Localizations image

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.70

SUPER NISKA CENA REGENERACJI TURBINY

BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI – CZĘŚCI DO REGENERACJI TURBOSPRĘŻAREK czy są jeszcze dostępne, a może nie istnieją takie silniki

Gaźnikowy układ zasilania, a turbosprężarka w nowych układach zasilania wtrysku paliwa benzyny i diesla CR.
Współczesne pojazdy osobowe posiadają silniki benzynowe o wtrysku bezpośrednim do komory spalania, wysokoprężne oparte na systemach Common Rail oraz wkraczające coraz śmielej silniki elektryczne. W dwóch pierwszych jednostkach stosowane jest w większości przypadków turbodoładowanie, mające na celu poprawę dynamiki silnika, obniżenie zużycia paliwa oraz spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin. To właśnie te czynniki spowodowały zaprzestanie produkcji silników z gaźnikowymi układami zasilania. Co prawda cena regeneracji turbiny w tych silnikach w porównaniu z obecnymi była bardzo przystępna. Były one dodatkowo mało efektywne, zużywały duże ilości paliwa i były nieprzyjazne dla środowiska. Warto jednak przyjrzeć się tym starszym konstrukcjom szczególnie tym, wyposażonym w turbosprężarkę.

Gaźnik w silniku - silnik z gaźnikowym układem zasilania
Silnik z gaźnikowym układem zasilania


Jak działa gaźnik? 

Silniki wyposażone w gaźnikowe układy zasilania były doładowywane na dwa różne sposoby. Pierwszy sposób polegał na tym, że gaźnik zamontowany był przed turbosprężarką, która sprężała już mieszankę palną i przekazywała do komory spalania. Dużą zaletą tego sposobu było lepsze wymieszanie ładunku oraz jego gęstość. Niestety system ten posiadał również wady, jak np. konieczność zmian przekrojów dysz gaźnika w porównaniu do gaźnika silnika wolnossącego oraz możliwość wybuchu mieszanki palnej w przewodzie dolotowym. Drugi sposób polega na umieszczeniu gaźnika za turbosprężarką, co również wiąże się ze zmianą przekroju dysz gaźnika, gdzie sprężone powietrze wytwarza mieszaninę palną. Gaźnik w ten sposób jest umieszczony bliżej silnika, co powoduje równomierną pracę cylindrów. Wadą tego systemu jest konieczność utrzymania komory pływakowej gaźnika pod ciśnieniem oraz konieczność zapewnienia jego całkowitej szczelności. W silnikach doładowanych wg pierwszego systemu komora pływakowa gaźnika jest połączona z atmosferą, tak jak w silniku wolnossącym. W odróżnieniu od gaźników silników wolnossących, w silnikach doładowanych muszą one wytwarzać mieszankę palną w zależności od ciśnienia doładowania i prędkości obrotowej, co komplikuje ich budowę. Obecnie jeszcze można kupić nie które części do regeneracji turbosprężarek, ale większość zamienniki.

Obecnie silniki z gaźnikowymi układami zasilania już dawno pożegnały się z powszechnym zastosowaniu choć budowa turbosprężarki i idea pracy jest podobna. Zostały wyparte przez wtrysk jednopunktowy, potem wielopunktowy (stosowany jeszcze przez niektórych producentów) oraz rozpowszechniony i chwalony wtrysk bezpośredni paliwa.

Komentarze

Mikołaj 2020-03-04 11:22:49

Człowiek nawet nie zdaje sobie sprawy, co kryje jego samochód. Koszt regeneracji turbiny to nic, w porównaniu z kupnem nowej. Super!

Psujka 2019-10-22 09:59:44

W moim samochodzie wiecznie się coś psuje... na szczęście @rampampam regeneracja turbiny to tylko jeden dzień, wiem bo już przerabiałam temat.... koszt regeneracji turbiny 1.9 dci nie był wcale wysoki :D

Kallarta 2019-10-18 15:37:34

Poważnie w tym serwisie można tak szybko zregenerować turbo. Jeśli komuś zależy na tym, ile trwa regeneracja turbiny i chce to mieć zrobione profesjonalnie to jak najbardziej polecam

Rampampam 2019-10-15 10:21:30

Ile trwa regeneracja turbiny? Naprawdę tylko jeden dzień? Aż chce się naprawiać :D

Balladyna 2019-08-22 14:54:46

Fajnie mieć proste porównanie między poszczególnymi częściami w układach zasilania. Uczę się w technikum samochodowym i często zaglądam na waszą stronę :D

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Zalety i wady turbosprężarki – turbodoładowanie silnika 02 października 2018

Zalety i wady turbosprężarki – turbodoładowanie silnika

TURBOSPRĘŻARKA JAK DZIAŁA? jej praca jest prostsza niż by się wydawało patrząc...

Jakie dźwięki wydaje turbosprężarka? Gwizdanie, piszczenie, wycie, świstanie 31 lipca 2019

Jakie dźwięki wydaje turbosprężarka? Gwizdanie, piszczenie, wycie, świstanie

Jakie dźwięki wydaje turbosprężarka? Gwizdanie, piszczenie, wycie, świstanie   Zasadniczą...

Budowa turbosprężarki – Melett warsztat 02 października 2018

Budowa turbosprężarki – Melett warsztat

W 1905 roku szwajcarski wynalazca, dr. Alfred Büchi opatentował turbodoładowanie....

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO