Regeneracja ► Naprawa ► Czyszczenie ► Regeneracja turbin ► Ceny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czy można naprawić turbosprężarkę i wykonać usługę Regeneracja turbin?
W jaki sposób odbywa się usługa Regeneracja turbin dla układów doładowania?
- Odbieramy turbo naszym kurierem albo przywozimy turbo do pracowni regeneracji.
- Turbiny są rozbierane po czym dzwonimy z informacją o zakresie uszkodzeń turbiny.
- Turbosprężarki są sprawdzane na dedykowanych maszynach.
- Części są czyszczone i naprawiane na przeznaczonych do tego przyrządach.
- Po odnowieniu właściwości turbo przekazujemy do klienta.
Jaka jest cena usługi Regeneracja turbin w przedsiębiorstwach naprawy turbosprężarek?
W jaki sposób dostarczyć turbosprężarki do zakładu regeneracji?
Które turbosprężarki da się poddawać regeneracji, jakie turbosprężarki da się poddawać usłudze Regeneracja turbin?
- Turbosprężarki bez VGT,
- Turbosprężarki o zmiennej geometrii VTG,
- Układy turbosprężarek składające się z wielu turbosprężarek.
Jakie są objawy uszkodzenia turbo które da się regenerować i wykonywać usługę Regeneracja turbin?
- zmniejszone osiągi,
- czarny dym z wydechu,
- większe zużycie paliwa,
- skoki obrotów silnika,
- unieruchomienie pojazdu.
Z jakiego powodu opłaca się postawić na pracownie realizujące usługę Regeneracja turbin i nasz serwis?
- Jesteśmy największą i najnowocześniejszą tego typu pracownią w kraju,
- Mamy autoryzację producentów części jak Bosch czy Melett,
- Nasze stoły probiercze i stacje diagnostyczne to sprzęt dedykowany przez producenta, zaś kadra należy do najlepszych w kraju,
- Na wszystkie zregenerowane elementy udzielamy dwuletniej gwarancji,
- Mamy niskie ceny,
- Wykorzystujemy jedynie oryginalne części.
Regeneracja turbosprężarek samochodowych to polegający na przywróceniu urządzeniom możliwości fabrycznych najczęściej poprzez wymianę lub naprawę elementów wchodzących w skład urządzenia. Ze względu na fakt, że turbosprężarki to silniki (tak, turbosprężarki, to silniki), posiadające bardzo specyficzną charakterystykę i środowisko pracy nie dziwi fakt, że niekiedy ulegają zużyciu i konieczna jest ich regeneracja. Co więcej, nierzadko do awarii turbosprężarki przyczyniają się sami ich użytkownicy, nie zapewniając im odpowiednich warunków lub smarowania. Obecność oleju w układzie doładowania silnika jest kluczowe w zachowaniu jego żywotności na poziomie deklarowanym przez producenta. Ciężko znaleźć inne odpowiednie rady dla wszystkich użytkowników samochodów wyposażonych w układ doładowania silnika, oprócz zapewnienia turbosprężarce odpowiedniej ilości oleju. Urządzenia te są wytrzymałe i odporne na zastosowanie na nie wysokiej temperatury i ciśnienia, jakie panują w środowisku pracy silnika, a co najważniejsze turbosprężarki. Wykorzystane w jej produkcji materiały bogate w żaroodporne pierwiastki stopy metali wykorzystujące tytan, magnez czy nikiel. Niemniej nie można pominąć wszystkich tych, u których do uszkodzenia turbosprężarki już doszło i największym problemem oraz pierwszym postawionym pytaniem każdego ranka jest jak odzyskać moc w samochodzie i sprawność turbosprężarki samochodowej.
Typowe uszkodzenia turbosprężarki.
Ponieważ działanie turbosprężarki jest bardzo ważne i wprowadzone w schemat zachowania sterownika silnika nie można jej tak po prostu usunąć z układu i wierzyć, że wszystko będzie dobrze. Stąd też w przypadku uszkodzenia turbosprężarki samochodowej niezbędna jest jak najszybsza interwencja specjalisty, który zwróci uwagę na stan turbosprężarki, zidentyfikuje problem i podejmie odpowiednie środki zaradcze, aby problem usunąć. W przypadku identyfikacji problemu w specjalistycznej pracowni często usługa polegająca na identyfikacji problemu jest darmowa w przypadku kiedy klient podejmie się regeneracji uszkodzonej części. Następnym krokiem jest po przyjęciu turbosprężarki do pracowni, jest jej rozbiórka. Odpowiednio poznaczone części pozwalają na ponowne złożenie jej po regeneracji. Sprawdzany jest szereg czynników mogących lub mających wpływ na stan turbosprężarki. Wypolerowania, wytarcia, połamane łopatki wirnika czy koła kompresji, nagar powodujący zacięcia zmiennej geometrii lub jej kompletne zmielenie to przyczyny, dla których turbosprężarka przestaje pracować poprawnie i trzeba turbinę naprawić. Innymi uszkodzeniami, jakie można napotkać w eksploatacji turbosprężarki, a niezwiązane z samym urządzeniem turbosprężarki, to na przykład uszkodzenia potencjometru położenia siłownia, czy zaworu podciśnienia, którego zadanie to wspomnianym siłownikiem poruszanie.
Procedura regeneracji turbo
Regeneracja turbosprężarki w profesjonalnej pracowni odbywa się w pomieszczeniach o klasie czystości 1, czyli niemal najwyższej możliwej (klasa czystości zero oznacza czystość mikrobiologiczną znaną z sal operacyjnych), więc pierwszym krokiem na drodze do odzyskania sprawności turbosprężarki jest oczyszczenie go ze wszystkich zebranych wewnątrz korpusu zanieczyszczeń takich jak nagary oleju na przykład, sadza z zaworu recyrkulacji spalin czy pozostałości części, które uszkodzeniu uległy przy turbosprężarce rozpędzonej do 200 tysięcy obrotów na minutę i zostały zmielone w drobny mak przez pracujące turbo. Oczyszczenie korpusu turbosprężarki to pierwszy krok, jeden z najistotniejszy zresztą, ponieważ pozwala określić czy korpus nadaje się do wykorzystania w procesie regeneracji. Uszkodzenia korpusu, na przykład rozerwanie korpusu części ciepłej zazwyczaj dyskwalifikuje turbosprężarkę do regeneracji, ponieważ relatywnie bardziej opłacalne będzie zakupienie identycznej turbosprężarki regenerowanej lub regenerowanej fabrycznie.
Co jest wymieniane, a co naprawiane w regeneracji turbosprężarki?
W turbosprężarkach nie naprawia się praktycznie nic, wymieniane są za to wszystkie elementy, które wymienić się da, a które tego wymagają, a mianowicie rdzeń turbosprężarki składający się z turbiny na wałku i koła kompresji, osłonki termiczne, uszczelnienia, zmienną geometrię składającą się z kierownic turbiny, sztangi poruszającej pierścieniem definiującym ruch łopatek i zaworu podciśnienia z siłownikiem, które współpracują z zewnętrzną pompą vacuum. Wymiana tych wszystkich elementów jednak to nie wszystko, ponieważ opuszczające fabrykę producenta elementy zamienne posiadają tolerancję, która w zasadzie uniemożliwia wykorzystanie w sprawnej turbosprężarce. Skąd więc sprawne elementy w turbosprężarce? Otóż każdy specjalistyczny warsztat posiada własny sprzęt pozwalający na sprawdzenie i odpowiednie przygotowania elementów wykorzystywanych jako zamienne — turbin, wałków znacznie rzadziej kół kompresji. W takim celu wykorzystywane są wyważarki, dedykowane przez Meletta, producenta części do wielu marek turbosprężarek to wyważarki Schencka, różne modele. Uzyskanie parametrów pracy turbiny na wyważarce jest nie tylko możliwe, ale wręcz niezbędne, aby zapewnić turbosprężarce pracę we właściwych warunkach. Znane jest powszechnie określenie, że kręcący się element posiada "bicia" co oznacza, że pojawiają się odchylenia od osi obrotu, i z racji obecności siły odśrodkowej, czy jak ktoś woli siły bezwładności w przypadku prowadzenia obserwacji spoza korpusu turbo, pojawiają się przeciążenia, która w czasie pracy turbosprężarki koniec końców zawsze doprowadzą do uszkodzenia siodła rdzenia w korpusie rdzenia, łożysk, uszczelnień i nawet korpusu i zniszczenia wałka. Wspomniane bicia są mierzone w jednostce przeciążenia (g) i takie opuszczające fabrykę elementy zamienne cechują się zazwyczaj tolerancją do 2g. Specjalistyczne pracownie nie dopuszczają, aby ręce ich inżynierów nie opuszczały elementy narażone na przeciążenia większe od 0,1 do 0,2 g. Zapewne wiele osób zastanawia się, jak przebiega takie wyważanie rdzenia, przecież nikt nie siedzi z pilnikiem i nie piłuje rdzenia turbosprężarki za kilkaset złotych. Badania odbywają się za pomocą sterowanych elektronicznie wyważarek, a ujmowanie masy odbywa się niemal bez udziału człowieka i odbywa się z dokładnością około 1 mg. Wyważony wałek montowany jest w rdzeń i wyważany ponownie. Uzyskanie wartości dopuszczalnych przez serwis umożliwia montowanie elementów w całość. Czy to już koniec regeneracji turbosprężarki, oczywiście nie, ponieważ niezbędnym w tym momencie etapem jest również kalibracja sterowania zmienną geometrią — odbywa się to na innych specjalistycznych maszynach. Po ustawieniu wszystkiego, wymianie wszystkich elementów, mocowań i uszczelnień, skręceniu turbosprężarki i kalibracji VNT pozostaje ostatni etap, czyli symulacja pracy. Symulacja pracy turbosprężarki. Turbo montuje się na kolejnej specjalnie do tego dedykowanej maszynie, której zadaniem będzie odwzorowanie warunków panujących podczas pracy w silniku. Turbosprężarka wypełniana jest świeżym olejem i powoli zadawane są jej coraz większe prędkości obrotowe. Rozpoczęcie pomiaru ma miejsce przy 15 tysiącach obrotów na minutę, co już samo w sobie jest wartością większą, niż prędkość obrotowa pracującego silnika odrzutowego. Jeśli turbosprężarka zachowuje się poprawnie, proces regeneracji uznawany jest za zakończony, turbosprężarka jest plombowana, pakowana i wysyłana do klienta.
Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Regeneracja turbin |
Cena i koszt (netto) |
---|---|
Wycena naprawy turbosprężarek | 0 złotych |
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbiny | 0 złotych |
Rozbiórka turbosprężarki | 0 złotych |
Sprawdzenie turbin | 0 złotych |
Regeneracja turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) | 285 złotych (netto) + części |
Naprawa turbo do samochodów osobowych i dostawczych | 285 złotych (netto) + części |
Cena regeneracji turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych | 285 złotych (netto) + części |
Koszt naprawy turbin do samochodów użytkowych osobowych | 285 złotych (netto) + części |
Cena naprawy turbosprężarek do samochodów dostawczych ciężarowych | 366 złotych (netto) + części |
Regeneracja turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) | 366 złotych (netto) + części |
Naprawa turbo do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych | 366 złotych (netto) + części |
Naprawa geometrii turbosprężarek | 163 złote (netto) + części |
Czyszczenie zmiennej geometrii podawania spalin turbin do samochodów osobowych i użytkowych | 163 złote (netto) + części |
Regeneracja zmiennej geometrii turbosprężarki do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t | 163 złote (netto) + części |
Koszt podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) | 399 złotych do ok. 560 złotych (netto) |
Cena podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) | 399 złotych do ok. 560 złotych (netto) |
Koszt podstawowej regeneracji turbin (robocizna + części) | 399 złotych do ok. 560 złotych (netto) |
Informujemy, że wyrażając zgodę na zamówienie odbioru przesyłki, wysyłkę przesyłki oraz odebranie przesyłki zwrotnej za pośrednictwem firmy spedycyjnej DPD Polska Sp. z o.o. wyrażają Państwo tym samym zgodę na akceptację obowiązującego Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska Sp. z o.o. oraz Szczegółowych Warunków Świadczenia Usług DPD Polska Sp. z o.o.
Zarezerwuj termin (usługa Regeneracja turbin)
W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.
Dodaj komentarz
- Będzin
- Jasienica
- Bydgoszcz
- Sawin
- Chodzież
- Choszczno
- Czaplinek
- Gniezno
- Szczuczyn
- Lubawa
- Paszowice
- Kowary
- Kielce
- Kołobrzeg
- Legionowo
- Prochowice
- Lębork
- Lubliniec
- Łosice
- Międzyrzecz
- Myślenice
- Bierutów
- Pińczów
- Dołuje
- Swarzędz
- Tyczyn
- Skarżysko-Kamienna
- Sochaczew
- Sopot
- Sosnowiec
- Łobez
- Dobiegniew
- Chocicza
- Pruszcz
- Tarnowskie Góry
- Bełżec
- Cekcyn
- Wąbrzeźno
- Wolsztyn
- Czerwieńsk
- Nowogród Bobrzański
- Siemianowice Śląskie
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Te procesy są wykonywane w celu przywrócenia sprawności, wydajności oraz długości życia turbin. Turbiny są częściami mechanicznymi, które podlegają zużyciu, korozji oraz uszkodzeniom w wyniku eksploatacji. Regeneracja, naprawa, czyszczenie oraz regeneracja turbin są niezbędne, aby utrzymać je w optymalnym stanie technicznym i zapewnić ich długotrwałe i efektywne działanie. Procesy te mogą obejmować m.in. naprawę uszkodzonych części, oczyszczanie z osadów czy zmiany w konstrukcji lub parametrach technicznych, w celu poprawy wydajności i osiągów turbiny. Dzięki tym procesom turbiny mogą działać efektywniej, zużywać mniej energii, emitować mniejsze ilości zanieczyszczeń oraz być bardziej ekonomiczne w eksploatacji.
Regeneracja turbin możliwa jest w przypadku każdego modelu auta? Czy też są wersje, gdzie nie da się nic z tym zrobić?