Localizations image

Cennik turbin • Wyważanie turbosprężarek • Diagnostyka turbo i turbin • Sprawdź ceny usług

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75

Cennik turbin obejmuje nie tylko turbiny, ale również inne części zamienne wykorzystywane w procesie przywracania sprawności turbosprężarkom samochodowym. Ceny turbosprężarek najczęściej determinują ceny wykorzystywanych w nich korpusów wykonanych ze specyficznych materiałów, znajdujących swoje zastosowanie na przykład w produkcji samolotów czy statków kosmicznych. Choć to może wydawać się śmieszne, naprawdę każdy z nas, kierowców nowoczesnych diesli ma pod maską swojego samochodu kosmiczną technologię. Niestety jakość wykorzystywanych w nowoczesnych dieslach turbosprężarek znajduje przełożenie w cenach nowych turbosprężarek na wymianę. Jest jednak pewna kwestia, na którą każde spostrzegawcze oko kierowcy diesla zwróci uwagę, a mianowicie, ceny w cenniku turbin i w cenniku nowych turbosprężarek znacząco się różnią. Pytanie, jakie należy postawić to, dlaczego cena turbiny jest kilkukrotnie mniejsza niż cena nowej turbosprężarki?

Szacowane koszty regeneracji  wynikające z określonego cennika i cen turbin
Cennik turbin


Cennik turbin a cennik turbosprężarek – różnice

Cennik turbosprężarek obejmuje gotowe do zamontowania nowe turbosprężarki, natomiast cenniki turbin najczęściej opisują koszty, z jakimi przychodzi się mierzyć wszystkim tym, który doprowadzili do uszkodzenia turbosprężarki. Wspomnieliśmy już, że za lwią część ceny turbosprężarki odpowiada cena korpusu turbo, natomiast pracujący wewnątrz korpusu rdzeń jest znacznie tańszy, ponieważ jest elementem eksploatacyjnym. Warto tu zauważyć, że producenci są świadomi, że do uszkodzenia turbosprężarki doprowadzić nie trudno, a co za tym idzie, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, mają w swojej ofercie szeroki wachlarz wszelkiego rodzaju części zamiennych, w tym również turbin. Konieczność okresowej wymiany rdzenia wiąże się najczęściej z niewłaściwą eksploatacją diesla wyposażonego w turbosprężarkę. Niewłaściwy dobór oleju lub zbyt długa eksploatacją bez wymiany czynnika smarnego sprawiają, że na rdzeniach (które kręcą się z prędkością przekraczającą 150 i więcej tysięcy obrotów na minutę) pojawiają się rysy, wypolerowania i inne podobne usterki prowadzące do spadku właściwości pracy turbosprężarek. Rozwiązaniem takiego problemu jest oczywiście regeneracja, która, oprócz czyszczenia turbosprężarek, może obejmować również wymianę turbiny, lub całego rdzenia. Niestety dla wszystkich ceniących sobie ekonomię eksploatacji samochodu, nie mam dobrych wieści, ponieważ nie jest to uszkodzenie, z jakim można poradzić sobie w zaciszu swojego domu. Do złożenia rdzenia konieczne jest jedynie doświadczenie i specjalistyczna wiedza, jednak uzyskanie poprawnych parametrów pracy, wyważenia, ustawienia turbosprężarki niezbędny jest specjalistyczny sprzęt w postaci wyważarek i maszyn do symulacji warunków pracy. Dzieje się tak dlatego, że dokładność wykonania elementów zamiennych w stosunku do gotowych i zmontowanych turbosprężarek jest niewielka. Ma to miejsce z powodu po pierwsze, założenia, że montażem takiej turbiny zajmie się specjalistyczna pracownia, która posiada i może pochwalić się nowoczesnym sprzętem do diagnostyki turbin i autoryzacją danego producenta, a po drugie, aby w procesie ustawiania rdzenia można było wprowadzić zmiany w postaci doważania lub wyważania rdzenia. Przeciętne wyważenie wałka lub turbiny oscyluje w dopuszczalnych granicach przeciążeń rzędu do 2g, natomiast opuszczające pracownie regeneracji rdzenie nie powinny przekraczać przeciążeń o rząd wielkości mniejszych (czyli do 0,2 g). Jest to bardzo istotny element procesu regeneracji, aby sprawić, żeby przygotowywany wałek, turbina, koło kompresji oraz cały zmontowany rdzeń spełniał takie standardy. W przypadku kiedy prędkości obrotowe przekraczają wspomniane 150 tysięcy i więcej obrotów na minutę, nawet niewielkie odchylenie od osi obrotu możne doprowadzić do pojawienia się niebezpiecznych bić a co za tym idzie do powstania uszkodzeń wspomnianego wcześniej drogocennego korpusu i konieczny do przejrzenia stanie się cennik turbosprężarek, a nie cennik turbin, ponieważ uszkodzenia korpusu turbosprężarki niestety nie nadają się do procesu regeneracji.

Różnice w cenach turbin oraz turbosprężarek - regeneracja i naprawa
Cennik turbin a cennik turbosprężarek – różnice


Jak zmniejszyć cenę turbiny?

Niestety ceny turbiny zmniejszyć się za bardzo nie da. Duża konkurencja na rynku i konieczna w procesie wytwarzania turbin sprawiła, że na rynku liczy się zaledwie kilku graczy, którzy sprowadzili swoje ceny części zamiennych, w tym również cennik turbin, do najniższej możliwej opłacalnej wartości, natomiast sami zarabiają na fabrycznie regenerowanych turbosprężarkach (tak, producenci skupują stare korpusy, regenerują turbo i sprzedają dalej – Garrett ma w swojej ofercie regenerowane w fabrykach, w których powstały turbosprężarki oznaczone jako GOR – Garrett Originally Remanufactured – specyficzne oznaczenie tych turbosprężarek charakteryzuje się często zmienionym kolorem tabliczki znamionowej – niebieskie to fabrycznie nowe, czerwone są to najczęściej turbosprężarki poddane procesowi regeneracji). Oczywiście wartości cen pozycji cennika turbin można zmniejszyć, jednak najczęściej wiąże się z koniecznością skorzystania z chińskich zamienników, których właściwości nierzadko są kilkukrotnie słabsze niż oryginalne części zamienne, stąd też, jako serwis zajmujący się zrzeszaniem profesjonalnych pracowni regeneracji turbosprężarek serdecznie odradzamy podobną praktykę, nie tylko z racji możliwej niskiej jakości podzespołów pochodzących z Państwa Środka, ale również w trosce o bezpieczeństwo kierowców.

Odpowiednia eksploatacja kluczem do obniżenia kosztów turbiny
Jak zmniejszyć cenę turbiny?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Cennik turbin

Cena i koszt (netto)
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarek 0 złotych
Sprawdzenie turbin 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarki 0 złotych
Rozbiórka turbiny 0 złotych
Naprawa turbo do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbo do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarek do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbiny 163 złote (netto) + części
Czyszczenie zmiennej geometrii turbo do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja geometrii turbosprężarki do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Cennik turbin)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.