W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Turbiny samochodowe Garrett i KKK
Turbosprężarki, wcześniej używane jedynie w pojazdach ciężarowych, zaczęły pojawiać się w samochodach osobowych w latach 70 ubiegłego wieku. Pozwalają one na znaczne zwiększenie osiągów bez nadmiernego przyrostu masy pojazdu, dzięki czemu samochód potrafi spalić dużo mniej niż w przypadku silnika wolnossącego o zbliżonej mocy.
Część zimna i ciepła turbosprężarki
Turbina, nazywana częścią ciepłą, składa się z korpusu oraz wirnika turbiny, na który wdmuchiwane są spaliny wprost z kolektora wydechowego jednostki napędowej. W ten sposób wirnik rozpędza wałek turbosprężarki, na którym osadzony jest także wirnik sprężarki, do wartości od 100 000 do nawet 300 000 obrotów na minutę, a wirnik sprężarki kompresuje powietrze i wtłacza je do komory spalania silnika, zapewniając przyrost mocy. Turbosprężarkę schładza olej silnikowy, przepływający przez kanaliki. Za chłodzenie powietrza wtłaczanego do silnika odpowiada Intercooler, czyli chłodnica międzystopniowa.
Turbosprężarki Garrett i KKK
Turbosprężarki Garrett i KKK, mimo swej pozornie prostej konstrukcji, są niezwykle wrażliwe na zanieczyszczenia i niedostatek oleju. Aby system turbodoładowania w naszym pojeździe działał sprawnie przez wiele kilometrów, musimy przestrzegać pewnych zasad. Przede wszystkim powinniśmy dbać o to, aby olej silnikowy w naszym aucie był zawsze świeży i z górnej półki. Należy także pamiętać o regularnych wymianach filtru powietrza i olejowego. W trakcie eksploatacji samochodu pamiętajmy, by przed ruszeniem odczekać chwilę i nie zatrzymywać nagle pracy silnika, jeżeli nie zachodzi taka konieczność.
Kupując auto używane powinniśmy wystrzegać się maszyn, silników z całkowicie ubrudzonymi olejem turbinami, lub wręcz przeciwnie, idealnie czystymi. Zwykle może oznaczać to, że turbosprężarka jest uszkodzona i regeneracja, czy naprawa w turboserwisie to tylko kwestia czasu. Jeżeli dojdzie do awarii turbodoładowania w posiadanym już przez nas aucie, a nie stać nas na zakup nowego egzemplarza, nie kupujmy używanej turbosprężarki, może się okazać, że taka przestanie działać po 10 kilometrach. Lepszym rozwiązaniem jest oddanie do wyspecjalizowanego serwisu Melett Bosch Diesel Service PAWLIK naszej uszkodzonej turbiny, gdzie poddana zostanie regeneracji. W takim serwisie uszkodzone urządzenie rozkładane jest na części, które zostają dokładnie wyczyszczone i wypiaskowane, po czym są dokładnie sprawdzane pod kątem uszkodzeń i w razie potrzeby wymieniane na nowe. W trakcie serwisu naszej turbosprężarki wymieniane są także komponenty eksploatacyjne takie jak pierścienie, czy łożyska, aby urządzenie dłużej nam służyło i działało bezawaryjnie. Podczas składania pracownicy Turboserwisu sprawdzają wyważenie i zgodność parametrów z określonymi przez producenta.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze