Localizations image
Strona główna / Czyszczenie turbin

Czyszczenie turbin • Wyważanie turbosprężarek • Diagnostyka turbo i turbin • Sprawdź ceny usług

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Ponieważ środowisko pracy turbosprężarki jest bardzo wymagające, jakiekolwiek zmiany w parametrach tego środowiska wpływają bardzo negatywnie na jego charakterystykę pracy, a jeśli chodzi o konkrety, to może doprowadzić nawet do permanentnego jego zniszczenia. Większość uszkodzeń, jakie mają miejsce w turbosprężarkach, są wynikiem obecności zanieczyszczeń w układzie. Można się przed nimi ustrzec, jednak nie da się tego zrobić bez starannej eksploatacji i zapewnienia jej świeżego oleju i nienagannej kondycji filtrów. O tym, do czego mogą doprowadzić zanieczyszczenia w turbosprężarce, dowiedzą się Państwo z następnych akapitów, zapraszamy do lektury.

Zakres czyszczenia turbin i przebieg czyszczenia
Czyszczenie turbin


Skąd zanieczyszczenia w turbo?

Zanieczyszczenia w turbosprężarce można podzielić zasadniczo na dwie grupy – ciała obce i zanieczyszczenia powstające bezpośrednio w układzie. Ciała obce pochodzą najczęściej z zewnątrz, ze środowiska naturalnego, z którego do turbosprężarki zasysane jest powietrze. Nierozsądnym byłoby skazywanie turbosprężarki na wszystkie pyły i zanieczyszczenia z powietrza, dlatego też zainstalowano w układzie dolotowym specjalne filtry, które oczyszczają powietrze wpadające na wirniki koła kompresji. Jak łatwo się domyślić, tak filtry powietrza z układu dolotowego, jak każdy inny typ filtra z czasem traci swoje właściwości i konieczne jest jego wymienienie. Filtrów z układu dolotowego nie regeneruje się, ponieważ wykonane są z nietrwałych materiałów i są stosunkowo tanie. W tym wypadku cena nie idzie w parze z tym, jak istotną rolę pełnia one w samochodzie. Jeśli nie zadbamy o ich stan, filtry zapchają się, a wytwarzane przez kręcące się koło kompresji (połączone na sztywno wałem z turbiną, więc czy będzie łatwy dolot, czy nie będzie, kręcić się będą bez zmian) ciśnienie sprawi, że filtr może porwać się i zacząć przepuszczać nieprzefiltrowane powietrze. Jakiekolwiek ciało obce, które przedostanie się przez uszkodzoną barierę filtra będzie stanowić dla rozpędzonej do ponad 150 tysięcy obrotów na minutę turbosprężarki realne zagrożenie, którego zignorować nie wolno. Podobnie ma się sytuacja z filtrami oleju, które jeśli zostaną uszkodzone, będą podawać olej o obniżonej jakości, który na rozgrzanym do 1000 stopni wirniku turbosprężarki, za sprawą ciał obcych i zwiększonego tarcia będzie się mineralizował, tracąc jednocześnie swoje właściwości. Brak smarowania połączony z warunkami pracy turbo to gwarantowana usterka techniczna. Innym typem zanieczyszczeń są powstające już w silniku i w kanałach zasilających zanieczyszczenia. Trzeba tu zrozumieć szerokie spektrum znaczenia hasła zanieczyszczenia, gdzie może to być oderwany gdzieś z kolektora skrzep nagaru oleju, który pechowo trafił na wirnik turbiny i doszczętnie powyłamywał łopatki, a także zbierające się zmętnienia i zgęstnienia oleju smarującego wałek turbiny, które doprowadziły do zaczopowania jednego z kanałów smarowania. Obie sytuacje dla turbosprężarki są równie niebezpieczne i najpewniej doprowadzą do usterki turbosprężarki.

Nieszczelna turbosprężarka i zanieczyszczenia w turbo
Skąd zanieczyszczenia w turbo?


Czyszczenie turbo gwarancją jego żywotności?

