPD Polska Sp. z o.o.
Zarezerwuj termin (usługa Koszt turbin)
W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.
Dodaj komentarz
- Łapy
- Michałowo
- Cieszyn
- Pilzno
- Dzierżoniów
- Tarczyn
- Lubawa
- Pruchnik
- Paszowice
- Małogoszcz
- Sędziszów
- Daleszyce
- Wołczyn
- Kołobrzeg
- Stąporków
- Krzeszowice
- Bychawa
- Tuszyn
- Sztum
- Chorzelów
- Wola Mielecka
- Mysłowice
- Swadzim
- Dębno
- Szubin
- Nidzica
- Nowy Sącz
- Bierutów
- Działoszyce
- Piotrków Trybunalski
- Pszczyna
- Racibórz
- Ropczyce
- Dynów
- Ustka
- Starogard Gdański
- Chełmża
- Lędziny
- Wałbrzych
- Wągrowiec
- Radlin
- Głowno
- Świnoujście
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Ceny usług związanych z regeneracją, naprawą i czyszczeniem turbin mogą być zróżnicowane w zależności od konkretnej usługi, modelu turbiny, jej stanu oraz lokalizacji warsztatu lub serwisu. Oto przykładowe ceny wyżej wymienionych usług:
Regeneracja turbiny - koszt regeneracji turbiny może wynosić od kilkuset do kilku tysięcy złotych, w zależności od modelu turbiny, zakresu prac, wymienianych części i czasu pracy.
Naprawa turbiny - koszt naprawy turbiny może również być zróżnicowany w zależności od rodzaju uszkodzenia, zakresu naprawy i wymaganych części. Może się wahać od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych.
Czyszczenie turbiny - koszt czyszczenia turbiny może wynosić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, w zależności od metody czyszczenia (np. mechanicznego, chemicznego) i zakresu prac.
Warto jednak pamiętać, że ceny mogą się różnić w zależności od lokalizacji, renomy i doświadczenia warsztatu lub serwisu oraz używanych części. Dlatego zawsze zaleca się porównanie ofert różnych miejsc i uzyskanie szczegółowych informacji na temat kosztów, zakresu prac i gwarancji od konkretnego warsztatu lub serwisu przed podjęciem decyzji. Warto także skonsultować się z fachowcami, aby dokładnie ocenić stan turbiny i dobrać odpowiednią usługę w zależności od potrzeb i budżetu.
Koszt turbin nowych fakt jest wysoki, dlatego zdecydowanie bardziej opłaca się turbosprężarkę regenerować, niż wymieniać na nową.