Localizations image

Nowa turbina • Diagnostyka turbosprężarek • Regeneracja turbo i turbin • Zobacz cennik

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.70

Często przed problemem uszkodzonej turbosprężarki stajemy z pytaniem nowa turbina czy uszkodzona turbosprężarka, zupełnie nieświadomi tego, z jakimi wiąże się to konsekwencjami, koniecznościami, problemami i możliwościami. Bez turbosprężarki w samochodzie, w którym fabrycznie zainstalowana turbina była jeździć się nie da, zbyt wiele jest sprzężonych z nią układów i systemów, które jej obecność (i pełną sprawność dodajmy) biorą pod uwagę i dostosowują do niej swoją pracę. Przykładem takich układów są układ zasilania silnika, tak popularny w nowoczesnych dieslach Common Rail, układ recyrkulacji spalin EGR, sterownik silnika i wiele czujników, których wyniki pracy, przez uszkodzoną turbosprężarkę, mogą być fałszywe. To jest jednak ogólnie dostępna wiedza, a słysząc, czy czytając powyższe zdania, profesjonaliści uśmiechną się z wyższością, natomiast ciekawostką może być, że nowa turbina to niekoniecznie nowa turbosprężarka, a jeśli już nowa turbosprężarka, a stara turbina, to już kłopot mamy murowany. Zapraszamy wszystkich miłośników turbo doładowanych diesli do lektury naszego artykułu na temat nowych turbin i tego, co się pod tym pojęciem kryje.

Nowa turbosprężarka po procesie regeneracji
Nowa turbina


Co to jest nowa turbosprężarka?

Nowa turbosprężarka to fabrycznie nowy podzespół, który nie był instalowany inaczej, niż w warunkach testowych, posiada wszystkie deklarowane parametry i objęty jest roczną gwarancją. Oznacza to dla nas, że możemy spodziewać się po nowej turbosprężarce rocznej pracy bez najmniejszego problemu, co możliwe jest oczywiście tylko wtedy gdy wykorzystujemy wysokiej jakości olej przeznaczony dokładnie do naszego samochodu. Jednak tę bezawaryjną pracę gwarantuje nam producent. Turbosprężarki regenerowane objęte są identyczną gwarancją, ale o tym za chwilę. Czym różni się więc nowa turbosprężarka od nowej turbiny? Otóż nowa turbina to zaledwie instalowany w czasie regeneracji element pracujący w turbinie. Zatem jaka jest najważniejsza różnica pomiędzy nową turbosprężarką a turbosprężarką po regeneracji?

Nowa turbina i jej elementy
Co to jest nowa turbosprężarka?


Nowa turbosprężarka a turbosprężarka regenerowana – różnice

Turbosprężarka nowa to jak już wspomnieliśmy fabrycznie nowy podzespół, natomiast w turbosprężarce regenerowanej nowe jest całe jej wnętrze, natomiast ze starej turbosprężarki pozostała już tylko obudowa. Warto tu nadmienić, że ta osłona musi być w dobrym stanie, ponieważ w innym wypadku, jakichkolwiek mikropęknięć czy uszkodzeń dyskwalifikuje się taką turbosprężarkę jeszcze na etapie wstępnej analizy i sprawdzania przez pracowników specjalistycznej pracowni regeneracji takich podzespołów samochodowych, jak turbosprężarki. Dlaczego tak jest, że turbosprężarki nawet uszkodzone są sporo warte, o ile muszla turbosprężarki jest nienaruszona? Ponieważ muszle turbosprężarek nie są dostępne zazwyczaj jako elementy zamienne, natomiast są bardzo drogie w produkcji. To zaskakujące jednak niewielkie elementy wykonane z doskonałą precyzją, do której jeszcze wrócimy, są znacznie tańsze, niż spory metalowy odlew. Dlaczego tak jest? Ponieważ muszle turbosprężarki stworzone są z wyjątkowo wytrzymałego materiału takiego jak NiRestist na przykład, który wykorzystywany jest w materiałach lotniczych, jak również niekiedy w technologii kosmicznej. Mogłoby się wydawać, że to trochę zbytek luksusu, żeby wykorzystywać w zwykłej części samochodowej, zwłaszcza określanej jako cześć eksploatacyjna tak wyszukane materiały. Cóż, bądźmy szczerzy, jest to niezbędne. Turbosprężarka rozpędzona do prędkości obrotowej przekraczającej nawet 15, 170, a nawet 200 tysięcy obrotów na minutę, tworzy bardzo duże ciśnienie, natomiast temperatura spalin i sama praca turbosprężarki rozgrzewa ją do temperatury nawet przekraczającej 1000 stopni Celsjusza, zastosowanie takich, a nie innych materiałów przestaje dziwić zupełnie. Sprawia to jednak, że muszle są drogie, natomiast przy rozsądnej eksploatacji, nawet w przypadku uszkodzenia rdzenia można „wymienić turbinę na nową” i będzie działać.

