Localizations image

Uszkodzona turbina

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

USZKODZONA TURBINA – Melett Serwis pomaga rozwiązać problemy podczas regeneracji turbosprężarki – 100% ORYGINALNE CZĘŚCI | cena

Turbina to kluczowa dla działania turbosprężarki część układu turbodoładowania, odpowiadająca za jego napędzanie.

Składają się na nią takie elementy jak osadzony na wałku turbosprężarki wirnik turbiny, korpus turbiny oraz, w nowszych konstrukcjach, system kierowania spalin(zawór upustu spalin-wastegate lub technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny). Połączona jest ze sprężarką wałkiem turbosprężarki, zabudowanym kadłubem środkowym, w którym mieszczą się także łożyska. Działanie turbiny oparte jest o spaliny, które wylatując z kolektora wydechowego jednostki napędowej trafiają na odpowiednio wyprofilowane łopatki wirnika turbiny, dzięki czemu wprawiany jest on w ruch obrotowy. Napędza on poprzez wałek turbosprężarki drugi wirnik, umiejscowiony w sprężarce, który stłacza powietrze i przekazuje je do komory spalania silnika, często poprzez chłodnicę międzystopniową (nazywaną intercoolerem), aby nie było zbyt ciepłe i nie zmniejszało wydajności spalania mieszanki.

Praca turbosprężarki

W trakcie pracy turbina osiąga temperatury rzędu 1000 stopni Celsjusza i prędkości obrotowe od 100 000 do 250 000(w niektórych przypadkach nawet 300 000) obrotów na minutę, dlatego niezmiernie ważny jest odpowiedni dobór materiałów do produkcji tego podzespołu. Wirnik tworzony jest z materiału o nazwie Inconel, zawierającego od 36 do 65% niklu, a kadłub turbiny powstaje ze stopu Ni-Resist, składającego się z 11-16% niklu, do 4% chromu, do 2% manganu, do 8% miedzi oraz 2,5% krzemu, co daje im wysoką żaroodporność, a także dużą wytrzymałość na korozję i ścieranie. Urządzenie jest zatem wytrzymałe, ale drogie (cena nowej to ponad 2000 zł) i rzadko dochodzi do jego wyeksploatowania, jednak nie jest ono niezniszczalne, cechując się szczególną wrażliwością na zanieczyszczenia, drobiny materiałów i złe olejowanie, które doprowadzają do różnego rodzaju awarii.

Do najczęściej spotykanych objawów uszkodzenia turbiny można zaliczyć okresowy lub stały spadek mocy, wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, charakterystyczny dźwięk tarcia metalu o metal lub stukania, zwiększone zużycie oleju silnikowego czy nadmierną ilość wydalanych spalin, zabarwionych na czarno lub niebiesko. Mimo iż większość z nich pokrywa się z objawami uszkodzenia innych podzespołów w pojeździe, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem, ponieważ wszystkie oznaczają potencjalnie niebezpieczne i bardzo kosztowne w naprawach awarie, które trzeba jak najszybciej wyeliminować.

regeneracja turbo

Serwis turbosprężarek

Mądrym wyborem będzie poszukanie wyspecjalizowanego Turboserwisu Melett, który na co dzień zajmuje się regeneracją turbosprężarek – tańszą i równie dobrą alternatywą dla zakupu nowego egzemplarza, polegającą na rozebraniu, przeczyszczeniu, sprawdzeniu i wymianie uszkodzonych komponentów układu turbodoładowania. Czasem wystarczającym działaniem jest samo przeczyszczenie i wymiana elementów eksploatacyjnych, czyli łożysk i pierścieni uszczelniających. Zdarza się jednak, iż wymiany wymaga cały rdzeń turbosprężarki, a co za tym idzie potrzebne jest jego odpowiednie wyważenie, które zapewnić mogą jedynie fachowcy posiadający tworzone specjalnie w tym celu wyważarki. Dodatkowym atutem profesjonalnych zakładów regeneracji turbosprężarek jak Bosch Diesel Service Pawlik jest fakt, iż w przypadku defektu technologii zmiennej geometrii mogą one wyregulować nastaw łopatek, a także w czasie naprawy na bieżąco porównywać parametry urządzenia do tych podanych przez producenta.

Komentarze

Damian 2023-01-24 14:24:51

Uszkodzona turbina w turbosprężarce może być spowodowana różnymi czynnikami, takimi jak niedrożność układu dolotowego, brak odpowiedniej czystości filtra powietrza, niedostateczna ilość oleju w układzie smarowania, czy też nadmierne obciążenie silnika. Objawy uszkodzonej turbiny mogą obejmować spadek mocy silnika, dymienie na niebiesko, hałas pod maską, czy też drgania podczas pracy silnika. W przypadku uszkodzenia turbiny, konieczna jest wymiana tego elementu na nowy lub regenerowany. Wymiana musi być wykonana przez specjalistę z doświadczeniem w naprawie turbosprężarek, ponieważ jest to skomplikowany i precyzyjny proces, który wymaga specjalistycznego sprzętu i wiedzy.

Kasia 2020-03-05 09:13:53

Czy przy uszkodzonej turbinie mogę mieć problem z odpalaniem auta?

gruby 2019-08-27 14:15:37

Uszkodzona turbina to najgorsze co może być, na szczęście istnieje proces regeneracji :)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO