Localizations image

Regeneracja ► Naprawa ► Czyszczenie ► Regeneracja turbin ► Ceny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75

Regeneracja turbosprężarek samochodowych to polegający na przywróceniu urządzeniom możliwości fabrycznych najczęściej poprzez wymianę lub naprawę elementów wchodzących w skład urządzenia. Ze względu na fakt, że turbosprężarki to silniki (tak, turbosprężarki, to silniki), posiadające bardzo specyficzną charakterystykę i środowisko pracy nie dziwi fakt, że niekiedy ulegają zużyciu i konieczna jest ich regeneracja. Co więcej, nierzadko do awarii turbosprężarki przyczyniają się sami ich użytkownicy, nie zapewniając im odpowiednich warunków lub smarowania. Obecność oleju w układzie doładowania silnika jest kluczowe w zachowaniu jego żywotności na poziomie deklarowanym przez producenta. Ciężko znaleźć inne odpowiednie rady dla wszystkich użytkowników samochodów wyposażonych w układ doładowania silnika, oprócz zapewnienia turbosprężarce odpowiedniej ilości oleju. Urządzenia te są wytrzymałe i odporne na zastosowanie na nie wysokiej temperatury i ciśnienia, jakie panują w środowisku pracy silnika, a co najważniejsze turbosprężarki. Wykorzystane w jej produkcji materiały bogate w żaroodporne pierwiastki stopy metali wykorzystujące tytan, magnez czy nikiel. Niemniej nie można pominąć wszystkich tych, u których do uszkodzenia turbosprężarki już doszło i największym problemem oraz pierwszym postawionym pytaniem każdego ranka jest jak odzyskać moc w samochodzie i sprawność turbosprężarki samochodowej.

Regeneracja turbin i ich naprawa
Regeneracja turbin


Typowe uszkodzenia turbosprężarki.

Ponieważ działanie turbosprężarki jest bardzo ważne i wprowadzone w schemat zachowania sterownika silnika nie można jej tak po prostu usunąć z układu i wierzyć, że wszystko będzie dobrze. Stąd też w przypadku uszkodzenia turbosprężarki samochodowej niezbędna jest jak najszybsza interwencja specjalisty, który zwróci uwagę na stan turbosprężarki, zidentyfikuje problem i podejmie odpowiednie środki zaradcze, aby problem usunąć. W przypadku identyfikacji problemu w specjalistycznej pracowni często usługa polegająca na identyfikacji problemu jest darmowa w przypadku kiedy klient podejmie się regeneracji uszkodzonej części. Następnym krokiem jest po przyjęciu turbosprężarki do pracowni, jest jej rozbiórka. Odpowiednio poznaczone części pozwalają na ponowne złożenie jej po regeneracji. Sprawdzany jest szereg czynników mogących lub mających wpływ na stan turbosprężarki. Wypolerowania, wytarcia, połamane łopatki wirnika czy koła kompresji, nagar powodujący zacięcia zmiennej geometrii lub jej kompletne zmielenie to przyczyny, dla których turbosprężarka przestaje pracować poprawnie i trzeba turbinę naprawić. Innymi uszkodzeniami, jakie można napotkać w eksploatacji turbosprężarki, a niezwiązane z samym urządzeniem turbosprężarki, to na przykład uszkodzenia potencjometru położenia siłownia, czy zaworu podciśnienia, którego zadanie to wspomnianym siłownikiem poruszanie.

Turbosprężarka zregenerowana po uszkodzeniach
Typowe uszkodzenia turbosprężarki


Procedura regeneracji turbo

Regeneracja turbosprężarki w profesjonalnej pracowni odbywa się w pomieszczeniach o klasie czystości 1, czyli niemal najwyższej możliwej (klasa czystości zero oznacza czystość mikrobiologiczną znaną z sal operacyjnych), więc pierwszym krokiem na drodze do odzyskania sprawności turbosprężarki jest oczyszczenie go ze wszystkich zebranych wewnątrz korpusu zanieczyszczeń takich jak nagary oleju na przykład, sadza z zaworu recyrkulacji spalin czy pozostałości części, które uszkodzeniu uległy przy turbosprężarce rozpędzonej do 200 tysięcy obrotów na minutę i zostały zmielone w drobny mak przez pracujące turbo. Oczyszczenie korpusu turbosprężarki to pierwszy krok, jeden z najistotniejszy zresztą, ponieważ pozwala określić czy korpus nadaje się do wykorzystania w procesie regeneracji. Uszkodzenia korpusu, na przykład rozerwanie korpusu części ciepłej zazwyczaj dyskwalifikuje turbosprężarkę do regeneracji, ponieważ relatywnie bardziej opłacalne będzie zakupienie identycznej turbosprężarki regenerowanej lub regenerowanej fabrycznie.

Proces regeneracji turbosprężarki
Procedura regeneracji turbo


Co jest wymieniane, a co naprawiane w regeneracji turbosprężarki?

W turbosprężarkach nie naprawia się praktycznie nic, wymieniane są za to wszystkie elementy, które wymienić się da, a które tego wymagają, a mianowicie rdzeń turbosprężarki składający się z turbiny na wałku i koła kompresji, osłonki termiczne, uszczelnienia, zmienną geometrię składającą się z kierownic turbiny, sztangi poruszającej pierścieniem definiującym ruch łopatek i zaworu podciśnienia z siłownikiem, które współpracują z zewnętrzną pompą vacuum. Wymiana tych wszystkich elementów jednak to nie wszystko, ponieważ opuszczające fabrykę producenta elementy zamienne posiadają tolerancję, która w zasadzie uniemożliwia wykorzystanie w sprawnej turbosprężarce. Skąd więc sprawne elementy w turbosprężarce? Otóż każdy specjalistyczny warsztat posiada własny sprzęt pozwalający na sprawdzenie i odpowiednie przygotowania elementów wykorzystywanych jako zamienne — turbin, wałków znacznie rzadziej kół kompresji. W takim celu wykorzystywane są wyważarki, dedykowane przez Meletta, producenta części do wielu marek turbosprężarek to wyważarki Schencka, różne modele. Uzyskanie parametrów pracy turbiny na wyważarce jest nie tylko możliwe, ale wręcz niezbędne, aby zapewnić turbosprężarce pracę we właściwych warunkach. Znane jest powszechnie określenie, że kręcący się element posiada "bicia" co oznacza, że pojawiają się odchylenia od osi obrotu, i z racji obecności siły odśrodkowej, czy jak ktoś woli siły bezwładności w przypadku prowadzenia obserwacji spoza korpusu turbo, pojawiają się przeciążenia, która w czasie pracy turbosprężarki koniec końców zawsze doprowadzą do uszkodzenia siodła rdzenia w korpusie rdzenia, łożysk, uszczelnień i nawet korpusu i zniszczenia wałka. Wspomniane bicia są mierzone w jednostce przeciążenia (g) i takie opuszczające fabrykę elementy zamienne cechują się zazwyczaj tolerancją do 2g. Specjalistyczne pracownie nie dopuszczają, aby ręce ich inżynierów nie opuszczały elementy narażone na przeciążenia większe od 0,1 do 0,2 g. Zapewne wiele osób zastanawia się, jak przebiega takie wyważanie rdzenia, przecież nikt nie siedzi z pilnikiem i nie piłuje rdzenia turbosprężarki za kilkaset złotych. Badania odbywają się za pomocą sterowanych elektronicznie wyważarek, a ujmowanie masy odbywa się niemal bez udziału człowieka i odbywa się z dokładnością około 1 mg. Wyważony wałek montowany jest w rdzeń i wyważany ponownie. Uzyskanie wartości dopuszczalnych przez serwis umożliwia montowanie elementów w całość. Czy to już koniec regeneracji turbosprężarki, oczywiście nie, ponieważ niezbędnym w tym momencie etapem jest również kalibracja sterowania zmienną geometrią — odbywa się to na innych specjalistycznych maszynach. Po ustawieniu wszystkiego, wymianie wszystkich elementów, mocowań i uszczelnień, skręceniu turbosprężarki i kalibracji VNT pozostaje ostatni etap, czyli symulacja pracy. Symulacja pracy turbosprężarki. Turbo montuje się na kolejnej specjalnie do tego dedykowanej maszynie, której zadaniem będzie odwzorowanie warunków panujących podczas pracy w silniku. Turbosprężarka wypełniana jest świeżym olejem i powoli zadawane są jej coraz większe prędkości obrotowe. Rozpoczęcie pomiaru ma miejsce przy 15 tysiącach obrotów na minutę, co już samo w sobie jest wartością większą, niż prędkość obrotowa pracującego silnika odrzutowego. Jeśli turbosprężarka zachowuje się poprawnie, proces regeneracji uznawany jest za zakończony, turbosprężarka jest plombowana, pakowana i wysyłana do klienta.

Wymieniona i naprawiona turbosprężarka
Co jest wymieniane, a co naprawiane w regeneracji turbosprężarki?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Regeneracja turbin

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbin 0 złotych
Wycena naprawy turbiny 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Cena regeneracji turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbo do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarki do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbo do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarki do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana VNT, VTG, VGT turbin do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Regeneracja turbin)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.