
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI – CZĘŚCI DO REGENERACJI TURBOSPRĘŻAREK czy są jeszcze dostępne, a może nie istnieją takie silniki
Gaźnikowy układ zasilania, a turbosprężarka w nowych układach zasilania wtrysku paliwa benzyny i diesla CR.
Współczesne pojazdy osobowe posiadają silniki benzynowe o wtrysku bezpośrednim do komory spalania, wysokoprężne oparte na systemach Common Rail oraz wkraczające coraz śmielej silniki elektryczne. W dwóch pierwszych jednostkach stosowane jest w większości przypadków turbodoładowanie, mające na celu poprawę dynamiki silnika, obniżenie zużycia paliwa oraz spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin. To właśnie te czynniki spowodowały zaprzestanie produkcji silników z gaźnikowymi układami zasilania. Co prawda cena regeneracji turbiny w tych silnikach w porównaniu z obecnymi była bardzo przystępna. Były one dodatkowo mało efektywne, zużywały duże ilości paliwa i były nieprzyjazne dla środowiska. Warto jednak przyjrzeć się tym starszym konstrukcjom szczególnie tym, wyposażonym w turbosprężarkę.

Jak działa gaźnik?
Silniki wyposażone w gaźnikowe układy zasilania były doładowywane na dwa różne sposoby. Pierwszy sposób polegał na tym, że gaźnik zamontowany był przed turbosprężarką, która sprężała już mieszankę palną i przekazywała do komory spalania. Dużą zaletą tego sposobu było lepsze wymieszanie ładunku oraz jego gęstość. Niestety system ten posiadał również wady, jak np. konieczność zmian przekrojów dysz gaźnika w porównaniu do gaźnika silnika wolnossącego oraz możliwość wybuchu mieszanki palnej w przewodzie dolotowym. Drugi sposób polega na umieszczeniu gaźnika za turbosprężarką, co również wiąże się ze zmianą przekroju dysz gaźnika, gdzie sprężone powietrze wytwarza mieszaninę palną. Gaźnik w ten sposób jest umieszczony bliżej silnika, co powoduje równomierną pracę cylindrów. Wadą tego systemu jest konieczność utrzymania komory pływakowej gaźnika pod ciśnieniem oraz konieczność zapewnienia jego całkowitej szczelności. W silnikach doładowanych wg pierwszego systemu komora pływakowa gaźnika jest połączona z atmosferą, tak jak w silniku wolnossącym. W odróżnieniu od gaźników silników wolnossących, w silnikach doładowanych muszą one wytwarzać mieszankę palną w zależności od ciśnienia doładowania i prędkości obrotowej, co komplikuje ich budowę. Obecnie jeszcze można kupić nie które części do regeneracji turbosprężarek, ale większość zamienniki.
Obecnie silniki z gaźnikowymi układami zasilania już dawno pożegnały się z powszechnym zastosowaniu choć budowa turbosprężarki i idea pracy jest podobna. Zostały wyparte przez wtrysk jednopunktowy, potem wielopunktowy (stosowany jeszcze przez niektórych producentów) oraz rozpowszechniony i chwalony wtrysk bezpośredni paliwa.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze