Localizations image
Strona główna / Wymiana turbin

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Wymiana turbin

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Wymiana turbin to zadanie tylko dla profesjonalistów?

Turbosprężarka w samochodzie z silnikiem diesla nie zaskakuje już od przeszło 20 lat, ponieważ uzyskanie dopuszczalnej emisji spalin oraz osiągów mogących konkurować z silnikami benzynowymi postawiło przed konstruktorami silników zadanie, którego bez wykorzystania turbosprężarki nie udałoby się zrealizować. Obecnie turbo stało się nieodłącznym elementem silników diesla jak układ Common Rail czy filtr cząstek stałych. Jednak co zrobić, kiedy dojdzie do uszkodzenia turbosprężarki, czy konieczna jest wymiana oraz, czy można przeprowadzić regenerację turbosprężarki i wymianę turbiny w domowym zaciszu?


Wymiana turbin

Oczywiście, że można taką wymianę przeprowadzić w domowym warsztacie, pod warunkiem posiadania maszyn do piaskowania, elektronicznych wyważarek, oraz specjalistycznych maszyn do diagnostyki układu doładowania. Większość zakładów zajmujących się takimi usługami jak przywracanie osiągów turbosprężarkom to zakłady posiadające wymieniony sprzęt oraz autoryzację producenta. Warsztaty niemogące pochwalić się odpowiednim zapleczem technologicznym omijamy. Najlepiej szerokim łukiem. Zapewnienie odpowiedniego wyważenia (tak, nawet fabrycznie nowe elementy poddawane są inspekcji, a przynajmniej poddawane są inspekcji w szanujących pracę zakładach) wymaga dokładności niemożliwej do uzyskania bez pomiarów na specjalistycznym sprzęcie diagnostycznym (ujmowanie masy rdzenia to wartości rzędu 0,1 miligrama) oraz nowoczesnych wyważarek pozwalających na uzyskanie prędkości obrotowej powyżej 150 tysięcy obrotów na minutę. Dodatkowo wymiana turbin wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, ponieważ uszkodzić turbosprężarkę jest bardzo łatwo.


Gdzie wymieniać turbinę?

Pytanie o tyle trudne, co niedokładne. Wymiana turbiny odbywa się zawsze w rdzeniu turbosprężarki po jej uprzednim demontażu i właściwej diagnostyce. Odzyskanie osiągów turbo opiera się nie tylko na wymienieniu zużytych elementów, ale również na zgraniu ich w harmoniczną i pracującą sprawnie całość wraz z pozostałymi elementami turbosprężarki. Uzyskanie takiego efektu wiąże się z koniecznością skorzystania z usług specjalistycznych pracowni, specjalizujących się w układach doładowania. Z kolei wymieniać turbinę, w założeniu wymieniać turbosprężarkę samochodową powinniśmy w zakładzie lub u mechanika, dla którego podobne naprawy nie są nowością. Z montażem turbosprężarki po wymianie turbiny wiąże się cała lista niezbędnych do zachowania procedur i jedynie bardzo skrupulatne działanie według określonej listy pozwoli nam cieszyć się sprawną turbosprężarką odpowiednio długo. Szacowana żywotność turbosprężarek, przed wymianą turbiny to nawet 200 – 300 tysięcy kilometrów przebiegu auta, a dystans taki jest porównywalny z deklarowaną żywotnością nowoczesnych, przesilonych silników, z których producent chce uzyskać jak najwięcej mocy bez zasadniczych zmian w ich konstrukcji.


Wymieniać turbinę czy turbo?

Wymiana turbiny to tylko jeden z wielu etapów regeneracji turbosprężarki, która jest znacznie tańsza, niż wymiana turbosprężarki na fabrycznie nową. Nowe turbosprężarki, prosto od producenta to niejednokrotnie koszt bardzo wysoki, idący w tysiące złotych za sztukę, który dodatkowo nie obejmuje kosztów jej montażu w samochodzie. Znacznie bardziej ergonomicznym rozwiązaniem jest poddanie używanej przez nas do tej pory turbosprężarki procesowi regeneracji. Złożony proces regeneracji turbosprężarki do samochodu z silnikiem diesla pozwala obniżyć znacząco koszt usunięcia uszkodzenia turbiny w samochodzie.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Wymiana turbin

Cena i koszt (netto)
Rozbiórka turbo 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Wycena naprawy turbin 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Cena naprawy turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbosprężarki do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Wymiana turbin)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.