Localizations image

Demontaż turbin • Diagnostyka turbosprężarek • Regeneracja turbo i turbin • Zobacz cennik

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75

Demontaż turbin to nie tylko wyjęcie turbosprężarki z samochodu, ale również rozłożenie jej na podstawowe elementy w celu przeprowadzenia jej dokładnej weryfikacji, czyszczenia oraz ewentualnie, regeneracji. Choć turbosprężarka nie jest sama w sobie urządzeniem skomplikowanym, to rozłożenie i złożenie jej z powrotem nie jest zadaniem prostym, ba, można powiedzieć, że jest zadaniem wymagającym. Jak więc przebiega demontaż turbin w specjalistycznych pracowniach, zajmujących się regeneracją turbosprężarek? O czym warto wiedzieć podczas demontażu turbiny z samochodu, a o czym należy pamiętać podczas rozbiórki turbosprężarki? Co może pójść nie tak w czasie demontażu turbiny? Czy demontaż turbiny to już jej regeneracja? Wszystko na temat demontażu turbosprężarek znaleźć można w treści poniższego artykułu, do którego lektury serdecznie zapraszamy.

Jak wygląda demontaż turbin?
Demontaż turbin


Jak przebiega demontaż turbiny, a jak wygląda rozbiórka turbiny?

Na temat rozbiórki turbiny szerzej będziemy rozwodzić się w naszym artykule "demontaż turbosprężarek", a w tym tekście zajmiemy się niuansami demontażu turbosprężarki z samochodu i problemami, z jakimi borykają się demontujący turbosprężarki z samochodów mechaników w warsztatach w całej Polsce. Po pierwsze i chyba najważniejsze w przygotowaniu samochodu do demontażu turbosprężarki jest jej zlokalizowanie. Choć może wydawać się to śmieszne i nieznaczące, to znalezienie turbo może nie być wcale tak proste, jak się właśnie wydaje. Prosto wydostaje się turbosprężarki z Passatów B6, jednak znacznie trudniejsze jest wyjęcie turbosprężarki z Land Rovera czy z Peugeota z silnikiem 2.7 HDi. Niekiedy najprostszą drogą na wyjęcie turbosprężarki z silnika jest... demontaż silnika, a następnie wygodne usunięcie turbosprężarki. Nie trzeba tu chyba nadmieniać, że wszystkie te działania, przeprowadzać powinno się na zimnym silniku i zatrzymanej turbosprężarce. Aby z kolei przeprowadzić demontaż turbiny, konieczne jest zidentyfikowanie, z jakim typem turbosprężarki mamy do czynienia. Jeśli jest to turbina wyposażona w elektroniczny nastawnik lub potencjometr aktuatora konieczne jest wypięcie wszystkich wtyczek. Kolejnym krokiem na drodze do demontażu turbiny jest odpięcie przewodów, czyli tak zwanych wężyków, zajmujących się doprowadzaniem i odprowadzaniem oleju do rdzenia turbosprężarki. Kolejnym przewodem (wężykiem), który należy odpiąć, jest przewód podciśnienia. Przewód ten prowadzi do trójdzielnego zaworu elektromechanicznego, który na przykład w silnikach VAG nosi nazwę zaworu N75. Jego zadaniem jest łączenie siłownika turbosprężarki z pompą vacuum oraz powietrzem atmosferycznym (to właśnie ten podział na 3 kanały). Kolejnym elementem na naszej trasie do demontażu turbiny jest usunięcie połączeń, najczęściej w postaci rur, pomiędzy turbosprężarką a kanałem dolotowym i zainstalowanym w nim filtrem powietrza, pomiędzy turbosprężarką a intercoolerem (międzystopniową chłodnicą powietrza), między turbiną a tłumikiem oraz pomiędzy turbo a zaworem EGR (który to zawór EGR w samochodach spod znaku Volkswagena często znajdziemy połączony z kolektorem wydechowym). Dopiero po wykonaniu wszystkich tych czynności usuwamy mocowania turbiny i wymontowujemy ją z samochodu.

Rozbiórka i demontaż turbiny, przebieg demontażu turbo
Jak przebiega demontaż turbiny, a jak wygląda rozbiórka turbiny?


Co może pójść nie tak w czasie demontażu turbiny?

Jak widać po poprzednim akapicie, demontaż turbiny nie jest tak prosty, jak odkręcenie kilku śrubek. Jednak ze wszystkich rzeczy, które mogą pójść nie tak, w zasadzie najbardziej denerwujące są właśnie te śrubki. Jeśli są zapieczone, a silnika nie da się wygodnie wyjąć, ani dostać się do turbo, trzeba te mocowania poucinać, a finalnie może się to łączyć z koniecznością rozwiercenia gwintów mocowań turbosprężarki. Dodatkowo warto wspomnieć o konieczności zachowania możliwie jak najwyższego stopnia czystości w czasie demontażu turbiny, zwłaszcza w starszych typach samochodów, ponieważ to, co zostanie w rurze łączącej turbo z silnikiem, ostatecznie znajdzie się w silniku. Uczulają na to wszyscy mechanicy, o specjalistycznych pracowniach nie wspominając. Jeśli nie zwrócimy na to uwagi, podobna niedbałość może finalnie doprowadzić do uszkodzenia silnika poprzez choćby zatarcie tłoka. Demontaż turbiny z samochodu nie należy do najbardziej wymagających zadań podczas wymiany czy regeneracji turbosprężarki, potrafią poradzić sobie z tym praktycznie wszystkie warsztaty – znacznie trudniejszym, wymagającym większej wiedzy i doświadczenia zadaniem jest demontaż turbosprężarek.

Demontaż turbo i zagrożenia dla turbiny podczas demontażu
Co może pójść nie tak w czasie demontażu turbiny?


Czy demontaż turbiny to już jej regeneracja?

Demontażu turbiny z samochodu przy najszczerszych nawet chęciach nie można nazwać jej regeneracją. Znacznie łatwiej pod regenerację jest podciągnąć demontaż turbiny z turbosprężarki. Ponieważ są elementy, których się nie czyści, tylko wymienia przy każdej rozbiórce turbosprężarki, takie jak osłony termiczne czy zestawy naprawcze, przy odrobinie wyrozumiałości można w ten sposób określić proces demontażu turbiny. Warto tu jednak zaznaczyć, że demontaż turbiny, nie musi oznaczać jej wymiany – jeśli właściwości rdzenia nie odbiegają od norm, nie ma konieczności jego wymiany – odpowiednio wyczyszczony może zostać zamontowany ponownie. Dlatego też znacznie bardziej ergonomicznym rozwiązaniem w czasie eksploatacji turbosprężarki jest reagowanie na najmniejsze nawet objawy zużycia, niż czekanie "aż coś się stanie", ponieważ w takim momencie bardzo często doszło już do uszkodzenia w turbosprężarce i demontaż turbiny trzeba będzie połączyć z regeneracją turbosprężarki lub wymianą turbiny.

Demontaż turbo, a regeneracja turbosprężarki - zależność
Czy demontaż turbiny to już jej regeneracja?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Demontaż turbin

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbosprężarek 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarki 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbiny 0 złotych
Sprawdzenie turbin 0 złotych
Cena naprawy turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbo do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarek do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbiny do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii turbin do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Demontaż turbin)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.