Localizations image
Strona główna / Diagnostyka turbosprężarki

Diagnostyka turbosprężarki • Diagnostyka turbosprężarek • Regeneracja turbo i turbin • Zobacz cennik

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.73

Każdą turbinę, jaka trafi do pracowni regeneracji, czeka diagnostyka turbosprężarki i jest to nieuniknione. Jednocześnie powinniśmy się z tego faktu cieszyć, ponieważ uszkodzenie turbosprężarki nie tylko zostanie wtedy dokładnie zweryfikowane, ale również poznamy przyczynę jego wystąpienia. Czy nie ciekawi jednak proces diagnostyki turbosprężarki, czyli co dzieje się z naszą turbosprężarką po wysłaniu jej bądź przywiezieniu do pracowni zajmującej się przywracaniem sprawności turbosprężarkom? Na pewno sympatyków samochodów z silnikiem diesla oraz mechaników samochodowych, którzy z podobnych usług jak regeneracja turbosprężarki korzystają znacznie częściej niż przeciętny Kowalski. Dlaczego tak jest, że mechanicy regenerują turbo częściej niż ktokolwiek inny? Ponieważ sami nie mają takich możliwości, aby przywrócić turbosprężarkę do pełnej sprawności i jeszcze zagwarantować, że w idealnym stanie zachowa się przez rok. A pracownie regeneracji turbosprężarek nie tylko mogą to zrobić, to dodatkowo gwarantują nam to na piśmie. Jak więc przebiega diagnostyka turbosprężarki, najważniejszy po regeneracji proces w przywracaniu sprawności turbosprężarce?

Etapy diagnostyki turbosprężarki - turbosprężarka po diagnostyce
Diagnostyka turbosprężarki


Co to jest diagnostyka turbosprężarki?

Diagnostyka turbosprężarki polega na zidentyfikowaniu wszystkich uszkodzeń turbosprężarki oraz przyczyn, które doprowadziły do ich powstania. Wydaje się to zadaniem trudnym, zwłaszcza że zawsze, bez względu na branżę, stwierdzić przyczynę usterki bez dokładnego zbadania całego urządzenia, jednak specjaliści z zakładów, które dziennie przywracają do sprawności setki turbosprężarek, mają wystarczająco dużo doświadczenia i wiedzy, żeby radzić sobie z tym zagadnieniem i radzić sobie bardzo dobrze. Inżynierowie zakładów zajmujących się podobnymi zadaniami jak naprawa turbo, po otrzymaniu do rąk turbosprężarki na początku przeprowadzają ocenę organoleptyczną z zewnątrz. Sprawdza się siłownik, sterujący położeniem cięgna i pozycją łopatek i kierownic zmiennej geometrii. Badane są wszystkie trzy korpusy, pod kątem występowania uszkodzeń w postaci pęknięć bądź braku integralności struktury. Co prawda turbosprężarki pracują w bardzo zanieczyszczonych warunkach środowiskowych i niekiedy akumulacja wspomnianych zanieczyszczeń uniemożliwia dokładne zbadanie wszystkich niuansów, ale nawet jeśli mikropęknięcia nie zostały dostrzeżone przez serwisanta, odnajdą się podczas innych testów, a zidentyfikowane zostaną mikroskopowo. Następnie turbosprężarka rozbierana jest, a elementy po rozbiórce dokładnie badane, dodatkowo, co ważne, przed myciem, ponieważ usunięcie zanieczyszczeń z takich newralgicznych elementów jak łożysko oporowe nie pozwoli na weryfikację, w jakim stanie znajduje się choćby układ smarowania. Po sprawdzeniu muszli i siłownika przychodzi kolej na sprawdzenie pozostałych elementów wchodzących w skład serca turbosprężarki. Na pierwszy ogień idzie zmienna geometria. Jest niemal pewne, że jeśli z siłownikiem były problemy, problemy będą również ze zmienną geometrią. Elementy te współpracują ze sobą na bardzo istotnej płaszczyźnie i jeśli w tej współpracy dojdzie do zgrzytów, to efekty są zauważalne po jednej i po drugiej stronie. Zacięty pierścień zmiennej geometrii nieporuszany przez siłownik prowadzi do zbierania się nagaru na łopatkach, natomiast obciążony siłownik bez możliwości zmiany pozycji w końcu uszkodzi się, rozszczelni i zepsuje. Następnie badane są główne pracujące elementy rdzenia, czyli turbina i koło kompresji. Kiedy zweryfikuje się wymienione elementy, kolej przychodzi na rozbiórkę rdzenia. Jest to istotne dla stwierdzenia czy nadaje się on jeszcze do czegokolwiek, czy jest już uszkodzony w stopniu uniemożliwiającym ponowną regenerację. Przed wymianą jakichkolwiek elementów najpierw dokładnie sprawdzana jest każda część, z nadzieją, że może się uda jeszcze z nich skorzystać i obniżyć koszt regeneracji turbiny. Sprawdzane są oba wirniki – turbina i koło kompresji, wałek oraz elementy eksploatacyjne. O tyle o ile można wykorzystać ponownie turbinę czy koło kompresji, o tyle niestety elementy zużywające się w codziennej eksploatacji, a wchodzące w skład zestawu naprawczego wymienia się zawsze. Pytanie, dlaczego więc są one sprawdzane, a nie po prostu wymienione na nowe i zapomniane? Otóż w czasie diagnostyki turbosprężarki bardzo szczegółowo sprawdzany jest każdy element, a to za sprawą tego, że na podstawie uszkodzeń tych elementów, takich jak łożyskowanie, uszczelnienia czy mocowania i nakrętki można stwierdzić, czy uszkodzenie jest poważne i skąd się wzięło. Diagnostyka turbosprężarki, oprócz identyfikacji uszkodzeń i zakresu pracy przy turbosprężarce ma również inne bardzo ważne zadanie. Ma określić w przybliżeniu nie tylko jakie uszkodzenia dotknęły turbinę, ale również jak powstały, a więc co jest przyczyną uszkodzenia turbosprężarki. Dzięki temu można poinformować Klienta, co sprawiło, że musiał spotkać się z koniecznością regeneracji turbosprężarki i co trzeba wymienić lub naprawić w samochodzie, aby nie doszło ponownie do takiej samej usterki. Albo innej, ale równie nieprzyjemnej, lecz posiadającej jednocześnie taką samą przyczynę.

Turbosprężarka po procesie diagnostyki
Co to jest diagnostyka turbosprężarki?


Ile kosztuje diagnostyka turbosprężarki?

Diagnostyka turbosprężarki jest standardowym elementem procedury regeneracji turbosprężarek i jeśli ktoś decyduje się na regenerację turbosprężarki, zostanie ona przeprowadzona dla Klienta całkowicie za darmo. Warto tu również zaznaczyć, że mimo iż diagnostyka turbosprężarki jest w profesjonalnej pracowni przeprowadzana całkowicie za darmo, to jeśli nie zdecydujemy się, aby ją naprawiać, regenerować, czy choćby wymienić zestaw naprawczy, który wymieniany jest standardowo przy każdej rozbiórce, to oczywiście nie zostaniemy pociągnięci do żadnych kosztów związanych z demontażem turbo, jednak naszą turbosprężarkę otrzymamy z powrotem kompletną, zawierającą wszystkie elementy, z jakimi trafiła do pracowni, jednak rozłożoną na części pierwsze.

Turbo po diagnostyce - wycena turbosprężarki

Ile kosztuje diagnostyka turbosprężarki?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Diagnostyka turbosprężarki

Cena i koszt (netto)
Wycena naprawy turbo 0 złotych
Rozbiórka turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbin 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarek 0 złotych
Cena regeneracji turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbin do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbo do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarki 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbin do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana geometrii turbosprężarek do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Diagnostyka turbosprężarki)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.