blog

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Regeneracja turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI – CZĘŚCI DO REGENERACJI TURBOSPRĘŻAREK czy są jeszcze dostępne, a może nie istnieją takie silniki

Gaźnikowy układ zasilania, a turbosprężarka w nowych układach zasilania wtrysku paliwa benzyny i diesla CR.
Współczesne pojazdy osobowe posiadają silniki benzynowe o wtrysku bezpośrednim do komory spalania, wysokoprężne oparte na systemach Common Rail oraz wkraczające coraz śmielej silniki elektryczne. W dwóch pierwszych jednostkach stosowane jest w większości przypadków turbodoładowanie, mające na celu poprawę dynamiki silnika, obniżenie zużycia paliwa oraz spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin. To właśnie te czynniki spowodowały zaprzestanie produkcji silników z gaźnikowymi układami zasilania. Co prawda cena regeneracji turbiny w tych silnikach w porównaniu z obecnymi była bardzo przystępna. Były one dodatkowo mało efektywne, zużywały duże ilości paliwa i były nieprzyjazne dla środowiska. Warto jednak przyjrzeć się tym starszym konstrukcjom szczególnie tym, wyposażonym w turbosprężarkę.

Budowa turbosprężarki

Jak działa gaźnik? 

Silniki wyposażone w gaźnikowe układy zasilania były doładowywane na dwa różne sposoby. Pierwszy sposób polegał na tym, że gaźnik zamontowany był przed turbosprężarką, która sprężała już mieszankę palną i przekazywała do komory spalania. Dużą zaletą tego sposobu było lepsze wymieszanie ładunku oraz jego gęstość. Niestety system ten posiadał również wady, jak np. konieczność zmian przekrojów dysz gaźnika w porównaniu do gaźnika silnika wolnossącego oraz możliwość wybuchu mieszanki palnej w przewodzie dolotowym. Drugi sposób polega na umieszczeniu gaźnika za turbosprężarką, co również wiąże się ze zmianą przekroju dysz gaźnika, gdzie sprężone powietrze wytwarza mieszaninę palną. Gaźnik w ten sposób jest umieszczony bliżej silnika, co powoduje równomierną pracę cylindrów. Wadą tego systemu jest konieczność utrzymania komory pływakowej gaźnika pod ciśnieniem oraz konieczność zapewnienia jego całkowitej szczelności. W silnikach doładowanych wg pierwszego systemu komora pływakowa gaźnika jest połączona z atmosferą, tak jak w silniku wolnossącym. W odróżnieniu od gaźników silników wolnossących, w silnikach doładowanych muszą one wytwarzać mieszankę palną w zależności od ciśnienia doładowania i prędkości obrotowej, co komplikuje ich budowę. Obecnie jeszcze można kupić nie które części do regeneracji turbosprężarek, ale większość zamienniki.

Obecnie silniki z gaźnikowymi układami zasilania już dawno pożegnały się z powszechnym zastosowaniu choć budowa turbosprężarki i idea pracy jest podobna. Zostały wyparte przez wtrysk jednopunktowy, potem wielopunktowy (stosowany jeszcze przez niektórych producentów) oraz rozpowszechniony i chwalony wtrysk bezpośredni paliwa.



Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Kacper
2023-01-24 10:03:09
Cena regeneracji turbosprężarki może się trochę różnić w zależności od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu, stopień uszkodzenia turbosprężarki oraz koszt części zamiennych. Ceny mogą się różnić między różnymi warsztatami i regionami. Super niskie ceny mogą być oznaką, że warsztat oferuje usługi o niższej jakości lub korzysta z nieoryginalnych części zamiennych, co może prowadzić do problemów z działaniem turbosprężarki po regeneracji. Zawsze warto porównać ceny regeneracji turbosprężarek między kilkoma różnymi warsztatami, ale ważne jest również, aby upewnić się, że oferowane usługi są wykonywane przez wykwalifikowanych specjalistów, używając oryginalnych części zamiennych i zapewniając gwarancję na swoją pracę.
Mikołaj
2020-03-04 11:22:49
Człowiek nawet nie zdaje sobie sprawy, co kryje jego samochód. Koszt regeneracji turbiny to nic, w porównaniu z kupnem nowej. Super!
Psujka
2019-10-22 09:59:44
W moim samochodzie wiecznie się coś psuje... na szczęście @rampampam regeneracja turbiny to tylko jeden dzień, wiem bo już przerabiałam temat.... koszt regeneracji turbiny 1.9 dci nie był wcale wysoki :D
Kallarta
2019-10-18 15:37:34
Poważnie w tym serwisie można tak szybko zregenerować turbo. Jeśli komuś zależy na tym, ile trwa regeneracja turbiny i chce to mieć zrobione profesjonalnie to jak najbardziej polecam
Rampampam
2019-10-15 10:21:30
Ile trwa regeneracja turbiny? Naprawdę tylko jeden dzień? Aż chce się naprawiać :D
Balladyna
2019-08-22 14:54:46
Fajnie mieć proste porównanie między poszczególnymi częściami w układach zasilania. Uczę się w technikum samochodowym i często zaglądam na waszą stronę :D

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60