bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Regeneracja

Zalety oraz wady turbosprężarek oraz ich regeneracja

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Turborsprężarka, czyli innymi słowy układ doładowujący silnik spalinowy, należy do elementów eksploatacyjnych w samochodzie, co oznacza, że co jakiś czas musi być wymieniany, naprawiany, ponieważ zużywa się. Turbina zbudowana jest z dwóch wirników osadzonych na wspólnym wale bez przekładni, poruszającym się na łożysku ślizgowym. Dzieli się na część ciepłą gdzie pracuje turbina oraz zimną gdzie pracuje sprężarka. Nazwa jest coprawda nieco myląca, gdyż odpowiedniejszym byłoby użycie nazw bardzo gorąca i nieco mniej gorąca, ponieważ temperatura ze strony gdzie dostarczane są spaliny, podczas forsownej jazdy sięga ponad 1000 stopni, a temperatura powietrza części chłodnej natomiast, bez intercoolera przekracza 100 stopni. Jeśli dodamy do tego, iż turbina kręci się z prędkością nawet ponad 200 tysięcy obrotów na minutę, można przyznać, że warunki pracy są wymagające, precyzja wykonania musi być idealna, tak konstrukcji, jak i wyważenia elementów, jakiekolwiek ochylenie od osi, wywołałoby niebezpieczne bicia, prowadzące najprawdopodobniej do zaczepienia łopatkami o korpus, a co za tym idzie ich wyłamanie i zniszczenie. Teoretycznie turbina przygotowana jest w ten sposób, by „przeżyc” silnik, niemniej jednak jest to jedynie teoria, uszkodzić turbinę jest bardzo łatwo, a wymiana na nową jest bardzo kosztowna. Fabrycznie nowe, oryginalne części, cenowo zaczynają się od około 3500 złotych, biorąc pod uwagę w jak newralgicznym punkcie przyszło im pracować, jest to dość sporo, ponieważ jak już wpomniałem podzespół się zużywa.

Turbosprężarka rozłożona na części pierwsze po regeneracji
Turbosprężarka rozłożona na części pierwsze
po regeneracji


Na szczęście nasze i naszych portfeli, turbinę można regenerować i jest to o wiele tańsze rozwiązanie. Cena takiej usługi bardzo się waha, zależnie od wielu kwestii. Pierwszym bardzo ważnym czynnikiem jest czy zdecydujemy się na oryginalne części producenta czy na tańsze zamienniki. Zaręczam, odpowiedzialny wybór w tej kwestii, nawet jeśli nie zagwarantuje, to zwiększy szansę na spokojną eksploatację. Żeby daleko nie szukać, nieszczelność wywołana niedopasowanym uszczelnieniem dynamicznym spowoduje przedostanie się oleju silnikowego do komory spalania w silniku a w następstwie jego rozbieganie. Niedopasowany wirnik zaczepia o korpus, sprężarka powoduje wzrost temperatury pracy, wiele jest takich mankamentów, które mogą powstać przez nieodpowiednio dobrane tańsze zamienniki. Stąd też warto zainwestować podczas regeneracji turbodoładowania w oryginalne części. Koszt zwiększy się nieznacznie, bezstresowa jazda jest o wiele cenniejsza. Sam proces regeneracji rozpoczyna się już od 400 złotych, niemniej w cenę należy wliczyć również części. Niekiedy, w celu przedłużenia żywotności, zbawienne efekty niesie już samo czyszczenie układu które jest jeszcze tańsze.

Turbosprężarka przed regeneracją w myjce
Demontaż turbosprężarki na części pierwsze


Jak wybrać serwis który zajmie się naszą turbiną? Bardzo istotna kwestia, od której bardzo zależeć będzie ogólny kosztorys dokonywanych przez nas napraw. Tak jak nie powierzylibyśmy dziecka nieznajomej opiekunce bez referencji, tak nie powinniśmy się decydować na korzystanie z zakładu bez udokumentowanej historii takich napraw jak regeneracja turbosprężarki. Jest to zadanie trudne wymagające odpowiedniego sprzętu i doświadczenia, a takowych często małe zakłady są pozbawione. Najrozsądniejszym będzie skorzystanie z autoryzowanej stacji obsługi pojazdów, która specjalizuje się w turbosprężarkach i wtryskach. U „pompiarzy” mamy niemal pewność, że procedurę regeneracji przeprowadzą wzorowo a my nie będziemy mieli do ich pracy żadnych zastrzeżeń. Po czym rozpoznać taki zakład? Najprawdopodobniej informację o tym, że zajmują się turbinami będą mieli wypisaną w nazwie, jestb to proces tak wymagający, że wiele serwisów traktuje do jako swój „produkt flagowy”. Wybierać powinniśmy na podstawie wyglądu warsztatu, a mianowicie, polecam z daleka trzymać się od małych zabrudzonych miejsc pracy, a jeśli cieżko będzie nam odróżnić warsztat od sali operacyjnej czy laboratorium, to powinien być nasz wybór. Sterylna czystość to podstawa podczas montażu turbiny. Poza tym niezbędny jest specjalistyczny sprzęt, na który mniejsze zakłady zwyczajnie nie stać. Wybierajmy odpowiedzialnie, zaoszczędzimy tym jeśli nie pieniędzy to na pewno zdrowia.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.