Localizations image
Strona główna / Aktualności / Koło kompresji, wirnik – budowa turbin ze zmienną geometrią

Koło kompresji, wirnik – budowa turbin ze zmienną geometrią

KOŁO KOMPRESJI, WIRNIK – ZASADA DZIAŁANIA TURBOSPRĘŻARKI SAMOCHODOWEJ – BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI ZE ZMIENNĄ GEOMETRIĄ – CENNIK NAPRAW przy typowych uszkodzeniach


Koło kompresji turbosprężarki

Wiedząc jak jest zasada działania turbosprężarki samochodowej nie trudno się zorientować jak ważne są elementy wirujące. Koło kompresji lub też wirnik sprężarki, jest odpowiedzialne za sprężanie zasysanego powietrza, a następnie przekazywanie do układu dolotowego silnika. Jest on przymocowany do wałka z wirnikiem turbiny na zasadzie pasowania ścisłego pomiędzy powierzchnią wałka a otworem koła kompresji. Dodatkowo, na wałek nakręcana jest nakrętka mocująca koło kompresji, którą powinno się dokręcać siłą ok. 5 Nm. Nakrętka ta wpływa również na wyważenie zespołu wirującego, dlatego często posiada ona powierzchnię pod frezowanie. Koło kompresji wykonane jest najczęściej ze specjalnych stopów aluminium, aby zapewnić im dużą wytrzymałość, ale tym samym zachowując niską masę własną. To właśnie od masy koła sprężarki w głównej mierze zależy czas bezwładności turbosprężarki.

 

Turbosprężarka z zamontowanym nowym kołem kompresji
Koło kompresji turbosprężarki

 

Logiczne zatem staje się, że wraz ze wzrostem średnicy koła kompresji, rośnie bezwładność turbiny – i na odwrót. Oczywiście nie można zastosować małych wirników gdy napędzane będą przez silników o dużej pojemności, gdyż taka turbosprężarka byłaby mało efektywna, a co więcej, narażona na szybkie zużycie. Kolejnym aspektem odróżniającym koła kompresji od siebie, jest kształt ich łopatek. Podobnie jak rozmiar wirnika, jest to czynnik wpływający na sprawność turbosprężarki dla danych silników. Dlatego tak ważne jest to, aby były one profesjonalnie dobierane. W zakładce cennik napraw można się w prosty sposób zapoznać ile kosztuje podstawowa regeneracja, naprawa zwykłej i tej gdzie budowa turbosprężarki ze zmienną geometrią jest dużo bardziej skomplikowana i zawansowana technologicznie.


Koło kompresji, wirnik turbiny strona zimna:

koło kompresji - wirnik turbiny
Koło kompresji, wirnik turbiny strona zimna
Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Melett – Regeneracja turbiny Lublin 02 października 2018

Melett – Regeneracja turbiny Lublin

Regeneracja turbiny Lublin | Melett serwisy | naprawa turbosprężarek Lublin...

Turbina passat b6 – turbosprężarka po regeneracji i naprawie 02 października 2018

Turbina passat b6 – turbosprężarka po regeneracji i naprawie

UWAGA!!! TURBINA PASSAT B6 – TURBINA PO REGENERACJI – TURBINA SAMOCHODOWA ZASADA...

Turbina passat b5 – Naprawa turbosprężarki – Melett Service 02 października 2018

Turbina passat b5 – Naprawa turbosprężarki – Melett Service

Volkswagen Passat piątej generacji zaprezentowany został w 1996 roku i dostępny...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.