Localizations image
Strona główna / Remont turbin

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Remont turbin

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Remont turbin – ile to kosztuje, jak to wygląda, co to jest?

 

Co to jest remont turbin?

Encyklopedycznie można odpowiedzieć na pytanie jednym zdaniem – jest to całość procesów, jakim poddawana jest turbosprężarka, mających na celu przywrócenie sprawności zużytemu lub uszkodzonemu urządzeniu układu doładowania. Językiem bardziej przystępnym można powiedzieć, że remont turbin są to prace wykonywane przez mniej lub bardziej wyspecjalizowane pracownie regeneracji i warsztaty mające na celu przywrócenie fabrycznych osiągów uszkodzonej turbosprężarce. W skład tych procesów powinno obowiązkowo wejść kilka etapów, bez których ciężko będzie naprawę nazwać remontem. Należy pamiętać, że wyczyszczenie turbo, czy wymiana zestawu naprawczego to nie jest remont turbiny. Są to zaledwie pojedyncze etapy złożonego i trudnego procesu, który powinien obejmować: ustalenie przyczyny uszkodzenia, rozbiórkę, weryfikację części, wycenę i kontakt z klientem (powinno być to obowiązkowym standardem, a o przestrzeganie tego punktu dbają jedynie profesjonalne, autoryzowane pracownie), czyszczenie nadających się do odzyskania elementów, wyważanie rdzenia, montaż turbosprężarki na nowym zestawie naprawczym, ustawienie zmiennej geometrii i symulację pracy. Dopiero wtedy może być plombowana i wysłana do klienta, najlepiej wraz z całą dokumentacją i protokołami pracy. W innym wypadku mamy do czynienia z, nie bójmy się użyć tego słowa, partactwem, i nikt nigdy nie da nam gwarancji na taką turbinę. Turbo zregenerowane poprawnie powinno mieć gwarancję identyczną z gwarancją obejmującą nową turbosprężarkę.


Jak wygląda remont turbin?

Między tym, jak powinien wyglądać i jak wygląda remont turbin, zazwyczaj jest zasadnicza różnica, dlatego też w opisie będziemy bazować na przebiegu remontu turbin w profesjonalnej, specjalistycznej, opatrzonej autoryzacją producenta Melett pracowni regeneracji i naprawy turbosprężarek samochodowych. Jak wygląda proces w takiej placówce i jak wygląda taka pracownia? Po pierwsze, aby uzyskać autoryzację firmy Melett należy dysponować pracownią o stopniu czystości 1. Jest to bardzo ważne, ponieważ środowisko pracy turbosprężarki i silnika wymaga czystości i jakiekolwiek zanieczyszczenia z zewnątrz najprawdopodobniej doprowadzą do uszkodzenia turbo. Ziarenko piasku wpadające na wirniki turbiny gwarantują jej wycieczkę do remontu, bo najczęściej powyłamują łopatki wirnika turbiny w turbosprężarce. Dlatego też tak ważne jest dbanie między innymi o filtry, również powietrza, stąd i pracownia, w której rozbierane i poddawane naprawie są turbosprężarki samochodowe, musi cechować się wysoką czystością. Można tu wspomnieć o fakcie, że wyższym współczynnikiem czystości cechują się jedynie sale operacyjne i placówki badawcze o stopniu czystości "0", co gwarantuje czystość mikrobiologiczną. Drugą cechą, jaka rzuca się w oczy w profesjonalnej pracowni regeneracji turbosprężarek samochodowych, zajmującej się remontem turbin, są drogie i bardzo dokładne wyważarki, doważarki i symulatory pracy. Ich zadaniem jest przeprowadzanie badań nad zachowaniem turbosprężarek podczas remontu turbin. Pomiarom poddawane są: wyważenie, zachowanie w określonej prędkości obrotowej oraz sterowanie zmienną geometrią. Rozbiórka i czyszczenie odbywa się w specjalnych izolowanych pomieszczeniach z myjkami ciśnieniowymi i ultradźwiękowymi.


Ile to kosztuje?

Najlepszą odpowiedzią na tak postawione pytanie jest "znacznie mniej niż nowa". Wymiana turbosprężarki zamiast remontu turbin zmienia cenę, jaką musimy zapłacić, z kilkuset do kilku tysięcy złotych. Już odpowiadamy, dlaczego nie można podać jednej ceny za regenerację i dlaczego nowe turbo jest droższe. Podanie jednej ceny świadczy o braku kompetencji albo szacunku do klienta. Cena determinowana jest przez uszkodzenia, z jakimi zakład zajmujący się regeneracją musi się uporać. Jeśli uszkodzeniem dotknięte jest uszczelnienie dynamiczne w rdzeniu turbo, to niegodnym naśladowania procederem byłoby podanie klientowi ceny za remont turbiny równej wymianie wszystkich elementów wraz z rdzeniem. A z kolei, jeśli uszkodzone zostały muszle turbosprężarki, wykonane z żaroodpornego materiału, niepoddające się regeneracji, i istnieje konieczność ich wymiany, ciężko wyobrazić sobie, żeby klient miał zapłacić jak za zestaw naprawczy, podczas gdy wymieniona zostanie w zasadzie cała turbosprężarka. Dlaczego więc nowa turbosprężarka zawsze będzie droższa? Ponieważ sprzedaż turbosprężarek to bardzo dobry interes, urządzenia przeszły rygorystyczne testy i wiadomo, że będą pracować poprawnie, a ewentualne ryzyko wad fabrycznych wpisane jest w cenę turbosprężarki. Remont turbiny ma na celu obniżenie tych kosztów w miarę możliwości, a jeśli wykonany zostanie w specjalistycznej pracowni, to gwarancja i osiągi turbosprężarki będą identyczne z nową, mimo że jest po remoncie turbiny.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Remont turbin

Cena i koszt (netto)
Wycena naprawy turbo 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbosprężarek 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Koszt regeneracji turbiny do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbosprężarki do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbiny do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Naprawa geometrii turbosprężarki do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana zmiennej geometrii podawania spalin turbiny do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej regeneracji turbin (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Remont turbin)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.