Localizations image
Strona główna / Aktualności / Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek

SUPER NISKA CENA REGENERACJI TURBINY

BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI – CZĘŚCI DO REGENERACJI TURBOSPRĘŻAREK czy są jeszcze dostępne, a może nie istnieją takie silniki

Gaźnikowy układ zasilania, a turbosprężarka w nowych układach zasilania wtrysku paliwa benzyny i diesla CR.
Współczesne pojazdy osobowe posiadają silniki benzynowe o wtrysku bezpośrednim do komory spalania, wysokoprężne oparte na systemach Common Rail oraz wkraczające coraz śmielej silniki elektryczne. W dwóch pierwszych jednostkach stosowane jest w większości przypadków turbodoładowanie, mające na celu poprawę dynamiki silnika, obniżenie zużycia paliwa oraz spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin. To właśnie te czynniki spowodowały zaprzestanie produkcji silników z gaźnikowymi układami zasilania. Co prawda cena regeneracji turbiny w tych silnikach w porównaniu z obecnymi była bardzo przystępna. Były one dodatkowo mało efektywne, zużywały duże ilości paliwa i były nieprzyjazne dla środowiska. Warto jednak przyjrzeć się tym starszym konstrukcjom szczególnie tym, wyposażonym w turbosprężarkę.

Gaźnik w silniku - silnik z gaźnikowym układem zasilania
Silnik z gaźnikowym układem zasilania


Jak działa gaźnik? 

Silniki wyposażone w gaźnikowe układy zasilania były doładowywane na dwa różne sposoby. Pierwszy sposób polegał na tym, że gaźnik zamontowany był przed turbosprężarką, która sprężała już mieszankę palną i przekazywała do komory spalania. Dużą zaletą tego sposobu było lepsze wymieszanie ładunku oraz jego gęstość. Niestety system ten posiadał również wady, jak np. konieczność zmian przekrojów dysz gaźnika w porównaniu do gaźnika silnika wolnossącego oraz możliwość wybuchu mieszanki palnej w przewodzie dolotowym. Drugi sposób polega na umieszczeniu gaźnika za turbosprężarką, co również wiąże się ze zmianą przekroju dysz gaźnika, gdzie sprężone powietrze wytwarza mieszaninę palną. Gaźnik w ten sposób jest umieszczony bliżej silnika, co powoduje równomierną pracę cylindrów. Wadą tego systemu jest konieczność utrzymania komory pływakowej gaźnika pod ciśnieniem oraz konieczność zapewnienia jego całkowitej szczelności. W silnikach doładowanych wg pierwszego systemu komora pływakowa gaźnika jest połączona z atmosferą, tak jak w silniku wolnossącym. W odróżnieniu od gaźników silników wolnossących, w silnikach doładowanych muszą one wytwarzać mieszankę palną w zależności od ciśnienia doładowania i prędkości obrotowej, co komplikuje ich budowę. Obecnie jeszcze można kupić nie które części do regeneracji turbosprężarek, ale większość zamienniki.

Obecnie silniki z gaźnikowymi układami zasilania już dawno pożegnały się z powszechnym zastosowaniu choć budowa turbosprężarki i idea pracy jest podobna. Zostały wyparte przez wtrysk jednopunktowy, potem wielopunktowy (stosowany jeszcze przez niektórych producentów) oraz rozpowszechniony i chwalony wtrysk bezpośredni paliwa.

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Czy serwis regenerujący turbo prowadzi również skup turbosprężarek? 02 października 2018

Czy serwis regenerujący turbo prowadzi również skup turbosprężarek?

Układ doładowania silnika - turbo Ze względu na specyfikę swojej budowy, turbosprężarka...

Centrum-Melett-Serwis Regeneracja Turbosprężarek Olsztyn 02 października 2018

Centrum-Melett-Serwis Regeneracja Turbosprężarek Olsztyn

Naprawa turbiny w Olsztynie   Naprawa turbiny w Olsztynie   Stolica...

Turbiny samochodowe regeneracja – skup / sprzedaż, Poznań, Wrocław, Mielec 02 października 2018

Turbiny samochodowe regeneracja – skup / sprzedaż, Poznań, Wrocław, Mielec

Skup – Sprzedaż | Turbiny samochodowe regeneracja – Poznań, Wrocław, Mielec,...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.