blog

Uszkodzona turbina

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

USZKODZONA TURBINA – Melett Serwis pomaga rozwiązać problemy podczas regeneracji turbosprężarki – 100% ORYGINALNE CZĘŚCI | cena

Turbina to kluczowa dla działania turbosprężarki część układu turbodoładowania, odpowiadająca za jego napędzanie.

Składają się na nią takie elementy jak osadzony na wałku turbosprężarki wirnik turbiny, korpus turbiny oraz, w nowszych konstrukcjach, system kierowania spalin(zawór upustu spalin-wastegate lub technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny). Połączona jest ze sprężarką wałkiem turbosprężarki, zabudowanym kadłubem środkowym, w którym mieszczą się także łożyska. Działanie turbiny oparte jest o spaliny, które wylatując z kolektora wydechowego jednostki napędowej trafiają na odpowiednio wyprofilowane łopatki wirnika turbiny, dzięki czemu wprawiany jest on w ruch obrotowy. Napędza on poprzez wałek turbosprężarki drugi wirnik, umiejscowiony w sprężarce, który stłacza powietrze i przekazuje je do komory spalania silnika, często poprzez chłodnicę międzystopniową (nazywaną intercoolerem), aby nie było zbyt ciepłe i nie zmniejszało wydajności spalania mieszanki.

Praca turbosprężarki

W trakcie pracy turbina osiąga temperatury rzędu 1000 stopni Celsjusza i prędkości obrotowe od 100 000 do 250 000(w niektórych przypadkach nawet 300 000) obrotów na minutę, dlatego niezmiernie ważny jest odpowiedni dobór materiałów do produkcji tego podzespołu. Wirnik tworzony jest z materiału o nazwie Inconel, zawierającego od 36 do 65% niklu, a kadłub turbiny powstaje ze stopu Ni-Resist, składającego się z 11-16% niklu, do 4% chromu, do 2% manganu, do 8% miedzi oraz 2,5% krzemu, co daje im wysoką żaroodporność, a także dużą wytrzymałość na korozję i ścieranie. Urządzenie jest zatem wytrzymałe, ale drogie (cena nowej to ponad 2000 zł) i rzadko dochodzi do jego wyeksploatowania, jednak nie jest ono niezniszczalne, cechując się szczególną wrażliwością na zanieczyszczenia, drobiny materiałów i złe olejowanie, które doprowadzają do różnego rodzaju awarii.

Do najczęściej spotykanych objawów uszkodzenia turbiny można zaliczyć okresowy lub stały spadek mocy, wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, charakterystyczny dźwięk tarcia metalu o metal lub stukania, zwiększone zużycie oleju silnikowego czy nadmierną ilość wydalanych spalin, zabarwionych na czarno lub niebiesko. Mimo iż większość z nich pokrywa się z objawami uszkodzenia innych podzespołów w pojeździe, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem, ponieważ wszystkie oznaczają potencjalnie niebezpieczne i bardzo kosztowne w naprawach awarie, które trzeba jak najszybciej wyeliminować.

regeneracja turbo

Serwis turbosprężarek

Mądrym wyborem będzie poszukanie wyspecjalizowanego Turboserwisu Melett, który na co dzień zajmuje się regeneracją turbosprężarek – tańszą i równie dobrą alternatywą dla zakupu nowego egzemplarza, polegającą na rozebraniu, przeczyszczeniu, sprawdzeniu i wymianie uszkodzonych komponentów układu turbodoładowania. Czasem wystarczającym działaniem jest samo przeczyszczenie i wymiana elementów eksploatacyjnych, czyli łożysk i pierścieni uszczelniających. Zdarza się jednak, iż wymiany wymaga cały rdzeń turbosprężarki, a co za tym idzie potrzebne jest jego odpowiednie wyważenie, które zapewnić mogą jedynie fachowcy posiadający tworzone specjalnie w tym celu wyważarki. Dodatkowym atutem profesjonalnych zakładów regeneracji turbosprężarek jak Bosch Diesel Service Pawlik jest fakt, iż w przypadku defektu technologii zmiennej geometrii mogą one wyregulować nastaw łopatek, a także w czasie naprawy na bieżąco porównywać parametry urządzenia do tych podanych przez producenta.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Damian
2023-01-24 14:24:51
Uszkodzona turbina w turbosprężarce może być spowodowana różnymi czynnikami, takimi jak niedrożność układu dolotowego, brak odpowiedniej czystości filtra powietrza, niedostateczna ilość oleju w układzie smarowania, czy też nadmierne obciążenie silnika. Objawy uszkodzonej turbiny mogą obejmować spadek mocy silnika, dymienie na niebiesko, hałas pod maską, czy też drgania podczas pracy silnika. W przypadku uszkodzenia turbiny, konieczna jest wymiana tego elementu na nowy lub regenerowany. Wymiana musi być wykonana przez specjalistę z doświadczeniem w naprawie turbosprężarek, ponieważ jest to skomplikowany i precyzyjny proces, który wymaga specjalistycznego sprzętu i wiedzy.
Kasia
2020-03-05 09:13:53
Czy przy uszkodzonej turbinie mogę mieć problem z odpalaniem auta?
gruby
2019-08-27 14:15:37
Uszkodzona turbina to najgorsze co może być, na szczęście istnieje proces regeneracji :)

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60