Zalety regenerowanej turbiny - turbina po regeneracji
Nowa turbosprężarka a turbosprężarka regenerowana – różnice


Dlaczego regeneracja turbosprężarki wymaga nowej turbiny?

Regeneracja turbosprężarki wymaga nowej turbiny, ponieważ zazwyczaj, gdy dojdzie już do tak znaczącego uszkodzenia, by w końcu zainteresować się turbosprężarką, zazwyczaj wymaga ona wymiany, ponieważ jest uszkodzona. Tak jak wiele innych elementów, ponieważ turbina to zaledwie jeden z naprawdę dużej ilości elementów składających się na rdzeń turbosprężarki, a poza nią można znaleźć koło kompresji, które jest odpowiednikiem turbiny, tylko po stronie zimnej, łączący je wałek, na nim skupia się smarowanie turbosprężarki. Olej dostarczany jest kanałami smarnymi znajdującymi się w specjalnych wyżłobieniach łożysk, ślizgowych i oporowych, wymienianych zresztą przy każdej rozbiórce, ponieważ wchodzą w skład zestawu naprawczego wymienianego standardowo przez każdy profesjonalny zakład zajmujący się fachową rekonstrukcją sprawności podzespołów, takich jak prawdziwe płuca diesla, czyli układ dolotowy, czyli naszą turbosprężarkę. Warto tu wspomnieć, że kanały te, które doprowadzają olej do smarowania rdzenia turbosprężarki, są bardzo małe i warto zadbać o to, żeby były w dobrej kondycji, ponieważ jeśli zapchają się zgęstniałym zużytym lub skoksowanym wręcz olejem, dostęp nawet dolanego świeżego oleju do tej najbardziej newralgicznej części będzie niemożliwy, po prostu nie dostanie się przez złogi skoksowanego oleju. A wtedy rdzeń się zatrze… Prócz tego w skład turbosprężarki obok nowej turbiny są różnego rodzaju uszczelki, niektóre o bardzo szczególnych właściwościach, jak na przykład osłonka termiczna, która wykorzystywana jest tylko raz, ponieważ jest niesprężysta. Innym ciekawym elementem jest nakrętka z lewym gwintem, która odkręca się po raptownym zatrzymaniu się turbosprężarki. Słowem wiele, wiele ważniejszych lub mniej ważnych elementów, wśród których tryumfy popularności święci właśnie nowa turbina.

Regeneracja turbosprężarki i turbosprężarka nowa
Dlaczego regeneracja turbosprężarki wymaga nowej turbiny?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Nowa turbina

Cena i koszt (netto)
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbo 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarki 0 złotych
Wycena naprawy turbin 0 złotych
Rozbiórka turbosprężarek 0 złotych
Koszt regeneracji turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbin do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbiny do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarki do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana geometrii turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Czyszczenie zmiennej geometrii podawania spalin turbiny do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Naprawa zmiennej geometrii turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Nowa turbina)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.