Localizations image

Diagnostyka turbosprężarek • Regeneracja turbin • Naprawa turbosprężarek i turbin • Cennik

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75

Każdą turbinę, jaka trafi do pracowni regeneracji, czeka diagnostyka turbosprężarki i jest to nieuniknione. Jednocześnie powinniśmy się z tego faktu cieszyć, ponieważ uszkodzenie turbosprężarki nie tylko zostanie wtedy dokładnie zweryfikowane, ale również poznamy przyczynę jego wystąpienia. Czy nie ciekawi jednak proces diagnostyki turbosprężarki, czyli co dzieje się z naszą turbosprężarką po wysłaniu jej bądź przywiezieniu do pracowni zajmującej się przywracaniem sprawności turbosprężarkom? Na pewno sympatyków samochodów z silnikiem diesla oraz mechaników samochodowych, którzy z podobnych usług jak regeneracja turbosprężarki korzystają znacznie częściej niż przeciętny Kowalski. Dlaczego tak jest, że mechanicy regenerują turbo częściej niż ktokolwiek inny? Ponieważ sami nie mają takich możliwości, aby przywrócić turbosprężarkę do pełnej sprawności i jeszcze zagwarantować, że w idealnym stanie zachowa się przez rok. A pracownie regeneracji turbosprężarek nie tylko mogą to zrobić, to dodatkowo gwarantują nam to na piśmie. Jak więc przebiega diagnostyka turbosprężarki, najważniejszy po regeneracji proces w przywracaniu sprawności turbosprężarce?

Jak wygląda diagnostyka turbosprężarek?
Diagnostyka turbosprężarek


Co to jest diagnostyka turbosprężarki?

Diagnostyka turbosprężarki polega na zidentyfikowaniu wszystkich uszkodzeń turbosprężarki oraz przyczyn, które doprowadziły do ich powstania. Wydaje się to zadaniem trudnym, zwłaszcza że zawsze, bez względu na branżę, stwierdzić przyczynę usterki bez dokładnego zbadania całego urządzenia, jednak specjaliści z zakładów, które dziennie przywracają do sprawności setki turbosprężarek, mają wystarczająco dużo doświadczenia i wiedzy, żeby radzić sobie z tym zagadnieniem i radzić sobie bardzo dobrze. Inżynierowie zakładów zajmujących się podobnymi zadaniami jak naprawa turbo, po otrzymaniu do rąk turbosprężarki na początku przeprowadzają ocenę organoleptyczną z zewnątrz. Sprawdza się siłownik, sterujący położeniem cięgna i pozycją łopatek i kierownic zmiennej geometrii. Siłownik musi poruszać się bez zarzutu, jeśli w ogóle ma być brany pod uwagę jako część do ponownego porównania. Ocenie poddawany jest prócz tego jego stan wizualny. Widoczna korozja eliminuje siłowniki jako części do ponownego wykorzystania. Badane są wszystkie trzy korpusy, pod kątem występowania uszkodzeń w postaci pęknięć bądź braku integralności struktury. Co prawda turbosprężarki pracują w bardzo zanieczyszczonych warunkach środowiskowych i niekiedy akumulacja wspomnianych zanieczyszczeń uniemożliwia dokładne zbadanie wszystkich niuansów, ale nawet jeśli mikropęknięcia nie zostały dostrzeżone przez serwisanta, odnajdą się podczas innych testów, a zidentyfikowane zostaną mikroskopowo. Następnie turbosprężarka rozbierana jest, a elementy po rozbiórce dokładnie badane, dodatkowo, co ważne, przed myciem, ponieważ usunięcie zanieczyszczeń z takich newralgicznych elementów jak łożysko oporowe nie pozwoli na weryfikację, w jakim stanie znajduje się choćby układ smarowania. Po sprawdzeniu muszli i siłownika przychodzi kolej na sprawdzenie pozostałych elementów wchodzących w skład serca turbosprężarki. Na pierwszy ogień idzie zmienna geometria. Jest niemal pewne, że jeśli z siłownikiem były problemy, problemy będą również ze zmienną geometrią. Elementy te współpracują ze sobą na bardzo istotnej płaszczyźnie i jeśli w tej współpracy dojdzie do zgrzytów, to efekty są zauważalne po jednej i po drugiej stronie. Zacięty pierścień zmiennej geometrii nieporuszany przez siłownik prowadzi do zbierania się nagaru na łopatkach, natomiast obciążony siłownik bez możliwości zmiany pozycji w końcu uszkodzi się, dojdzie do rozszczelnienia i turbosprężarka się zepsuje. Następnie badane są główne pracujące elementy rdzenia, czyli turbina i koło kompresji. Kiedy zweryfikuje się wymienione elementy, kolej przychodzi na rozbiórkę rdzenia. Jest to istotne dla stwierdzenia czy nadaje się on jeszcze do czegokolwiek, czy już zupełnie utracił swoją sprawność. Elementy nieuszkodzone, co w przypadku rdzeni jest rzadkością, wykorzystywane są po uprzednim wyczyszczeniu i wyważeniu ponownemu wykorzystaniu. Rzadko jest tak, że rdzeń jest w dobrym stanie, a usterka leży gdzie indziej, pomijając kwestię uszczelnień. Zazwyczaj jak już wybierzemy się z turbiną do specjalisty, nie czeka jej nic innego jak tylko solidna regeneracja.

Diagnostyka turbosprężarek podczas uszkodzenia turbiny
Co to jest diagnostyka turbosprężarki?


Co sprawdza diagnostyka turbosprężarki?

Jest cały wachlarz czynników, które weryfikowane są według starannie przygotowanych checklist. Sprawdzane są muszle na obecność wytarć, sprawdza się, czy nie są popękane lub ukruszone. Zmienną geometrię weryfikuje się na podstawie wyglądu łopatek, jeśli cokolwiek jest krzywo lub łopatki, lub kierownice są urwane, to niestety, ale trzeba zmienną geometrię wymienić. To samo tyczy się łopatek koła kompresji i turbiny w turbosprężarce. W przypadku uszkodzenia tych elementów konieczna jest ich wymiana – nie naprawia się ich. Sprawdzany jest wałek łączący stronę zimną i ciepłą, jeśli jest zarysowany, wytarty albo przebarwiony – znaczy przegrzany, konieczna jest wymiana. Standardowo wymienia się zestaw naprawczy, ale przed usunięciem elementów takich jak łożysko oporowe, ślizgowe, pierścienie uszczelniające, nakrętki i inne, dokładnie analizowane jest, jak wyglądają wyżej wymienione elementy, ponieważ mogą posiadać niewielkie, ale znaczące i istotne ślady dające możliwość określić co jest przyczyną uszkodzenia turbosprężarki oraz jakie jest to uszkodzenie. Ważne jest, aby reagować odpowiednio szybko na pierwsze pojawiające się objawy zużycia. Dzięki temu można przywrócić turbosprężarce fabryczną sprawność i nie wydać zbyt wiele pieniędzy, natomiast diagnostyka turbosprężarki nie wykaże żadnych uszkodzeń.

Zakres diagnostyki turbosprężarki podczas regeneracji
Co sprawdza diagnostyka turbosprężarki?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Diagnostyka turbosprężarek

Cena i koszt (netto)
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbiny 0 złotych
Rozbiórka turbo 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarek 0 złotych
Sprawdzenie turbin 0 złotych
Cena regeneracji turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbosprężarki do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarki do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Czyszczenie zmiennej geometrii podawania spalin turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbin do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Wymiana geometrii turbo do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej regeneracji turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Diagnostyka turbosprężarek)

Loader
Zaznacz, aby kontynuować

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.