blog

Blisko Ciebie - REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK – CZYSZCZENIE, NAPRAWA TURBINY

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Regeneracja, naprawa i czyszczenie turbosprężarek oraz turbin blisko Ciebie

Każdy fanatyk motoryzacji jest świadomy tego, że silnik z turbo, czyli turbosprężarką to duży skok w motoryzacji. Turbosprężarka to nic innego, jak dodatkowa moc i poprawniejsza wydajność silnika. Turbo w dzisiejszych czasach montowane jest nie tylko w większych samochodach lecz także w miejskich autach oraz w przemyśle lotniczym tak aby zapewnić kierowcy najwyższą jakość oraz frajdę z jazdy.

Zalety turbosprężarki

Zalety turbosprężarki

Zalety:
- wzrost sprawności silnika, poprzez wykorzystanie energii gazów wydechowych
- wzrost wysilenia, przez co silnik o określonej mocy ma mniejsze rozmiary i masę
- Niższe obroty maksymalnego momentu obrotowego
- lepsze opłukanie cylindra ze spalin
- Większa wysokość pracy silnika

Wady turbosprężarki

Wady turbosprężarki

Wady:
- podczas pracy w szybkozmiennych obciążeniach wydatek turbosprężarki nie zawsze jest dobrany optymalnie do obciążenia (z tego powodu stosuje się układy regulowanych kierownic w sprężarce, zawory upustowe, układy bi-turbo)
- większa jest złożoność silnika, więcej miejsca wymaga zabudowanie takiego silnika.
- szybsze zużycie podzespołów silnika
- w starszych konstrukcjach występuje zjawisko turbo-dziury.

Jednak więcej zalet sprawia, że niemal wszystkie obecnie produkowane silniki wysokoprężne są silnikami z turbo, a część z nich posiada intercooler. Należy wziąć pod uwagę że turbiny są bardzo wrażliwe, jest to jeden z podzespołów, jakie ulegają awarii oraz wymagają regeneracji. Po uruchomieniu silnika kierowcy nie powinni dociskać pedału gazu do podłogi, ponieważ nierozgrzana turbina wybitnie szybko ulega awarii, również gdy pragniemy zgasić rozgrzany motor należy chwilę odczekać ponieważ turbina potrzebuje czasu na aby ostygnąć. Brak wiedzy na temat zasad działania oraz brak okresowej kontroli naszej turbosprężarki prowadzi do istotnych awarii silnika, w takim wypadku cena za regenerację może nas zaskoczyć. Gdy nasz samochód nie posiada mocy, gaśnie lub przerywa podczas jazdy należy zastanowić się nad regeneracją naszej turbosprężarki. Wtedy należałoby zgłosić się do mechanika. Jeżeli w naszej okolicy nie ma serwisów zajmujących się takimi rzeczami, wystarczy jedynie że wpiszemy zapytanie Regeneracja turbosprężarek w swojej przeglądarce internetowej. Twoim oczom ukażą się mechanicy z różnych miast takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Jaworzno, Radlin, Bielsko Biała, Nowa Wieś Ełcka, Mielec, Rzeszów, Krosno, Nowa Dęba, Jarosław, Lublin, Iława, Poznań, Chorzów, Józefów, Suchedniów, Starachowice, Częstochowa, Łódź, Swadzim, Oleśnica, Białystok, Tychy, Sosnowiec, Katowice, Nowy Sącz, Zakopane, Łowicz, Mirków, Pruszków, Radom, Elbląg, Gdańsk, Lubań itd. którzy zajmują się regeneracją, naprawą oraz testowaniem turbin. W ogólnoświatowym trendzie ważne miejsce zajmuje proces regeneracji turbosprężarki. Technologie tego procesu zostały opracowane a następnie udostępnione przez producentów turbosprężarek. W skład ich wchodzi dokumentacja, jak i specjalne zastawy naprawcze oraz części zamienne. Podczas regeneracji wymieniane są jedynie elementy zużywające się podczas eksploatacji i są one zastąpione nowymi, identycznymi częściami które stosowane są przy produkcji. Podczas regeneracji obowiązują te same standardy, jak przy seryjnej produkcji. Dzięki tym standardom mamy pewność że po regeneracji nasze turbo jest porównywalne z fabrycznie nowym oryginałem.

Etapy naprawy turbosprężarek

Etapy naprawy turbosprężarek

Pierwszym etapem w procesie naprawy turbo jest jej demontaż na części i podzespoły, kolejnym krokiem jest mycie oraz czyszczenie elementów. Po ukończeniu tych czynności przechodzimy do kontroli i oceny wymiarów określonych w instrukcji producenta. Następnie wymieniamy części, potem przechodzimy do wyważenia wałka z kołem kompresji turbo.

Wyważarka rejestruje niewyważenie w zakresie np. od 0 nawet do 200 000 obr/min, dzięki czemu możliwa jest obserwacja drgań . Tak dokładny pomiar pozwala na precyzyjne doważenie wirujących elementów. Każdorazowo sporządzany jest wykres doważenia z zadaną tolerancją, a jego wydruk dołączany do sprawdzonej naprawionej turbosprężarki. Następnie przechodzimy do Komputerowego ustawienia regulatora podciśnieniowego, nadciśnieniowego lub nastawnika sterowanego elektrycznie, Końcowym etapem jest konserwacja turbosprężarki po naprawie oraz przygotowanie do montażu w samochodzie.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.75

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.75
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Franek
2023-01-25 10:10:19
Regeneracja turbosprężarki polega na czyszczeniu i naprawie samej turbiny oraz jej elementów składowych. Proces ten może obejmować usunięcie zanieczyszczeń i osadów z kanałów i komór turbiny, wymianę uszkodzonych elementów (np. łożysk, uszczelnień) oraz dynamiczne wyważenie całej jednostki. Regeneracja jest często tańszym i bardziej ekologicznym rozwiązaniem niż zakup nowej turbosprężarki.
Irek
2020-03-04 14:33:14
Robiłem u was opla. Koszt regeneracji turbiny 2.0 cdti to nic, biorąc pod uwagę jak teraz działa auto!
Aster22
2019-08-27 11:27:25
Przy takich zaletach turbiny jestem w stanie zaakceptować jej wady :)

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60