Localizations image

Regeneracja ► Naprawa ► Czyszczenie ► Diagnostyka turbo ► Ceny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.67

Diagnostyka turbo to podstawa w procesie regeneracji turbosprężarek. Dzięki diagnostyce turbo mamy możliwość stwierdzić jakie uszkodzenia turbosprężarki powstały w naszym urządzeniu i jakie są tego przyczyny. Z racji tego, że większość uszkodzeń jest bardzo charakterystycznych, na przykład wytarcia muszli niemal zawsze świadczą o utracie wyważenia rdzenia turbosprężarki. Jakie jeszczce uszkodzenia można stwierdzić w czasie diagnostyki turbo? Czego spodziewać się po turbosprężarce, której nie dostarczono odpowiedniej ilości oleju i czy jest to cześta przyczyna usterek? Jak sprawić, żeby diagnotyka turbo nie była koniecznością przy każdym przeglądzie? Na te i wiele innych pytań dotyczących diagnostyki turbo postaramy sie wyczrpująco odpowiedzieć w treści poniższego artykułu.

Turbosprężarka po zabiegu diagnostyki
Diagnostyka turbo


1.Jakie są typowe uszkodzenia stwierdzane w czasie diagnostyki turbo?

Diagnostyka turbo to pierwszy krok jaki stawia zakład zajmujący się regeneracją turbosprężarek na drodze do przywrócenia jej sprawności. Polega ona na rozebraniu turbosprężarki na cześci pierwsze i sprawdzeniu wszystkich podzespołów na obecność typowych i nietypowych uszkodzeń. Analizowane są wszystkie, bez wyjątku elementy wchodzące w skład turbosprężarki, również takie, których sie nie naprawia, tylko wymienia, ponieważ pochodzące z nich informacje na temat uszkodzeń dają bardzo wyraźny obraz przyczyn ich powstawania. Analizowany jest stan rdzenia, czyli najważniejszego pracującego elemenntu turbosprężarki. Central Rotating Housing Assembly to zespół elementów mający za zadanie przełożenie energii przepływu spalin na pracę, dzięki której później wtłoczone zostanie powietrze do komory spalania w silniku. Oczywiście z racji wykonywanej pracy ulega uszkodzeniom, czy to z racji przegrzania, uszkodzenia mechanicznego czy zatarcia się pracującego w gigantycznym obciążeniu urządzenia. Struktura rdzenia analizowana jest od najmniejszych elementów, jak uszczelnienia, aż po najbardziej kluczowe fragmenty "centralnego zespołu cześci wirujących", jak turbina czy koło kompresji. Nawet po wytarciach na niewielkich uszczelkach, czy po przebarwieniach na osłonie termicznej specjaliści są w stanie wiele powiedzieć na temat sposobu eksploatacji turbiny. Jest to kluczowe również w czasie respektowania gwarancji, o czym warto wiedzieć. Oprócz rdzenia analizowane są uszkodzenia muszli, które jednak, zazwyczaj, nie uszkadzają się zbyt łatwo, co jest bardzo dobrą wiadomością, dla zainteresowanych regeneracją turbosprężarki, ponieważ należą one do najdroższych elementów w turbosprężarce i nie są dostępne jako części zamienne. Pęknięcia muszli, lub wytarcia o bardzo zaawansowanym uszkodzeniu muszli to czynniki dyskwalifikujące turbo z możliwości regeneracji, ponieważ specyfika pracu zwłąszcza muszli nie pozwala na jakiekolwiek ingernecje w strukturę muszli – w tym spawanie, o jakimkolwiek klejebniu nie może byc mowy. Jeśli muszla została uszkodzona na przykład poprzez rdzeń, jaki utracił wyważenie i bicia sprawiały że doprowadził do wytracia lub pęknięcia, jedynym sposobem aby regenerować taka turbosprężarkę jest wymiana muszli, a o nią nie jest zbyt łatwo, ponieważ nie jest dostępna jako część zamienna.

Uszkodzenia turbo i diagnostyka turbosprężarek regenerowanych
Jakie są typowe uszkodzenia stwierdzane w czasie diagnostyki turbo?


2. Co może zepsuć się w turbo gdy braknie oleju?

Jeśli w turbosprężarce a konkretnie w rdzeniu przerwane zostanie smarowanie, to niemal na pewno dojdzie do jego uszkodzenia, ale to wie każdy, kto obsługuje na codzień samochód wyposażony w turbosprężąrkę, na przykład nowoczesnego diesla. Stąd też większość kierowców

Odpowiednia ilość oleju i działanie turbosprężarki
Co może zepsuć się w turbo gdy braknie oleju?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Diagnostyka turbo

Cena i koszt (netto)
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarki 0 złotych
Rozbiórka turbosprężarek 0 złotych
Sprawdzenie turbin 0 złotych
Cena naprawy turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbiny do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbin do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarek do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbosprężarki do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbo do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii turbo 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii podawania spalin turbin do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja geometrii turbosprężarek do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Diagnostyka turbo)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.