Localizations image

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

SUPER NISKA CENA REGENERACJI TURBINY

BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI – CZĘŚCI DO REGENERACJI TURBOSPRĘŻAREK czy są jeszcze dostępne, a może nie istnieją takie silniki

Gaźnikowy układ zasilania, a turbosprężarka w nowych układach zasilania wtrysku paliwa benzyny i diesla CR.
Współczesne pojazdy osobowe posiadają silniki benzynowe o wtrysku bezpośrednim do komory spalania, wysokoprężne oparte na systemach Common Rail oraz wkraczające coraz śmielej silniki elektryczne. W dwóch pierwszych jednostkach stosowane jest w większości przypadków turbodoładowanie, mające na celu poprawę dynamiki silnika, obniżenie zużycia paliwa oraz spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin. To właśnie te czynniki spowodowały zaprzestanie produkcji silników z gaźnikowymi układami zasilania. Co prawda cena regeneracji turbiny w tych silnikach w porównaniu z obecnymi była bardzo przystępna. Były one dodatkowo mało efektywne, zużywały duże ilości paliwa i były nieprzyjazne dla środowiska. Warto jednak przyjrzeć się tym starszym konstrukcjom szczególnie tym, wyposażonym w turbosprężarkę.

Gaźnik w silniku - silnik z gaźnikowym układem zasilania
Silnik z gaźnikowym układem zasilania


Jak działa gaźnik? 

Silniki wyposażone w gaźnikowe układy zasilania były doładowywane na dwa różne sposoby. Pierwszy sposób polegał na tym, że gaźnik zamontowany był przed turbosprężarką, która sprężała już mieszankę palną i przekazywała do komory spalania. Dużą zaletą tego sposobu było lepsze wymieszanie ładunku oraz jego gęstość. Niestety system ten posiadał również wady, jak np. konieczność zmian przekrojów dysz gaźnika w porównaniu do gaźnika silnika wolnossącego oraz możliwość wybuchu mieszanki palnej w przewodzie dolotowym. Drugi sposób polega na umieszczeniu gaźnika za turbosprężarką, co również wiąże się ze zmianą przekroju dysz gaźnika, gdzie sprężone powietrze wytwarza mieszaninę palną. Gaźnik w ten sposób jest umieszczony bliżej silnika, co powoduje równomierną pracę cylindrów. Wadą tego systemu jest konieczność utrzymania komory pływakowej gaźnika pod ciśnieniem oraz konieczność zapewnienia jego całkowitej szczelności. W silnikach doładowanych wg pierwszego systemu komora pływakowa gaźnika jest połączona z atmosferą, tak jak w silniku wolnossącym. W odróżnieniu od gaźników silników wolnossących, w silnikach doładowanych muszą one wytwarzać mieszankę palną w zależności od ciśnienia doładowania i prędkości obrotowej, co komplikuje ich budowę. Obecnie jeszcze można kupić nie które części do regeneracji turbosprężarek, ale większość zamienniki.

Obecnie silniki z gaźnikowymi układami zasilania już dawno pożegnały się z powszechnym zastosowaniu choć budowa turbosprężarki i idea pracy jest podobna. Zostały wyparte przez wtrysk jednopunktowy, potem wielopunktowy (stosowany jeszcze przez niektórych producentów) oraz rozpowszechniony i chwalony wtrysk bezpośredni paliwa.

Komentarze

Kallarta 2019-10-18 15:37:34

Poważnie w tym serwisie można tak szybko zregenerować turbo. Jeśli komuś zależy na tym, ile trwa regeneracja turbiny i chce to mieć zrobione profesjonalnie to jak najbardziej polecam

Rampampam 2019-10-15 10:21:30

Ile trwa regeneracja turbiny? Naprawdę tylko jeden dzień? Aż chce się naprawiać :D

Balladyna 2019-08-22 14:54:46

Fajnie mieć proste porównanie między poszczególnymi częściami w układach zasilania. Uczę się w technikum samochodowym i często zaglądam na waszą stronę :D

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Regeneracja turbin Szczecinek 02 października 2018

Regeneracja turbin Szczecinek

Melett TURBOSERWIS – naprawa turbosprężarek Szczecinek (Zachodniopomorskie...

Turbosprężarka o zmiennej geometrii – Turbina passat b5 02 października 2018

Turbosprężarka o zmiennej geometrii – Turbina passat b5

NA ILE KRYTYCZNA TURBOSPRĘŻARKA O ZMIENNEJ GEOMETRII – TURBOSPRĘŻARKA PASSAT...

Irlandia (IRL) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Irlandii (Éire) - cała Europa 16 kwietnia 2019

Irlandia (IRL) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Irlandii (Éire) - cała Europa

Najnowocześniejsza polska specjalistyczna pracownia świadczy usługi regeneracji...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.