USZKODZONA TURBINA – Melett Serwis pomaga rozwiązać problemy podczas regeneracji turbosprężarki – 100% ORYGINALNE CZĘŚCI | cena
Turbina to kluczowa dla działania turbosprężarki część układu turbodoładowania, odpowiadająca za jego napędzanie.
Składają się na nią takie elementy jak osadzony na wałku turbosprężarki wirnik turbiny, korpus turbiny oraz, w nowszych konstrukcjach, system kierowania spalin(zawór upustu spalin-wastegate lub technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny). Połączona jest ze sprężarką wałkiem turbosprężarki, zabudowanym kadłubem środkowym, w którym mieszczą się także łożyska. Działanie turbiny oparte jest o spaliny, które wylatując z kolektora wydechowego jednostki napędowej trafiają na odpowiednio wyprofilowane łopatki wirnika turbiny, dzięki czemu wprawiany jest on w ruch obrotowy. Napędza on poprzez wałek turbosprężarki drugi wirnik, umiejscowiony w sprężarce, który stłacza powietrze i przekazuje je do komory spalania silnika, często poprzez chłodnicę międzystopniową (nazywaną intercoolerem), aby nie było zbyt ciepłe i nie zmniejszało wydajności spalania mieszanki.
Uszkodzona turbina
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Praca turbosprężarki
W trakcie pracy turbina osiąga temperatury rzędu 1000 stopni Celsjusza i prędkości obrotowe od 100 000 do 250 000(w niektórych przypadkach nawet 300 000) obrotów na minutę, dlatego niezmiernie ważny jest odpowiedni dobór materiałów do produkcji tego podzespołu. Wirnik tworzony jest z materiału o nazwie Inconel, zawierającego od 36 do 65% niklu, a kadłub turbiny powstaje ze stopu Ni-Resist, składającego się z 11-16% niklu, do 4% chromu, do 2% manganu, do 8% miedzi oraz 2,5% krzemu, co daje im wysoką żaroodporność, a także dużą wytrzymałość na korozję i ścieranie. Urządzenie jest zatem wytrzymałe, ale drogie (cena nowej to ponad 2000 zł) i rzadko dochodzi do jego wyeksploatowania, jednak nie jest ono niezniszczalne, cechując się szczególną wrażliwością na zanieczyszczenia, drobiny materiałów i złe olejowanie, które doprowadzają do różnego rodzaju awarii.
Do najczęściej spotykanych objawów uszkodzenia turbiny można zaliczyć okresowy lub stały spadek mocy, wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, charakterystyczny dźwięk tarcia metalu o metal lub stukania, zwiększone zużycie oleju silnikowego czy nadmierną ilość wydalanych spalin, zabarwionych na czarno lub niebiesko. Mimo iż większość z nich pokrywa się z objawami uszkodzenia innych podzespołów w pojeździe, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem, ponieważ wszystkie oznaczają potencjalnie niebezpieczne i bardzo kosztowne w naprawach awarie, które trzeba jak najszybciej wyeliminować.
Serwis turbosprężarek
Mądrym wyborem będzie poszukanie wyspecjalizowanego Turboserwisu Melett, który na co dzień zajmuje się regeneracją turbosprężarek – tańszą i równie dobrą alternatywą dla zakupu nowego egzemplarza, polegającą na rozebraniu, przeczyszczeniu, sprawdzeniu i wymianie uszkodzonych komponentów układu turbodoładowania. Czasem wystarczającym działaniem jest samo przeczyszczenie i wymiana elementów eksploatacyjnych, czyli łożysk i pierścieni uszczelniających. Zdarza się jednak, iż wymiany wymaga cały rdzeń turbosprężarki, a co za tym idzie potrzebne jest jego odpowiednie wyważenie, które zapewnić mogą jedynie fachowcy posiadający tworzone specjalnie w tym celu wyważarki. Dodatkowym atutem profesjonalnych zakładów regeneracji turbosprężarek jak Bosch Diesel Service Pawlik jest fakt, iż w przypadku defektu technologii zmiennej geometrii mogą one wyregulować nastaw łopatek, a także w czasie naprawy na bieżąco porównywać parametry urządzenia do tych podanych przez producenta.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Uszkodzona turbina w turbosprężarce może być spowodowana różnymi czynnikami, takimi jak niedrożność układu dolotowego, brak odpowiedniej czystości filtra powietrza, niedostateczna ilość oleju w układzie smarowania, czy też nadmierne obciążenie silnika. Objawy uszkodzonej turbiny mogą obejmować spadek mocy silnika, dymienie na niebiesko, hałas pod maską, czy też drgania podczas pracy silnika. W przypadku uszkodzenia turbiny, konieczna jest wymiana tego elementu na nowy lub regenerowany. Wymiana musi być wykonana przez specjalistę z doświadczeniem w naprawie turbosprężarek, ponieważ jest to skomplikowany i precyzyjny proces, który wymaga specjalistycznego sprzętu i wiedzy.
Czy przy uszkodzonej turbinie mogę mieć problem z odpalaniem auta?
Uszkodzona turbina to najgorsze co może być, na szczęście istnieje proces regeneracji :)