Localizations image
Strona główna / Remont turbosprężarki

Regeneracja turbosprężarek, naprawa turbin - Remont turbosprężarki

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Remont turbosprężarki – smutna konieczność, której można sobie oszczędzić.

Remont turbosprężarki to próba odzyskania sprawności układu doładowania naszego silnika. Próba, ponieważ spory odsetek turbosprężarek trafiających do zakładów zajmujących się profesjonalną regeneracją turbosprężarek samochodowych, układów doładowania jest w stanie tak wyeksploatowanym, że niemal nienadających się do remontu. Dlaczego się tak zdarza i jak tego uniknąć, jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzenia turbosprężarki i w jaki sposób eliminuje się je w czasie remontu turbosprężarki, to wszystko pytania, na które spróbujemy odpowiedzieć w naszym artykule na temat remontu turbosprężarek, na podstawie standardowych procedur specjalistycznej pracowni regeneracji turbosprężarek.


Główne przyczyny remontu turbosprężarki.

Uszkodzenie i konieczność przeprowadzenia remontu turbosprężarki nigdy nie bierze się znikąd, zawsze jest przyczyna i niektórzy pasjonaci twierdzą, że ustalenie tej przyczyny jest to najważniejszy element, procesu, jaki nazywamy remontem turbosprężarki. Mimo że przyczyna uszkodzenia rzadko leży po stronie niezbyt skomplikowanego układu turbosprężarki, bardzo często nawet wydawałoby się znikoma usterka w samochodzie, może doprowadzić do konieczności przeprowadzenia remontu turbosprężarki. Powoli harmoniczne zgranie podzespołów współpracujących ze sobą w samochodzie z silnikiem diesla staje się typowym dla tych samochodów i na próżno szukać tolerancji na niesprawne części, jaką pochwalić się mogły stare "klekoty". Obecnie uzyskanie deklarowanej przez producenta żywotności elementów naszego auta zależy głównie od nas i od odpowiedniej eksploatacji. Nie inaczej jest w przypadku turbosprężarki, której deklarowana żywotność to najczęściej więcej niż deklarowana żywotność silnika, a i tak zazwyczaj musimy oddać turbosprężarki do remontu, aby móc cieszyć się sprawnym autem. Najczęstszą przyczyną utraty sprawności turbosprężarki jest niezapewnienie jej odpowiedniego smarowania. Warunki pracy turbosprężarki, to środowisko bardzo zanieczyszczone, gorące a sama turbosprężarka, czy raczej jej rdzeń, może wirować z prędkością obrotową przekraczającą 150 tysięcy (a w małych turbosprężarkach i turbosprężarkach sportowych nawet powyżej 200 tysięcy) obrotów na minutę. Sprawia to, że niezbędne i kluczowe do zachowania właściwości turbo, jest zapewnienie jej odpowiedniego chłodzenia i smarowania. Zajmuje się tym olej silnikowy, specjalnie dobierany do silników z układem turbodoładowania, ponieważ musi być to olej syntetyczny, odporny na tarcie i wysoką temperaturę. Dobór nieodpowiedniego oleju doprowadzi do jego mineralizacji i zamiast funkcji smarnej będzie spełniał funkcję cierną i doprowadzi do uszkodzenia naszej turbosprężarki nie wolniej niż jego brak. Nawet zachowanie odpowiedniego poziomu oleju może nie zapewnić odpowiedniego smarowania, w przypadku gdy doszło do zatkania przewodów olejowych lub w przypadku niewłaściwej eksploatacji – na przykład po wprowadzaniu silnika na wysokie obroty zaraz po uruchomieniu, lub po wyłączaniu silnika, po zakończeniu forsownej jazdy, natychmiast po zatrzymaniu. Za zasilanie przewodów olejowych odpowiada pompka elektryczna, która nie pracuje, jeśli nie otrzymuje napięcia z akumulatora, więc de facto nie smaruje turbosprężarki, jeśli nie zapewnić jej odpowiedniego czasu na przygotowanie układów do pracy. Wynikiem braku smarowania turbosprężarki i przyczyną konieczności przeprowadzenia remontu turbosprężarki najczęściej są wypolerowania na wałku wywołane przez wspomniany brak smarowania, rysy wywołane przez zanieczyszczenia w oleju, wytarte łożyska, muszle, to wszystko są efekty niewłaściwego smarowania turbosprężarki oraz najczęstsze przyczyny konieczności przeprowadzenia remontu turbosprężarki.


Co jeszcze powoduje konieczność przeprowadzenia remontu turbosprężarki?

Jak już wspomnieliśmy, praca turbosprężarki należy do trudnych, ale niekoniecznie skomplikowanych procesów. Bardzo często przyczyną więc jest nieplanowana ingerencja w turbosprężarkę z zewnątrz – skoksowany olej, nagar oleju z silnika powodują zacięcie się zmiennej geometrii i konieczność przeprowadzenia remontu, ciało obce, które dostało się do układu z powodu niesprawnych filtrów, doprowadziło do wyłamania łopatek turbiny lub koła kompresji, co również kwalifikuje turbosprężarki do remontu. Wśród innych przyczyn remontu turbosprężarki wymienić można nieszczelności w układach prowadzące do uszkodzeń i szybszego zużycia eksploatacyjnego, a nawet raptowne zatrzymanie turbosprężarki. Odnośnie do tego ostatniego, turbosprężarka pracuje napędzana gazami spalinowymi, na zasadzie zmniejszenia oporów pracy do minimum i nagłe jej zatrzymanie jest możliwe, jednak przeciążenia, jakim zostanie w takim wypadku poddana, najprawdopodobniej sprawią, że trzeba będzie oddać ją do remontu. Słowem podsumowania, turbosprężarka najlepiej czuje się, gdy ją smarować i jej nie przeszkadzać w pracy, dlatego remontu turbosprężarki bezsprzecznie można uniknąć, niemniej jednak koniecznie należy zadbać o jej warunki pracy, co zapewni jej długą żywotność, a nam zmniejszenie kosztów eksploatacji samochodu, ponieważ cena remontu turbosprężarki, choć nie jest wysoka, to na pewno niekonieczna. Wysoka jest za to cena wymiany turbosprężarki na nową, dlatego remont turbosprężarki jest znacznie bardziej ergonomicznym rozwiązaniem.

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Remont turbosprężarki

Cena i koszt (netto)
Sprawdzenie turbin 0 złotych
Rozbiórka turbo 0 złotych
Wycena naprawy turbosprężarek 0 złotych
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbiny 0 złotych
Regeneracja turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbiny do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena regeneracji turbin do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbo do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarki do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbin do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Regeneracja geometrii turbosprężarek 163 złote (netto) + części
Wymiana geometrii turbo do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbiny do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Cena podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbo (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Remont turbosprężarki)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.