Specjaliści w nowoczesnych pracowniach zajmujących się regeneracją turbosprężarek ujmują odpowiedź na to pytanie nieco inaczej niż tylko prostym tak lub nie. Ponieważ spektrum czynników prowadzących do uszkodzenia turbosprężarki jest szerokie, aby nie minąć się z prawdą nie można powiedzieć, że zagwarantuje nam to na 100% spokój ducha i sprawne turbo, jednak na pewno odpowiednia higiena eksploatacji turbosprężarki zwiększy jej żywotność. Producenci deklarują zazwyczaj około 250 tysięcy kilometrów żywotności turbosprężarki w pełnej sprawności, jednak przy dbaniu o turbo, chłodzeniu go po dłuższej trasie, można się po turbinie spodziewać żywotności nawet dłuższej niż deklarowana (de facto nie bardzo ma się co tam zepsuć, jeśli kolokwialnie nie "uderzymy młotkiem".

Dłuższe życie każdej turbosprężarki dzięki usłudze czyszczenia
Czyszczenie turbo gwarancją jego żywotności?


Mam zanieczyszczenia w turbo – jak czyścić turbosprężarkę?

Aby zafundować naszemu turbo czyszczenie turbiny, możemy oczywiście stosować preparaty typu Liqui Moly albo K2, które są markami znanymi i uznanymi wśród mechaników samochodowych i kierowców, jednak w niektórych przypadkach, zwłaszcza w takich, w których użytkownik samochodu z silnikiem wyposażonym w układ doładowania nie przykładał szczególnej wagi do tego, ile kilometrów ma za sobą jego olej silnikowy, czy kiedy ostatnio wymieniano filtry, dzieje się tak, że najmocniejsze nawet preparaty nie pomogą na zanieczyszczenia zgromadzone w układzie doładowania. W takich przypadkach konieczne jest czyszczenie turbosprężarek w specjalistycznych pracowniach. Niestety nie da się zrezygnować ze współpracy z takimi pracowniami, ponieważ o ile zdemontować turbosprężarkę z silnika jest w stanie w zasadzie każdy mechanik, tak jej rozbiórka, weryfikacja, czyszczenie turbosprężarki, a następnie jej ponowny montaż i ustawienie, wymaga odpowiedniego sprzętu wiedzy i doświadczenia. Jeśli rozbierzemy turbosprężarkę konieczne będzie wymienienie niektórych elementów takich jak osłona termiczna, ponieważ jest to element "niesprężysty", co oznacza, że po jednorazowym zamontowaniu nie poddaje się go ponownemu użyciu, jest jednorazowy. Taka sytuacja ma miejsce, ponieważ aby uzyskać odpowiednie wartości odizolowania elementów turbosprężarki od siebie, jak w tym wypadku części ciepłej i zimnej, konieczne jest zastosowanie materiału, który będzie przylegał w maksymalnym stopniu, a w praktyce to wygląda tak, że taka osłona przyjmuje kształt materiału, do którego została przymocowana, a nawet w przypadku montażu w dokładnie tym samym miejscu nie uda się uzyskać takich parametrów uszczelnienia jak w przypadku pierwszego montażu.

Zasady czyszczenia uszkodzonych turbosprężarek
Mam zanieczyszczenia w turbo – jak czyścić turbosprężarkę?

Cennik regeneracji i naprawy turbosprężarek Czyszczenie turbin

Cena i koszt (netto)
Ustalenie przyczyny uszkodzenia turbosprężarki 0 złotych
Sprawdzenie turbiny 0 złotych
Rozbiórka turbin 0 złotych
Wycena naprawy turbo 0 złotych
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t) 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbosprężarki do samochodów osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Naprawa turbo do samochodów (poniżej 3,5 t) osobowych i dostawczych 318 złotych (netto) + części
Koszt regeneracji turbin do samochodów użytkowych osobowych 318 złotych (netto) + części
Koszt naprawy turbosprężarek do samochodów dostawczych ciężarowych 366 złotych (netto) + części
Cena naprawy turbiny do samochodów ciężarowych (powyżej 3,5 t) 366 złotych (netto) + części
Regeneracja turbo do samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych 366 złotych (netto) + części
Wymiana VNT, VTG, VGT turbiny 163 złote (netto) + części
Czyszczenie geometrii turbosprężarek do samochodów osobowych i użytkowych 163 złote (netto) + części
Regeneracja VNT, VTG, VGT turbin do samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t 163 złote (netto) + części
Koszt podstawowej regeneracji turbosprężarki (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Cena podstawowej naprawy turbiny (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Koszt podstawowej naprawy turbosprężarek (robocizna + części) 399 złotych do ok. 480 złotych (netto)
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin (usługa Czyszczenie turbin)

Opis

Loader

W tym momencie w wyszukanej przez Ciebie lokalizacji nie ma włączonych żadnych profili mechaników. Aby uzyskać więcej informacji zadzwoń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.