USZKODZONA TURBINA – Melett Serwis pomaga rozwiązać problemy podczas regeneracji turbosprężarki – 100% ORYGINALNE CZĘŚCI | cena
Turbina to kluczowa dla działania turbosprężarki część układu turbodoładowania, odpowiadająca za jego napędzanie.
Składają się na nią takie elementy jak osadzony na wałku turbosprężarki wirnik turbiny, korpus turbiny oraz, w nowszych konstrukcjach, system kierowania spalin(zawór upustu spalin-wastegate lub technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny). Połączona jest ze sprężarką wałkiem turbosprężarki, zabudowanym kadłubem środkowym, w którym mieszczą się także łożyska. Działanie turbiny oparte jest o spaliny, które wylatując z kolektora wydechowego jednostki napędowej trafiają na odpowiednio wyprofilowane łopatki wirnika turbiny, dzięki czemu wprawiany jest on w ruch obrotowy. Napędza on poprzez wałek turbosprężarki drugi wirnik, umiejscowiony w sprężarce, który stłacza powietrze i przekazuje je do komory spalania silnika, często poprzez chłodnicę międzystopniową (nazywaną intercoolerem), aby nie było zbyt ciepłe i nie zmniejszało wydajności spalania mieszanki.
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Praca turbosprężarki
W trakcie pracy turbina osiąga temperatury rzędu 1000 stopni Celsjusza i prędkości obrotowe od 100 000 do 250 000(w niektórych przypadkach nawet 300 000) obrotów na minutę, dlatego niezmiernie ważny jest odpowiedni dobór materiałów do produkcji tego podzespołu. Wirnik tworzony jest z materiału o nazwie Inconel, zawierającego od 36 do 65% niklu, a kadłub turbiny powstaje ze stopu Ni-Resist, składającego się z 11-16% niklu, do 4% chromu, do 2% manganu, do 8% miedzi oraz 2,5% krzemu, co daje im wysoką żaroodporność, a także dużą wytrzymałość na korozję i ścieranie. Urządzenie jest zatem wytrzymałe, ale drogie (cena nowej to ponad 2000 zł) i rzadko dochodzi do jego wyeksploatowania, jednak nie jest ono niezniszczalne, cechując się szczególną wrażliwością na zanieczyszczenia, drobiny materiałów i złe olejowanie, które doprowadzają do różnego rodzaju awarii.
Do najczęściej spotykanych objawów uszkodzenia turbiny można zaliczyć okresowy lub stały spadek mocy, wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, charakterystyczny dźwięk tarcia metalu o metal lub stukania, zwiększone zużycie oleju silnikowego czy nadmierną ilość wydalanych spalin, zabarwionych na czarno lub niebiesko. Mimo iż większość z nich pokrywa się z objawami uszkodzenia innych podzespołów w pojeździe, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem, ponieważ wszystkie oznaczają potencjalnie niebezpieczne i bardzo kosztowne w naprawach awarie, które trzeba jak najszybciej wyeliminować.

Serwis turbosprężarek
Mądrym wyborem będzie poszukanie wyspecjalizowanego Turboserwisu Melett, który na co dzień zajmuje się regeneracją turbosprężarek – tańszą i równie dobrą alternatywą dla zakupu nowego egzemplarza, polegającą na rozebraniu, przeczyszczeniu, sprawdzeniu i wymianie uszkodzonych komponentów układu turbodoładowania. Czasem wystarczającym działaniem jest samo przeczyszczenie i wymiana elementów eksploatacyjnych, czyli łożysk i pierścieni uszczelniających. Zdarza się jednak, iż wymiany wymaga cały rdzeń turbosprężarki, a co za tym idzie potrzebne jest jego odpowiednie wyważenie, które zapewnić mogą jedynie fachowcy posiadający tworzone specjalnie w tym celu wyważarki. Dodatkowym atutem profesjonalnych zakładów regeneracji turbosprężarek jak Bosch Diesel Service Pawlik jest fakt, iż w przypadku defektu technologii zmiennej geometrii mogą one wyregulować nastaw łopatek, a także w czasie naprawy na bieżąco porównywać parametry urządzenia do tych podanych przez producenta.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze