Localizations image
Strona główna / Cennik turbo

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Cennik turbo

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Cennik turbo, czyli ile zapłacę za nową turbosprężarkę, ile za regenerację i dlaczego? Zacznijmy od tego, że turbosprężarka pracuje w bardzo trudnych warunkach, a mianowicie w temperaturze sięgającej nawet 1000 stopni Celsjusza i prędkości obrotowej przekraczającej 150 tysięcy obrotów na minutę. Jest to bardzo istotny fakt, którego obrazem w praktyce jest cena turbosprężarki. Ponieważ wspomniane środowisko pracy jest wymagające, spełnienie tych wymagań jest kluczowe dla zachowania żywotności turbosprężarki. Stąd też korpusy wykonane z materiałów takich jak NiResist, identycznych z tymi stosowanymi w technologii lotniczej, morskiej czy kosmicznej. Wytrzymałość tego materiału, potwierdzona doświadczalnie i w praktyce sprawia, że szeroko stosowany jest właśnie w produkcji turbosprężarek, jednak jego popularność nie sprawia, że staje się on, choć odrobinę tańszy. Duży procent ceny turbo to cena korpusów i wykorzystanych do ich produkcji specjalistycznych materiałów.


Co jest drogie w turbo oprócz korpusów?

Cennik turbo wyraźnie zaznacza, że... właściwie nic. Kolejne elementy wchodzące w skład turbosprężarki to elementy kosztujące od kilku do kilkudziesięciu złotych z wyjątkiem całego, fabrycznie złożonego rdzenia turbo, w skład którego wchodzi koło kompresji i turbina części ciepłej oraz łączący je wałek, które gotowe, przygotowane fabrycznie wspólnie kosztują około 400 złotych. Stąd też cena regeneracji turbosprężarki, jaką również znajdziemy w cenniku turbo, oscyluje w znacznie niższych widełkach, niż nowe turbosprężarki. Cennikiem turbo można nazwać zarówno spis nowych turbosprężarek (najtańsze od 2000 złotych za sztukę), jak i katalog części zamiennych. Wśród cen takich części zamiennych wymienić można zestawy naprawcze, przygotowane do konkretnych modeli turbin, w cenie około 100 złotych za sztukę, siłowniki sterowania zmienną geometrią (najtańsze od 100 złotych za sztukę), znane szerzej jako gruszki, wszelkiego rodzaju uszczelnienia, termiczne, mechaniczne oraz pozycji, jak na przykład pierścień utrzymujący łożysko ślizgowe w odpowiednim miejscu, czy osłona termiczna, która jest jednorazowa – po pierwszym zamontowaniu przyjmuje kształt dociskanej powierzchni i nie nadaje się do ponownego użytku (około 15 – 20 złotych), oczywiście są też części bezpośrednio pracujące w turbo, a nie należące do rdzenia, jak talerzyk koła kompresji, pierścień sterowania zmienną geometrią, czy cała zmienna geometria, jej koszt z kolei to około 250 złotych minimum.


Jak uchronić się przed uszkodzeniami turbo – cennik turbo.

Jeśli nie chcemy zapoznawać się dokładnie z pozycjami cennika turbo, koniecznie musimy o turbinę dbać. Każdy objaw zużycia musi być błyskawicznie eliminowany, natomiast olej służący za chłodziwo musi być świeży i odpowiednio dobrany do naszej turbiny. Niemal każdy silnik wymaga oleju dedykowanego właśnie do niego i stosowanie oleju bez doboru, kolokwialnie mówiąc, jakiegokolwiek błyskawicznie doprowadzi do usterek nie tylko w układzie doładowania, ale również może prowadzić do uszkodzeń silnika. Turbosprężarki oraz samochody wyposażone w te urządzenia najczęściej wykorzystują oleje syntetyczne, dostosowane do ciężkich warunków pracy turbo. Cennik turbo nie opiewa o wymiany oleju, jednak na pewno trzeba je włączyć do kosztów eksploatacji samochodu, ponieważ wymiana oleju w samochodach wyposażonych w turbosprężarki powinna następować średnio po 5 do maksymalnie 10 tysięcy kilometrów. Częstotliwość wymiany oleju często deklarowana jest przez producenta i nie powinniśmy tej wyznaczonej granicy przekraczać. Udowodniono doświadczalnie, że deklarowane wymiany oleju na przykład co 20 tysięcy kilometrów prowadzą do znacznie szybszego zużywania się elementów, a jak wynika z konstrukcji turbosprężarki i systemu smarowania, jaki został wykorzystany w tych turbo silnikach powietrznych, kluczem do zachowania żywotności turbosprężarki jest dbanie o odpowiednią jakość oleju. Jeśli olej jest w dobrym stanie, filtry wymieniano na bieżąco, to w zasadzie nie ma powodu, dla którego turbosprężarka miałaby ulec uszkodzeniu. Jeśli nie mamy ochoty zapoznawać się z cennikiem turbo, dbałość o stan oleju i filtrów powinna stać się naszą drugą naturą.


Cenniki turbo – czy takie drogie?

Na zakończenie naszych rozważań warto wziąć pod uwagę cenę nowej turbosprężarki i koszt regeneracji turbo. Nowe turbosprężarki to koszt zazwyczaj rozpoczynający się dwójką z przodu czterocyfrowej liczby. Dla niektórych kierowców nie jest to wydatek, z którym nie można sobie poradzić, jednak koszt jednego elementu, który przekracza cenę najniższej krajowej, co oznacza, że większość Kowalskich musi pracować ponad miesiąc, aby kupić sobie tylko turbosprężarkę, nie klasyfikuje turbosprężarek jako części tanich. Dużo bardziej ekonomicznym rozwiązaniem mającym za zadanie przywrócenie sprawności turbosprężarkom jest ich regeneracja. W przypadku wykorzystania oryginalnych części i specjalistycznej pracowni do realizacji takiego zlecenie koszt regeneracji nie powinien przekroczyć około 350 złotych (plus koszt części). Porównując 350 złotych kosztu regeneracji i 2500 złotych za nową turbosprężarkę, ciężko oprzeć się pokusie i nie skorzystać z oferty, o cenie będącej zaledwie ułamkiem tego, co przyszłoby nam zapłacić w innym wypadku.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Cennik turbo

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbiny 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbin 0 złotych
Wycena naprawy turbo 0 złotych
Naprawa turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbo do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie zmiennej geometrii podawania spalin turbo 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii turbosprężarek do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarki do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Cennik turbo)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.