Localizations image
Strona główna / Regeneracja turbiny

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Regeneracja turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.76

Regeneracja turbiny – Ile pracuje turbina po regeneracji?

Odpowiadając na pytanie z tytułu artykułu, dokładnie tyle ile pracuje nowa turbosprężarka. Aby właściwie zrozumieć odpowiedź na to pytanie, należy najpierw dowiedzieć się, na czym polega proces regeneracji turbiny w specjalistycznej pracowni. Nierzadko spotykamy się z opiniami, że regeneracja, to pewnie "druciarstwo", próba odzyskania sprawności zepsutych, używanych elementów, pewnie z rozbitego samochodu, lub inne działania typu second-hand. Jak bardzo mylna i myląca jest to opinia i jak bardzo różni się proces regeneracji turbiny od wyobrażeń na temat przebiegu tego procesu, postaramy się wyjaśnić w kolejnych akapitach tego artykułu. Na wstępnie możemy jedynie obiecać, że proces regeneracji turbiny nie ma wiele wspólnego z demontażem turbosprężarek z rozbitych samochodów.


Jak przebiega regeneracja turbiny?

Zacznijmy od tego, że turbosprężarka z rozbitego samochodu zazwyczaj nie nadaje się do użytku. Raptowne zatrzymanie turbosprężarki najczęściej prowoduje jej kompletne zniszczenie, a taka sytuacja ma miejsce najczęściej w przypadku mocnego uderzenia. Bardzo podobnie ma się sytuacja z samochodami wyposażonymi w turbosprężarkę, ale oddanymi na złom, a mianowicie zapieczone i zastane turbo najprawdopodobniej nie cechuje się parametrami nowej turbosprężarki, a najczęściej zwyczajnie nie pracuje. Dlaczego więc taka opinia krąży wśród użytkowników samochodów z silnikiem diesla? Nie wiadomo, przyczyną najprawdopodobniej jest brak wiedzy na temat procesu regeneracji turbiny. Turbosprężarce, która trafia pod dach autoryzowanej pracowni zajmującej się regeneracją i naprawą turbosprężarek samochodowych, fundowane jest nowe życie, a to za sprawą bardzo kompleksowych i złożonych procedur, którym etapami poddawana jest turbosprężarka, a które mają na celu przywrócenie jej sprawności i osiągów. Pierwszym i w zasadzie najważniejszym etapem jest weryfikacja uszkodzeń, ich przyczyn i ustalenie dalszego planu działania. Zdarzają się uszkodzenia, które dyskwalifikują turbosprężarkę z procesu regeneracji, jednak są one stosunkowo rzadkie, znacznie częściej można przywrócić im pełną sprawność. Etap ten jest, jak już wspomniano najważniejszy, ponieważ pozwala on ustalić jaki koszt regeneracji turbiny czeka klienta. Ustalenie przed naprawą ceny regeneracji turbiny jest bardzo ważne, ponieważ pozwala na uniknięcie niespodziewanych kosztów, na jakie narażony może być klient przed takimi ustaleniami. Następnie odbywają się kolejne etapy polegające na zainstalowaniu w konstrukcji turbosprężarki fabrycznie nowych części. Jeśli kiedykolwiek, ktokolwiek otrzyma informację, że turbosprężarka była poddawana regeneracji, jednak wszystkie części były sprawne i nic nie wymagało wymiany, to najprawdopodobniej turbosprężarka nie była regenerowana lub klient jest oszukiwany. Jak już wspomniałem, pierwszym i najważniejszym etapem regeneracji turbosprężarki jest jej demontaż, a są elementy w turbosprężarkach, które instaluje się tylko raz i po demontażu muszą być one wymienione.


Co wymienia się podczas regeneracji turbiny?

Podczas regeneracji turbiny wymieniany jest zawsze zestaw naprawczy, w skład którego wchodzą takie elementy jak uszczelnienie rdzenia, łożyskowanie i osłonka termiczna. Uszczelnienie wymienia się po każdorazowym demontażu turbiny, a jego zadaniem jest uniemożliwienie przedostawania się oleju silnikowego do części zimnej turbiny, łożyskowanie to oczywiście łożyska rdzenia, dzięki którym kręci się zarówno koło kompresji, turbina i wałek, natomiast osłonka termiczna to taki element, który po pierwszej instalacji traci swoją sprężystość – przyjmuje kształt po dokręceniu i nie można używać go drugi raz. Podobnie jest z wirnikiem turbiny – jeśli zachodzi konieczność wymiany, wykorzystuje się jedynie nowe fabrycznie turbinki, ponieważ niemożliwe jest ich naprawianie – wykonane z niemożliwą do odzyskania dokładnością, nawet nowe turbiny prosto z pudełka poddaje się wyważaniu przed instalacją wraz z rdzeniem w korpusie turbosprężarki. Elementem, którego zazwyczaj się nie wymienia, są muszle turbosprężarki. Są to bardzo trwałe elementy, niepracujące, które jeśli ich stan na to pozwala, nie są wymieniane, ponieważ są bardzo drogie i w przypadku uszkodzenia muszli bywa, że regeneracja jest nieopłacalna, niemniej jednak nie można tego stwierdzić bez rozbiórki turbo, wyjątkiem jest sytuacja, kiedy muszla jest widocznie rozerwana lub zniszczona.


Gdzie oddawać turbiny do regeneracji?

Tylko do autoryzowanych pracowni posiadających odpowiedni sprzęt i kadrę. Ilość pieniędzy, jaką trzeba zainwestować w regenerację turbosprężarki, jest tak duża, jak konkurencja na rynku i pracownie nie mogą pozwolić sobie na zbyt dużą marżę. Cena regeneracji turbiny to przeciętnie około 500 – 600 złotych wraz z kosztem zestawu naprawczego i naprawdę ciężko jest zejść niżej, przy zachowaniu profesjonalnych procedur przebiegu regeneracji turbiny. Zdarzają się co prawda ceny niższe, jednak w takim wypadku warto poprosić o wydruk parametrów, gwarancję na piśmie i raport z symulacji pracy turbo w różnych zakresach prędkości obrotowej. Oczywiście zawsze możemy należeć do ludzi, którzy się właśnie mylą, jednak niewiele ryzykujemy, mówiąc, że żadnego z takich dokumentów nie otrzymamy. Tokarka nie drukuje wydruków, na używane turbiny nie ma gwarancji, a symulacji nie przeprowadzono, bo nie ma na czym. Takich zakładów regeneracji nie polecamy, ponieważ ciężko jest w przypadku niesprawnej turbiny po regeneracji dochodzić swoich praw. Zwłaszcza, że za cenę niewiele wyższą mamy gwarancję, wydruki parametrów oraz raport z symulacji pracy turbosprężarki w maszynie. Takie zasady obowiązują wszystkie autoryzowane serwisy w całym kraju, gwarancja obejmuje turbosprężarkę na minimum rok, a jeśli zakład jest pewny swoich pracowników i wysokich standardów, i jakości świadczonych usług, gwarancja taka wystawiana jest zazwyczaj bez limitu przejechanych kilometrów.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Regeneracja turbiny

Cena i koszt (netto)
Wycena naprawy turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbo 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbin 0 złotych
Rozbiórka turbiny 0 złotych
Cena regeneracji turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbo do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarki do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie VNT, VTG, VGT turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii turbosprężarki do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana geometrii turbiny do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Regeneracja turbiny)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.