Localizations image

Demontaż turbosprężarki Diagnostyka turbosprężarek Regeneracja turbo i turbin Zobacz cennik

Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.52

Czy można wyczyścić turbosprężarki a także przeprowadzić serwis Demontaż turbosprężarki?

Turbiny można wyczyścić w jednej z pracowni regeneracji układów doładowania gdzie da się jednocześnie zrealizować usługę Demontaż turbosprężarki jak również skontaktować się telefonicznie oraz ustalić odbiór kurierem.

W jaki sposób przebiega usługa Demontaż turbosprężarki dla turbin?

  • Odbieramy turbiny kurierem albo przywozimy turbiny do zakładu zajmującego się regeneracją.
  • Turbiny są weryfikowane podczas rozbiórki po czym informujemy Klienta o zakresie uszkodzeń turbin.
  • Systemy doładowania są poddawane sprawdzeniu na przeznaczonych do tego stanowiskach testowych.
  • Części czyścimy i naprawiamy na wysokiej klasy przyrządach.
  • Po przywróceniu właściwości systemów doładowania odsyłamy do kontrahenta.

Jaki jest koszt usługi Demontaż turbosprężarki w przedsiębiorstwach naprawy turbosprężarek?

Cena naprawy turbosprężarek związany jest od uszkodzeń turbiny. Sprawdzenie turbosprężarki jest za darmo.

Jak najszybciej przywieźć turbosprężarki do firmy naprawiającej turbosprężarki?

Najlepiej jest turbosprężarki przesłać do pracowni regeneracji turbin kurierem jakiego możemy dla Państwa zamówić ale rzecz jasna zapraszamy do osobistej wizyty w pracowni gdzie jest możliwość aby zobaczyć jak odbywa się usługa Demontaż turbosprężarki.

Które turbiny można poddawać regeneracji, które turbiny da się poddawać serwisowi Demontaż turbosprężarki?

Zasadniczo wszystkie turbiny można poddawać testom w tym:
  • Turbosprężarki bez VTG,
  • Turbosprężarki ze zmienną geometrią,
  • Doładowania Bi i Twin turbo.

Jakie są sygnały uszkodzenia turbosprężarek które da się naprawiać i przeprowadzać usługę Demontaż turbosprężarki?

Typowe oznaki uszkodzenia turbin to:
  • wyraźnie słabsza moc,
  • zwiększone dymienie,
  • zwiększony pobór paliwa,
  • skoki obrotów silnika,
  • problemy z odpaleniem silnika.

Z jakiego powodu opłaca się wybrać firmy realizujące usługę Demontaż turbosprężarki i naszą stronę?

Warto wykorzystać nasze usługi bo:
  • Dysponujemy najnowocześniejszą i największą pracownią tego typu w kraju,
  • Posiadamy autoryzację największych producentów części samochodowych,
  • Posiadamy najnowocześniejsze dedykowane maszyny oraz świetnie wyszkoloną kadrę,
  • Udzielamy gwarancji bez limitu przejechanych kilometrów, jak na nowe części,
  • Mamy bardzo atrakcyjne ceny,
  • Wykorzystujemy jedynie oryginalne części.

Demontaż turbosprężarki to wyzwanie, z którym zmierzyć się musi każdy, kto nie przykłada szczególnej wagi do obsługi i eksploatacji samochodu wyposażonego w turbosprężarkę. Turbo, mimo że bardzo wytrzymałe, nie jest niezniszczalne, a główną przyczyną powstawania uszkodzeń w turbosprężarce (7 z 10 najczęściej wymienianych przez pracownie regeneracji przyczyn uszkodzenia turbosprężarki), to niewłaściwe olejowanie rdzenia turbosprężarki. W tym artykule dowiedzą się Państwo, dlaczego nie warto od razu gasić silnika wyposażonego w turbosprężarkę, dlaczego turbina świeci, jak zdemontować turbosprężarkę oraz dlaczego nawet w sprawnej turbosprężarce wykorzystanie niektórych elementów po demontażu turbiny nie jest możliwe. Przeanalizujemy budowę rdzenia oraz części gorącej i zimnej turbosprężarki, dowiemy się jak o turbo dbać oraz ile kosztuje nowa turbina, ile regeneracja turbosprężarki a ile trzeba zapłacić i jaka jest cena za części zamienne do turbo, które i tak trzeba poprawiać przed instalacją w turbosprężarce. Zapraszamy serdecznie do zapoznania się z pięknym i precyzyjnym światem turbodoładowania.

Demontaż turbosprężarki - przebieg procesu demontażu
Demontaż turbosprężarki


Dlaczego nie wolno gasić diesla od razu po zatrzymaniu?

Nawet jeśli dbamy o wszystkie niuanse związane z ekologią eksploatacji samochodu i na przykład nie zostawiamy samochodu odpalonego podczas odśnieżania (co zresztą jest wykroczeniem i grozi nam za to mandat), to nie powinniśmy gasić silnika diesla, zwłaszcza po forsownej jeździe, choćby po górskich serpentynach, a to za sprawą właśnie turbosprężarki. To małe i sprytne urządzenie, które swoje początki miało w rękach Alfreda Buchi (choć jak twierdzą miłośnicy pewnego włoskiego artysty, wizjonera i naukowca, Leonarda da Vinci, to właśnie autorowi Człowieka Witruwiańskiego czy fresku Ostatniej Wieczerzy, powinno się przypisywać wynalezienie silnika powietrznego, czyli turbosprężarki, właśnie Leonardowi, choć jak wiadomo nie miał on szans wypróbować swojego napędzanego energią spalin wynalazku w silniku spalinowym, który powstał dopiero nieco ponad 350 lat po jego śmierci), szwajcarskiego inżyniera, wynalazcy turbodoładowania, do nienagannej i długiej pracy potrzebuje stałego olejowania, smarowania olejem silnikowym, koniecznie syntetycznym, a za to z kolei odpowiada pompa oleju, która pracuje jedynie przy włączonym silniku. Jeśli zgasimy silnik, a turbosprężarka wciąż rozpędzona po wymagającej jeździe, pracować będzie dalej, jednak bez wsparcia ze strony systemu olejowania, możemy spodziewać się pojawienia się uszkodzeń. Nawet jeśli nie pojawią się już po pierwszej takiej sytuacji (choć mogą), to nagminne wystawianie turbo na takie próby skończy się uszkodzeniem rdzenia, najczęściej w postaci rys i wypolerowań na wałku. Analogicznie ma się sytuacja, w której zmuszamy silnik diesla do pracy na wysokich obrotach zaraz po odpaleniu. Jeśli, zwłaszcza w zimie, kiedy konsystencja oleju znacznie gęstnieje, nie odczekamy chwili, aby wypełniły się kanały doprowadzenia oleju, to turbo będzie pracować "na sucho", co doprowadzi do identycznych uszkodzeń. Warto tu rozwiać pewien mit związany z pracą turbosprężarki w samochodzie. Jeśli w aucie mamy zamontowaną turbosprężarkę nie ma takiej sytuacji, że silnik pracuje, a turbosprężarka nie, a co za tym idzie nie ma sytuacji, w której turbosprężarka się "włącza". Turbosprężarka jest zawsze "włączona", a jedynie ustawienie zmiennej geometrii odpowiada za to, z jakim wydatkiem turbo pracuje. Mit ten ma podłoże zapewne w istnieniu turbosprężarek bez zmiennej geometrii, których pracę czuć było dopiero po chwili od zwiększenia obrotów silnika, ponieważ turbosprężarka rozpędzała się relatywnie powoli, więc wolniej sprężała powietrze, więc odczuwalne efekty były, dopiero kiedy turbo naładowało się, wtłoczyło powietrze do silnika a naszego starego Passata czy Audi 100 wręcz wyrywało do przodu, o czym mówiło się, że "o, włączyło się turbo".

Turbosprężarka po zgaszeniu auta - skutki szybkiego gaszenia
Dlaczego nie wolno gasić diesla od razu po zatrzymaniu?


Dlaczego turbina świeci?

Podczas demontażu turbosprężarki w stopniu znacznie mniejszym, niż podczas montażu i testowania turbosprężarki widać w jak trudnych i wymagających warunkach środowiska pracy musi działać turbosprężarka. Jeśli przyjrzeć się testom, którym poddawane są turbosprężarki przed instalacją w silniku, można zwrócić uwagę, w jakich prędkościach testowane są turbosprężarki (pierwszy pomiar ma miejsce w okolicach 15 tysięcy obrotów na minutę, co oznacza, że najniższe wartości testów przekraczają największe prędkości obrotowe silnika nawet trzykrotnie, prędkości obrotowe najlepszych pralek przeszło 15 razy oraz półtorakrotnie przekraczają prędkości obrotowe przeciętnego silnika odrzutowego, które kręcą się średnio z prędkością 10 tysięcy obrotów na minutę), a wartości te potrafią wprawić w osłupienie. Warto tu nadmienić, że w warunkach testowych nie poddaje się turbiny maksymalnemu obciążeniu z warunków na drodze, a mianowicie maksymalne wartości sięgają 160 – 180 tysięcy obrotów na minutę, podczas gdy w praktyce turbina może kręcić się jeszcze kilkanaście punktów procentowych szybciej. Jeśli do 200 tysięcy obrotów na minutę dodamy temperaturę spalin pochodzących z dobrze nagrzanego silnika (temperatura silnika oscyluje w okolicach 90 stopni Celsjusza, temperatura spalin jest znacznie wyższa), okaże się, że turbo osiąga temperaturę przekraczającą 800, 900, a nawet 1000 stopni, gdzie materiał zaczyna świecić własnym światłem w temperaturze ponad 600 stopni. Dlatego też nierzadko, zwłaszcza po długiej i trudnej trasie, turbina będzie świecić sama z siebie.

Świecąca turbosprężarka - z czego to wynika?
Dlaczego turbina świeci?


Jak poprawnie zdemontować z samochodu turbosprężarkę?

Demontaż turbosprężarki z samochodu nie powinien dostarczyć problemów doświadczonemu mechanikowi, a nawet interesującemu się motoryzacją kierowcy, pod warunkiem, że do turbosprężarki można się wygodnie dostać. Jeśli dostęp do turbosprężarki jest utrudniony, to demontaż turbosprężarki również dostarczy nam problemów, zwłaszcza w silnikach, które znane są z tego, że turbo nie jest umiejscowione gdzieś "na wierzchu", a za dobry przykład posłużyć nam może Range Rover Sport, w którym to specyficznym samochodzie, aby dostać się do turbosprężarki, najlepiej jest zdemontować... nadwozie. Jeśli natomiast dostęp do turbosprężarki nie jest utrudniony, wystarczy odpiąć wszystkie łączące turbosprężarkę z innymi pracującymi w silniku systemami przewody, takie jak kanały olejowania, połączenie elektronicznych elementów ze sterownikiem oraz prowadzące do tłumika, kanału dolotowego z filtrem powietrza i intercoolera rury. Po zdemontowaniu wszystkich wymienionych elementów można odkręcić mocowania turbosprężarki a samą turbosprężarkę wyjąć. Oczywiście jest to założenie idealne, ponieważ śruby mocowania turbo zazwyczaj są tak zapieczone, że uniemożliwiają bezproblemowy demontaż turbosprężarki.

Poprawny demontaż turbosprężarki w specjalistycznych serwisach
Jak poprawnie zdemontować z samochodu turbosprężarkę?


Dlaczego w turbosprężarkach niektórych elementów nie można wykorzystać ponownie?

Demontaż turbosprężarki wiąże się z rozłożeniem jej na części pierwsze, co oznacza, że jeśli coś można zdemontować to zdemontować się to powinno. Łączy się to z tym, że demontuje się również takie elementy jak na przykład osłona termiczna. Jest to część o zerowej sprężystości, co oznacza, że po odkształceniu nie wraca do pierwotnego kształtu. Jest to oczywiście celowe, a przeznaczeniem takiej właściwości materiału, z jakiego wytwarzane są osłony termiczne jest zapewnienie jak najlepszego przylegania do izolowanego materiału, a po demontażu po pierwsze nie ma możliwości, aby idealnie dopasować odkształconą osłonę termiczną, a po drugie przylegający do zmiennej geometrii i turbiny dysk osłony termicznej po przyjęciu kształtu miejsca, w którym został zamontowany nie będzie pasował do żadnego innego miejsca. Ponadto są elementy takie jak zestaw naprawczy, w skład którego wchodzą pierścienie uszczelniające, łożyskowanie itp., które wymienia się obligatoryjnie. Każdy demontaż turbosprężarki w pracowni łączy się z koniecznością wymiany tego zestawu, a przynajmniej demontaż turbosprężarki w pracowni mogącej pochwalić się autoryzacją jakiegoś znanego producenta części zamiennych i turbosprężarek.

Do dalszej części lektury zapraszamy do artykułu: demontaż turbosprężarek.

Elementy turbosprężarki ich zużycie i ponowne wykorzystanie
Dlaczego w turbosprężarkach niektórych elementów nie można wykorzystać ponownie?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Demontaż turbosprężarki

Cena i koszt (netto)
Wycena naprawy turbin 0 złotych
Rozbiórka turbiny 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbo 0 złotych
Cena naprawy turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 285 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych 285 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 285 złotych (netto) + części
Naprawa turbiny do samochodów użytkowych osobowych 285 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbo 163 złote (netto) + części
Regeneracja zmiennej geometrii turbosprężarek do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana VNT, VTG, VGT turbin do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 560 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 560 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 560 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.
Informujemy, że wyrażając zgodę na zamówienie odbioru przesyłki, wysyłkę przesyłki oraz odebranie przesyłki zwrotnej za pośrednictwem firmy spedycyjnej DPD Polska Sp. z o.o. wyrażają Państwo tym samym zgodę na akceptację obowiązującego Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska Sp. z o.o. oraz Szczegółowych Warunków Świadczenia Usług DPD Polska Sp. z o.o.

Zarezerwuj termin (usługa Demontaż turbosprężarki)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Hubert 2023-04-17 14:08:34

Demontaż turbosprężarki, diagnostyka turbosprężarek oraz regeneracja turbin są kluczowymi procesami w serwisie turbosprężarek. Oto krótkie omówienie tych usług:
Demontaż turbosprężarki - jest to proces odłączenia turbosprężarki od silnika, co umożliwia dostęp do niej w celu przeprowadzenia diagnostyki, regeneracji lub innych prac konserwacyjnych. Demontaż turbosprężarki jest niezbędny, gdy konieczne jest przeprowadzenie naprawy, wymiany lub konserwacji turbosprężarki.
Diagnostyka turbosprężarek - jest to proces oceny stanu technicznego turbosprężarki w celu zidentyfikowania ewentualnych usterek, problemów lub innych nieprawidłowości. Diagnostyka tego elementu może obejmować różnego rodzaju testy, pomiary, ocenę wydajności oraz wizualną ocenę jej stanu. Jest to istotny krok, który pozwala na dokładne zdiagnozowanie problemów z turbosprężarką i określenie dalszych działań, takich jak naprawa, regeneracja lub wymiana.
Regeneracja turbin - jest to proces kompleksowej odnowy turbiny w turbosprężarce, włączając w to naprawę uszkodzonych lub zużytych części, wyważenie turbiny oraz czyszczenie jej od osadów i zanieczyszczeń. Regeneracja turbiny może przywrócić jej optymalną wydajność oraz przedłużyć jej żywotność, często będąc bardziej ekonomicznym rozwiązaniem w porównaniu z zakupem nowej turbosprężarki.
Koszt tych usług, takich jak demontaż turbosprężarki, diagnostyka turbosprężarek oraz regeneracja turbin, może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak marka i model turbosprężarki, zakres prac, stopień uszkodzeń oraz polityka cenowa konkretnego serwisu. Warto skonsultować się z profesjonalnym serwisem lub warsztatem specjalizującym się w turbosprężarkach w celu uzyskania dokładnej wyceny usługi oraz prawidłowego postępowania w przypadku problemów z turbosprężarką.

Alex 2020-03-30 10:06:54

Wymiana turbiny cena? Zależna jest cena od modelu, czy od czego?

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO